הקרמלין לעובדי הממשל הרוסי: "זרקו את ה-iPhone או תנו אותו לילדים"

לפי דיווח בעיתון רוסי הקשור לממשל פוטין, הורה הקרמלין לפקידי הממשל להפסיק להשתמש ב-iPhone בשל חששות בנושאי אבטחה ולעבור לטלפונים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, מערכת Aurora הרוסית או תוכנה סינית

לא חדל מלתקוף - גם בסייבר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

"עונש" לארה"ב או חששות בנושאי אבטחה? הקרמלין הורה לפקידי ממשל פוטין להפסיק להשתמש ב-iPhone של אפל בגלל חששות בנושאי אבטחה – כך דווח אתמול (ב') בעיתון הרוסי קומרסנט, שהוא אחד מכלי התקשורת הקשורים לממשל, כמו ה-RT וה-Tass.

לפי הדיווח, פקידי הממשל הנשיאותי קיבלו הוראה להפסיק להשתמש ב-iPhone ולעבור לטלפונים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, מערכת Aurora הרוסית או תוכנה סינית. ההוראה חלה גם על פקידים שעובדים עבור ממשלות אזוריות רוסיות.

לפני שנה, זמן קצר לאחר שפוטין הורה על הפלישה לאוקראינה, הזהיר הבית הלבן, כי רוסיה עלולה לתקוף את ארצות הברית בסייבר. משרד החוץ של רוסיה הגיב שבוע לאחר מכן באומרו, שארה"ב כבר הייתה מעורבת בלוחמת סייבר ברשתות הרוסיות, אבל הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) הכחישה ואמרה שזה חלק ממאמצי הדיווחים השקריים של הקרמלין.

לפי הדיווח, את ההוראה יזם סרגיי קיריינקו, סגן ראשון של ראש הסגל במשרד המינהל הנשיאותי, והודיע עליה במהלך סמינר בקרמלין לפקידי מדיניות פנים, עם תאריך יעד: הפקידים המשתמשים ב-iPhone יצטרכו לעבור לטלפונים חדשים עד ה-1 באפריל.

בידיעה צוטטו משתתפים בסמינר, שציטטו את קיריינקו כאומר: "הכל נגמר עבור ה-iPhone: או לזרוק אותו או לתת אותו לילדים. כולם יצטרכו לעשות את זה במרץ".

עוד צוין בידיעה, כי "ייתכן שהממשל הנשיאותי אפילו ירכוש לעובדיו טלפונים מאובטחים חדשים כדי להקל עליהם לנטוש את הטכנולוגיה האמריקנית".

העיתון גם ציטט את מדען המדינה, ניקולאי מירונוב, שאמר כי הוא מאמין שהקרמלין חוקק את איסור ה-iPhone "מסיבות ביטחוניות בלבד", וסיפק הסבר: "הרי אין דחייה המונית של מותגים 'לא ידידותיים', ממשיכים להשתמש בהם היכן שהם לא מהווים איום של דליפת נתונים. אז אני לא רואה פה פוליטיקה, פתרון פרגמטי בלבד"…

בעיתון RT דווח, כי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לא מאשר ולא מכחיש את הפרסום בקומרסנט, וציין גם כי פסקוב הוסיף בהערותיו לכתבים, שגורמים רשמיים ברוסיה אינם רשאים להשתמש בסמארטפונים לצורכי עבודה בגלל שמכשירים כאלה פגיעים מכדי לטפל במידע מסווג.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    גם אני מעדיף אנדרואיד, אבל עדיין לא ברור מדוע איסור על אייפון מהווה עונש לאמריקאים. גם אנדרואיד היא מערכת אמריקאית, וכל האקוסיסטם של גוגל הוא אמריקאי בדיוק כמו אייפון. ההבדל היחיד הוא שעם אנדרואיד אפשר גם להתנתק מהאקוסיסטם של גוגל, ואז להתנתק לכאורה מהשפעה אמריקאית. בכל מקרה, אנדרואיד באמת עדיף מכל הבחינות, כולל שימושיות ואבטחה, למרות שאפל אוהבים לספר לכם אחרת.

אירועים קרובים