תחזית: 11 מיליון מחשבי לוח יימכרו השנה

על פי דו"ח חדש של חברת המחקר ABI Research, חלק גדול מהיחידות שיימכרו יהיו מחשבי iPad של אפל ● התחזית החדשה של ABI משקפת עליה של כמעט פי שלושה בכמות היחידות בהשוואה לתחזית המקורית של החברה ● עם זאת, פלח השוק של מחשבי הלוח עדיין לא הגיע למעמד של "שוק המוני", וחברת המחקר אינה צופה שהדבר יקרה לפני שנת 2013

כ-11 מיליון מחשבי לוח יימכרו עד סוף השנה הנוכחית – כך צופה חברת המחקר ABI Research. המדובר במספר גבוה כמעט פי שלושה בהשוואה לתחזית המקורית שפרסמה החברה לפני שישה חודשים בלבד.

בדו"ח חדש שפרסמה, תיקנה ABI את התחזית המקורית שלה, בה צפתה, כי יימכרו ארבעה מיליון יחידות בלבד, "הן על סמך הזמינות הרחבה של מחשבי iPad והן בעקבות העיכובים בהשקתם של מוצרים מתחרים", הסביר ג'ף אור, האנליסט הראשי של ABI Research למכשירים ניידים, בהודעה שפרסמה החברה. "בהנחה שבמחצית השנייה של השנייה יופיעו מוצרים מתחרים של חברות אחרות, אנו צופים שחלק משמעותי מבין 11 מיליון היחידות שיימכרו השנה יהיו מחשבי iPad של אפל (Apple) – אך לא כולן. כדי לקחת חלק בגאות שצפויה במכירות ברבעון הרביעי, על מחשבי הלוח המתחרים להגיע למדפי החנויות בתחילת ספטמבר".

על איזה מחשבי לוח אחרים מדובר? "כמה יצרניות OEM מתכוונות להשיק מחשבי לוח, אבל לפחות במחצית הראשונה של השנה לא הושקו מוצרים מתחרים של יצרניות ידועות", על פי אור. יתכן שעד חודש ספטמבר "יופיעו מוצרים מתחרים של שלוש עד חמש ספקיות שיצברו תנופה מסוימת עד סוף השנה".

האנליסט הדגיש, כי פלח השוק של מחשבי הלוח עדיין לא הגיע למעמד של "שוק המוני", והוא אינו צופה שהדבר יקרה לפני שנת 2013. נוכח העובדה שמערך ההפצה של אפל "מוגבל למדי", יושפעו השינויים בשוק במידה רבה מהפעילות של היצרניות המתחרות. את העיכובים בהשקה של מוצרים מתחרים מייחס אור למיתון העולמי, להתלבטויות באיזה מערכת הפעלה לבחור ובקושי להתחרות בחוויית השימוש המעולה של מחשבי iPad.

תשומת הלב לה זוכים מחשבי הלוח תשפיע גם על פלחים נוספים בשוק של האלקטרוניקה הבידורית, על פי אור. "הם ישפיעו בעיקר על מכשירי האינטרנט הניידים (מכשירי MID)", צופה אור, "וגם על הטלפונים החכמים שמספר התפקודים שלהם ילך ויגדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים