אפל הציגה גרסה קלה יותר של מחשבי MacBook Air

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, הציג את הדור החדש של MacBook Air, את מערכת ההפעלה OS X Lion ואת גרסת הבטה לתוכנת FaceTime עבור מחשבי Mac ● המחשבים החדשים תוכננו, על פי ג'ובס, בהשראת המאפיינים של מחשבי iPad

אפל (Apple) השיקה אתמול (ד') את הגרסה החדשה והקטנה יותר של מחשבי MacBook Air – המחשבים הנישאים הדקים והקלים ביותר של החברה. ההשקה אירעה במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בקופרטינו שבקליפורניה.

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, הציג את מחשבי Air החדשים – עם צג בקוטר של 11.6 אינץ' – לצד גרסה עדכנית של מחשבי Air בממדים המוכרים – עם צג בקוטר של 13.6 אינץ'. מלבד המחשבים הנישאים החדשים הציגה אפל את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה Mac OS X, שמכונה Lion.

המחשבים שהוצגו תוכננו, על פי ג'ובס, בהשראת המאפיינים של מחשבי iPad. "המהנדסים והמנהלים שלנו שאלו את עצמם 'מה היה קורה אילו היינו משלבים בין MacBook ל-iPad'", אמר.

המראה החיצוני של שני הדגמים החדשים של מחשבי ה-Air דומה: לשניהם מארז אחוד מאלומיניום, והעובי שלהם ירד בנקודה העבה ביותר לכ-17.3 מ"מ, בהשוואה לכ-20 מ"מ בדור הקודם. שני הדגמים לא מצוידים בכונן קשיח אלא בכונני SSD שמאפשרים אתחול מהיר יותר, ביצועים גבוהים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר. שני הדגמים מצוידים במקלדת פיזית מלאה, במעבדי Core 2 Duo של אינטל (Intel) ובכרטיס גרפי Nvidia GeForce 320m.

עם זאת, יש גם הבדלים בין שני הדגמים: הקטן מביניהם, עם צג בקוטר של 11.6 אינץ', קל יותר – 1.04 ק"ג בהשוואה ל-1.315 ק"ג ששוקל הדגם הגדול, עם צג בקוטר של 13.6 אינץ'. בנוסף, הצג של הדגם הגדול מצויד באבחנה גבוהה יותר (1440X900 פיקסלים בהשוואה ל-1366X768 פיקסלים) ובתאורה אחורית בנוריות LED. נתוני אבחנה אלה טובים יותר משל הדגמים המקבילים של מחשבי MacBook Pro, בעלי צג בקוטר של 13 אינץ' ו-15 אינץ', בהתאמה. גם חיי הסוללה של הדגם הגדול ארוכים יותר – שבע שעות בהשוואה לחמש שעות בדגם הקטן. בשני הדגמים עומד משך ההמתנה על 30 שעות.

MacBook Air עם צג בקוטר של 11.6 אינץ' יעלה בארצות הברית החל מ-999 דולרים, ואילו MacBook Air עם צג בקוטר של 13.6 אינץ' – החל מ-1,299 דולרים.

המחשבים החדשים וחבילת התוכנות שהושקו אמש יהיו זמינים בישראל החל מיום א' הקרוב, בחנויות iDigital.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים