קלי קלות: מה מציע המחשב הנייד החדש של דל, Latitude 7330?

כשתיקחו ליד את ה-Latitude 7330 יש סיכוי לא קטן שייפלט לכם מהפה איזה וואו קטן - מדוע? ומה יש לו עוד להציע?

מחשב נייד קל משקל. Dell Latitude 7330.

מה המשקל שאתם מעניקים למשקל של המחשב הנייד כשאתם חושבים על רכישת מחשב חדש, במיוחד לשימושים עסקיים? הרי יש כל כך הרבה היבטים שצריך לקחת בחשבון ברכישת מחשב – כולל, איך לא, ביצועים וגודל מסך – אז למה דווקא משקל צריך להיות בראש הרשימה?

אם אתם מאלו שמרבים לטייל עם הנייד שלכם, כנראה שזה חשוב לכם יותר מאלו שנעים עם המחשב רק מהבית עד למשרד, בימים שהם בכלל יוצאים מהבית, ואם כך – כשתיקחו ליד את ה-Latitude 7330 של דל יש סיכוי לא קטן שייפלט לכם מהפה איזה וואו קטן – עם שלדת סגסוגת המגנזיום בה הוא הגיע אלי לבדיקה הוא שוקל 970 גרם בלבד.

כן, כבר יש בשוק מחשבים עם משקלים דומים, במיוחד עם מסך בגודל 13 אינץ', בו מצויד גם המחשב הזה, אבל עדיין זה מרשים בכל פעם מחדש. ולא, אין צורך לדאוג, עם שלדה כזו הוא לא ממש שביר ורגיש.

העיצוב של המחשב לא מדהים. יש הרבה מרווח מסביב למקלדת, יש שוליים שנחשבים קצת עבים בדור הנוכחי של המחשבים הדקים והקלים, וגם משטח השליטה יחסית קטן, אבל הוא מפצה על כך בנגישות ובנוחות עבודה.

ויש גם עוד יתרונות

המחשב שהגיע לבדיקה מצויד במעבד Core i7-1265U, ומי שמכיר את מעבדי ה-Core מהדור ה-12 של אינטל יודע שהסימון של U בקצה פירושו צריכת כוח נמוכה במיוחד, שעומדת בבסיסה על 15 וואט בלבד, אך יכולה להגיע במצב טורבו מלא לעד 55 וואט – ואז שומעים את המאוורר וגם מרגישים פליטת החום.

כך או כך כמעבד דור 12 הוא מציע שילוב היברידי של 2 ליבות ביצועים יחד עם 8 ליבות יעילות, עם מהירות מרבית של 4.8 גיגה-הרץ ו-3.6 גיגה-הרץ, בהתאמה.

לצד המעבד יש 16 גיגה-בייט זיכרון DDR4 במהירות 3,200 מגה-הרץ וכונן SSD בנפח של 256 גיגה-בייט בלבד. מערכת ההפעלה היא Windows 11 Pro.

לא יכולים להתמודד עם הדקיקות החותכת שלו. MacBook Air של אפל. צילום: אתר החברה

לא יכולים להתמודד עם הדקיקות החותכת שלו. MacBook Air של אפל. צילום: אתר החברה

למרות שמדובר במחשב אולטרה נייד, שהמשמעות היא, כאמור, בעיקר דקיקות ומשקל, הפרופיל של המחשב המסוים הזה יחסית עבה, כשהוא מגיע מאחור לגובה של 18.36 מ"מ, אם כי 'יחסית' היא מילת המפתח. הוא פשוט לא יכול להתמודד עם הדקיקות החותכת של ה-Macbook Air לדוגמה, ולא עם זו של מחשבים שמנסים להתחרות ישירות עם העובי שהמחשב הזה של אפל מציע.

אבל לעובי היחסי יש גם יתרון, ואפילו גדול, שלא לומר גדול מאוד: יציאות לא חסר במחשב הזה, וזו בעיה ידועה מאוד במחשבים שהעובי בראש מעייניהם. יש שני חיבורי USB-C, שזה בדרך כלל מה שמוצאים בלבד במחשבים המאוד דקיקים, יש חיבור HDMI בגודל מלא, יש חיבור USB-A ויש גם חיבור אוזניות. זה אמור להספיק לרוב הצרכים, במיוחד שאפשר לחבר את המטען לשתי יציאות ה-USB-C לפי הנוחות. יש גם יציאות אוורור מצד שמאל ומאחור, ולא רק למטה.

ויש עוד דבר שאפשר לאפשר במחשב שהוא מעט עבה יותר מחבריו לגזרה הכללית: הירידה של מקשי המקלדת ארוכה יחסית מהממוצע בתחום של הניידים הדקיקים והקלים, והתוצאה היא הקלדה נוחה ואיכותית שמפתיעה מאוד לטובה. המקשים אמנם מעט קטנים יותר מאשר אלו של מקלדת שולחנית מהשורה, אבל המרווחים טובים, וזה תורם למהירות ההקלדה עם פחות טעויות.

זמן עבודה נאה לצד מחיר לא רע

זוכרים את ה-U שהזכרתי מוקדם יותר? צריכת כוח נמוכה אמורה להוביל לזמן סוללה מכובד, דבר חשוב מאוד, אם מרבים לשהות במסעות ולא רוצים לרוץ לחפש שקע חשמלי פנוי.

במקרה של המחשב המסוים הזה, הוא די ממלא את ההבטחה. הוא סיים את מבחן הזמן מבוסס התוכנות המשרדיות של PC Mark 10 אחרי שבע שעות ו-דקה, וזה כשעוד נותרו כ-20% במחסנית של הסוללה. זה אומר שבשימוש יומיומי, משרדי, לא אמורה להיות בעיה לצאת מהבית עם סוללה מלאה ולחזור כשהמחשב יכול לעבוד עוד יותר מכמה דקות.

באופן יחסית מפתיע, במיוחד לאור העלייה של המחירים בשוק המחשוב, המחיר של Latitude 7330 הוא יחסית נוח, וברור שגם במקרה הזה למילה 'יחסית' יש משקל משמעותי.

ב-דל מספרים שהוא עולה 5,399 שקלים בתצורה בה הוא הגיע לבדיקה, וגם אם הוא לא 'מתאים' למנהלים, הוא בוודאי מתאים לעובדים שיוצאים הרבה לפגישות, כך שהאי משקל של המחשב הזה משחק מאוד לטובתם – אם כי יש לקחת בחשבון כי הוא לא מגיע עם חיישן טביעות אצבע, וחבל. לי באופן אישי גם היה קצת חסר מסך מגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים