ליאו אפותקר, HP: "לא החמצנו את רכבת העולם הנייד; יש רעב בשוק ונספק טאבלט טוב יותר"

"אנחנו לא בבעיה עקב האיחור בכניסה שלנו לתחום, אבל מה לעשות - לא הייתי מנכ"ל ונשיא HP לפני שנה", אמר אפותקר במסיבת עיתונאים שערך בסוף השבוע בתל אביב ● אפותקר, שהגיע לישראל על מנת להשתתף בוועידת הנשיא, התייחס לנושא האבטחה וציין, כי "אמרתי לפרס שאם רשת האינטרנט לא תהיה מאובטחת - היא תיעלם, כי אי אפשר יהיה לסמוך עליה"

"HP לא החמיצה את הרכבת של העולם הנייד. אנחנו לא בבעיה עקב האיחור בכניסה שלנו לתחום, אבל מה לעשות – לא הייתי פה (בתפקיד – י.ה.) לפני שנה. הטאבלט שלנו יהיה טוב יותר", כך אמר ליאו אפותקר, מנכ"ל ונשיא החברה, במסיבת עיתונאים שנערכה בסוף השבוע בתל אביב.

אפותקר הגיע ארצה, לראשונה בכובעו החדש, כדי להשתתף בוועידת הנשיא, שמעון פרס. הוא אמר במסיבת העיתונאים, כי "הכניסה שלנו לעולם הנייד היא כניסה של רץ מרתון ולא של אצן ספרינט. מוצר טוב, גם כשהוא מגיע מאוחר – יש לו סיכוי להצליח". אפותקר ציין, כי ה-Touch Pad שלנו יושק בשבועות הקרובים. אפל (Apple) אמנם פיתחה קטגוריה חדשה בתחום הטאבלטים בעולם, ואני בהחלט מכבד זאת, אבל החלופה שאנחנו נציע תהיה הכי COOL-ית. היא פותחה מראש כדי לתת מענה למגמת הקישוריות". אפותקר ציין, כי "מדובר בשוק חשוב ומעניין את עולם המפתחים" וטען ש-"HP תוביל שינוי משמעותי בתחום הטאבלטים. היכולת לייצר 50 מיליון טאבלטים היא דבר אחד, אבל היכולת לייצר 500 מיליון היא דבר אחר לגמרי. ניפגש שוב בעוד כמה שנים ותראו שאני צודק".

לדבריו, "אנחנו בדרך להיות חברת ה-IT הגדולה ביותר. ונספק פתרונות בעולמות הדטה סנטר, איחסון, רשתות, שינוע מידע שירותים, תוכנה ואבטחת מידע". "עם כניסתי לתפקיד ביצעתי מיפוי של נכסי החברה, הנקודות החזקות והחלשות וההזדמנויות העסקיות שלה", ציין אפותקר. "יצרתי חזון ומפת דרכים טכנולוגית, בשילוב המגמות הטכנולוגיות שהולכות להשפיע על ה-IT ועל העולם. מיחשוב הענן והקישוריות הם שתי מגמות העל. HP תהיה הפלטפורמה לשתי מגמות אלה". הוא הוסיף, כי "עד סוף העשור יהיו עשרות מיליארדי רכיבים מקושרים ובהם כמויות אסטרונומיות של מידע. ההזדמנות טמונה לא רק באיחסון המידע אלא גם בניתוחו. לצד הפעילות בשתי מגמות אלה, נמשיך גם את העסקים המסורתיים שלנו, כי גם בענן נדרשים תהליכי איחסון ורישות".

הוא ציין, כי HP רכשה את ורטיקה (Vertica) כדי לטפל ב-Big Data, לנתח מידע רב, חלקו מובנה וחלקו לא מובנה. אפותקר אמר, כי עסקי המדפסות הם הרווחיים ביותר עבור HP וציין שהעולם עובר מהפך עם העברת חומר אנלוגי לדיגיטלי בדפוס, כשהחברה שבראשה הוא עומד מובילה את התחום.

"אנחנו נוביל את השינוי, כי אנחנו יכולים להעניק ללקוחות שירותי ענן מובחנים שמאפשרים הפרדה בין המידע הפרטי לזה הציבורי", הוסיף אפותקר. "מטרתנו היא, בסופו של דבר, לספק פלטפורמה לשלושת סוגי הענן – פרטי, ציבורי ובן כלאיים – כך שמשתמש יוכל להסתובב עם מכשיר אחד המכיל את כל המידע שהוא צורך, ממקום העבודה שלו ועד לחייו הפרטיים, במרב האבטחה".

מבין כל הפעילויות של החברה שאותן מנה אפותקר, לאחת הוא התייחס בזהירות ובפחות חיוביות – תחום השירותים, מבוססי הרכישה של HP את EDS, שנעשתה בתקופתו של קודמו בתפקיד, מארק הארד. "התחום הזה צומח אצלנו פחות משאר התחומים ונידרש לבצע בו שינויים. נשקיע בו יותר בטווח הקצר כדי לקצור פירות לטווח הארוך". הוא הכחיש, כי במזכר ששלח לעובדי החברה הזכיר את המילים "קיצוצים" ו-"פיטורים" בהקשר לתחום השירותים והדגיש כי כל שכתב במזכר שדלף הוא ש"-צפויים לנו רבעונים קשים". לדבריו, "פיטורים אינם עומדים על הפרק, הנושא אינו על השולחן, ואין שום כוונה לקיצוצים בעתיד. אבל לא תופתעו לשמוע שיש בעיות בכלכלה העולמית". לשאלה למה התכוון במילה "קשים" ענה אפותקר לקונית: "קשים משמעו קשים".

כשנשאל איזה חותם מותירה HP על עולם ה-IT ועל העולם בכלל, לעומת מיקרוסופט (Microsoft), אפל או גוגל (Google), אמר אפותקר, כי "סוני (Sony) של שנות ה-80 הייתה אפל של היום, עם הווקמן והדיסקמן. אנחנו משפיעים על האנשים, הצרכנים, אבל לא מרעישים עולמות". כך, סיפר, "השקנו יישום ייחודי באפריקה, בשיתוף פעולה עם ארגונים לא ממשלתיים ביבשת, שמטרתו לזהות תרופות מזויפות. באמצעות הודעת SMS ניתן לשלוח את הקוד עבור תרופה מסוימת והשרתים שלנו יידעו לזהות אם התרופה אמיתית או מזויפת. אנחנו מסוגלים להציל בכך חיי אדם". הוא ציין, כי "שוק התרופות המזויפות מגלגל מחזור שנתי של 72 מיליארד דולרים".

"אם האינטרנט לא יהיה מאובטח – הוא ייעלם"

"אמרתי לנשיא פרס שאם רשת האינטרנט לא תהיה מאובטחת – היא תיעלם, כי אי אפשר יהיה לסמוך עליה", אמר אפותקר. לדבריו, "אני בעד חופש הדיבור, אבל חופש מוחלט לא עובד. צריכה להיות רגולציה, מועטה, על התחום. לא יכול להיות שהעונש על פריצה פיזית יהיה חמור מעונש על פריצה וירטואלית. אני מאמין בהחרפת העונשים והעיצומים כנגד פעולות פוגעניות ברשת. אין שום הבדל בין תקיפה פיזית לבין תקיפת המידע הדיגיטלי הפרטי שלך". הוא הוסיף, כי "אבטחת המידע היא עניין עצום שלא מוערך דיו על ידי הציבור והממשלות בעולם. אנחנו חייבים להגן על עצמנו מפני התוקפים. קורים יותר מדי אירועי אבטחה דוגמת הפריצות לשרתי סוני פלייסטיישן (Sony Playstation) וסיטיבנק (CitiBank)". אפותקר ציין, כי יש ל-HP היצע נרחב של מוצרי אבטחת מידע וכי היא תגדיל אותו.

HP מעסיקה כ-320 אלף עובדים ברחבי העולם, 5,700 מתוכם בישראל. "ישראל מהווה מרכז חדשנות מרכזי בחברה, המרכז העולמי להדפסות הגרפיקה שלנו נמצא כאן ויש לנו גם מעבדה מאוד חשובה בטכניון בחיפה", אמר אפותקר, שבעברו חי בארץ. "ישראל היא מוקד ייצור, שוק ומרכז מחקר, ואנחנו להוטים להמשיך לעבוד כאן. יתרה מזאת, נרחיב את הפעילות שלנו כאן. הסניף הישראלי עושה עבודה טובה, אני שבע רצון ממנו". "זה לא הביקור האחרון שלי בארץ", אמר. "תראו אותי שוב בשנים הקרובות".

אפותקר סיכם באמרו, כי "HP תצמח בעתיד גם בשל צמיחה אורגנית וגם מרכישות. לא חשוב גודלן של הרכישות, הוא לא רלוונטי. מה שחשוב הוא הערך שלהן. כך, לדוגמה, הרכישה שלנו את 3Com לא הייתה הכי גדולה, אבל היא הביאה לנו צמיחה רבה בתחום שבו היא עוסקת. האסטרטגיה שלנו היא להמשיך ברכישות שיביאו ערך מוסף להיצע של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים