סקירה: רכזת לחיבור מכשירים סלולריים – Xlink BT

גם אתם סובלים מקליטה בעייתית בבית או במשרד? ● רכזת ה-Xlink BT מאפשרת להניח את הסלולרי בנקודת הקליטה האופטימלית ולקבל ולהוציא שיחות באמצעות הטלפון הקווי ● ציון סופי: 87

רובכם ודאי מכיר את תופעת "הקליטה הסלקטיבית", במסגרתה המכשיר הסלולרי שלכם מציג קליטה מלאה רק בנקודה מסוימת ביותר בבית או במשרד. בשאר המרחב יורדת רמת התפקוד של המכשיר: שיחות נקטעות, הקול מתעוות, איכות השמע באה והולכת ועוד שלל תופעות. כשמוסיפים לכך את ההתחממות של מכשיר הטלפון בזמן ביצוע שיחות ממושכות, קל להבין מדוע הטלפון הסלולרי עשוי להפוך לפעמים למטרד מעצבן.

אחת הדרכים לפתרון הבעיות הללו היא רכזת ה-XLink BT שבדקנו. ההפעלה שלה פשוטה: מחברים טלפון קווי ליציאה המתאימה, מחברים לחשמל, לוחצים על כפתור (בצבע כחול, כמובן. בכל זאת מדובר בהתקן בלוטות'), מפעילים את חיבור הבלוטות' בטלפון, נותנים לו לאתר את המרכזת – וזהו. מרגע זה ניתן להתחיל להשתמש בטלפון הקווי כדי לענות לשיחות סלולריות, וחשוב מכך – כדי לשגר שיחות. במקביל, הטלפון הסלולרי ממשיך לתפקד כרגיל, כך שאם לא מוצאים את הטלפון, אפשר להשתמש בעת הצורך במכשיר המקורי שאליו מתחברת ספקית השירות. למעשה, אפשר לחבר עד שלושה טלפונים למכשיר, וכך להפוך אותו למעין רכזת קטנה אליה מתחברים כמה טלפונים של המשפחה או המשרד, וכך לכל השיחות ניתן לענות מאותו טלפון קווי.

בנוסף לדגם שאנו בדקנו, ה-BT, קיים דגם נוסף, ה-BTTN, שמאפשר לחבר לאותה קופסה גם קו אנלוגי רגיל – הקו שמגיע מבזק או כל ספקית שירות קרקעי אחרת. כך מחברים לאותו טלפון בבית את כל כניסות התקשורת האפשרית. מעבר לכך, יש גם חיבור נוסף, שמאפשר לחבר את הקופסה למחשב כדי לבצע עדכונים.

בזמן הבדיקות שלנו התברר שלמרות ההתקנה הקלילה, המכשיר עובד לא רע בכלל בטווחים של עד כ-10 מטרים. הצליל בדרך כלל היה אמין וטוב, ולמרות כמה תקלות קטנות בהתחלה, בסופו של דבר ניתן היה לנהל שיחה קלילה על ענייני היום בלי עיוותים מיוחדים של הקול, כל עוד מוצאים כמובן את המיקום בו יש את הקליטה הטובה ביותר.

מיותר לציין ששימוש בקו הסלולרי באמצעות טלפון רגיל עוזר מאוד גם לחסוך קרינה, ולפני ששוב יתחילו כאן ויכוחים האם מדובר בקרינה פוגענית או לא – אם אפשר לחסוך אותה בכל מקרה, אז למה לא?

למרות היתרונות הרבים, מדובר במכשיר יקר במקצת, כ-599 שקלים, אבל בטווח הרחוק מדובר בגאדג'ט שמומלץ להתקין בכל בית ומשרד שסובל מבעיות קליטה.

ציון סופי: 87

אתר היצרן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי ברקאי

    הכתבה מענינת, אבל נאמר בה שגם אם לא מוצאים את הטלפון, אפשר להשתמש במכשיר המקורי. אם הבנתי נכון, הרכזת מתפקדת כאוזנית בלוטות' מול המכשיר הסלולרי. מנסיוני עם דיבורית בלוטות' במכונית, ברגע שהטלפון מתחבר אליה, לא ניתן לקיים שיחה מהטלפון, אלא רק מהדיבורית. סביר להניח שזה גם המקרה ברכזת המתוארת כאן. אודה לתגובת כותב המאמר.

אירועים קרובים