האיחוד האירופי אישר סופית את הנחיית המטען האחיד

החקיקה תאלץ חברות טכנולוגיה כמו אפל לעבור ל-USB-C במגוון רחב של מכשירים

אושר סופית באיחוד האירופי: יציאת USB-C חובה במגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים.

המועצה האירופית אישרה היום סופית את הנחיית המטען האחיד של הפרלמנט האירופי, וסיימה את ההליך החקיקתי שיהפוך את יציאת USB-C לחובה במגוון רחב של מכשירים אלקטרוניים לצרכן, כולל ה-iPhone וה-AirPods, עד סוף 2024. ההנחיה אומצה כעת באופן רשמי והיא אמורה להתפרסם בכתב העת הרשמי של האיחוד האירופי. הנחיה תיכנס לתוקף 20 יום לאחר הפרסום, והכללים יחולו בדיוק 24 חודשים לאחר מועד זה. מוצרים שייצאו למכירה לפני מועד הגשת הבקשה יהיו פטורים ויוכלו להמשיך להימכר לאחר שלב זה.

חובת היציאה האחידה של USB-C מחויבת כעת באירופה על פי חוק, וככל הנראה תשפיע במיוחד על אפל , שעושה שימוש נרחב במחבר Lightning במקום USB-C ברבים ממכשיריה.

חברי הפרלמנט טוענים כי המהלך יצמצם את הפסולת האלקטרונית, יתייחס לקיימות המוצר ויהפוך את השימוש במכשירים שונים לנוח יותר.

ללא קשר ליצרן, כל הטלפונים הניידים החדשים, הטאבלטים, המצלמות הדיגיטליות, האוזניות, קונסולות משחקי וידעאו כף יד ורמקולים ניידים, קוראים אלקטרוניים, מקלדות, עכברים, מערכות ניווט ניידות ומחשבים ניידים הניתנים לטעינה באמצעות כבל קווי, עם אספקת חשמל של עד 100 ואט, יצטרכו לכלול יציאת USB-C. פטורים יחולו על מכשירים קטנים מכדי להציע יציאת USB-C, כגון שעונים חכמים, צמידי בריאות וציוד ספורט מסוים, אך החקיקה צפויה להתרחב למכשירים אחרים עם הזמן. חברות גם יצטרכו להבטיח שתוויות ייעודיות יודיעו בבירור לצרכנים על מאפייני הטעינה של המכשירים שהם קונים.

בנוסף, האיחוד האירופי מבקש להבטיח שפתרונות הטעינה האלחוטית יהיו גם הם ניתנים להפעלה הדדית ככל שהטכנולוגיה מתפתחת עם הזמן. ההוראה מסמיכה את הנציבות האירופית לחוקק חוקים עד סוף שנת 2024, שיאלצו חברות להפוך את פתרונות הטעינה האלחוטית המותאמים אישית שלהן פתוחים יותר ושיעמדו בתקנים של פעולה הדדית, ובכך יסייעו לצרכנים לא להיות "כלואים" בפתרונות טעינה קנייניים, ימנעו פיצול ויפחיתו בזבוז.לא ברור עדיין האם ההוראות יכללו את מערכת הטעינה MagSafe של אפל עבור ה-iPhone  וה-AirPods מכיוון שהיא מבוססת על תקן הטעינה האלחוטית Qi.

בשבוע שעבר השיקה אפל שלט Siri Remote חדש ל-Apple TV ול-iPad מהדור ה-10, שניהם מחליפים את יציאות ה-Lightning בקודמיהם ל-USB-C, מה שמצביע לכאורה על כך שהמעבר של אפל לכיוון היציאה האחידה כבר בעיצומו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים