W-King D8 – המלך של הרמקולים? תלוי

אם אתם מחפשים רמקול עמיד לשטח, שמתעדף עוצמת קול על פני איכות, ה-W-King D8 בהחלט יכול לשמש אתכם היטב וגם לשרוד תנאים קשים

ה-D8 של W-King.

באחרונה החלה בנדא לייבא לארץ את המוצרים של W-King, ואין טובים כמו ימי הקיץ כדי לבחון את אחד הרמקולים הניידים שמציעה החברה לשוק הישראלי, בפעם הראשונה באופן רשמי. ה-"קורבן" שבו בחרתי היה D8 – רמקול שאפשר להגדיר אותו כקשיח, שמיועד להיות מכשיר שאנשים לוקחים איתם למסעות בחוץ. הכוונה היא לא רק לבריכה או לים, או סתם אם עושים מנגל בשעות הערב הקרירות מעט יותר ורוצים שמוזיקה תלווה את האוכל ואת הבירה שלידו.

כבר מהרגע שמוציאים אותו מהקופסה מתברר ש-D8 הוא קשוח, והוא גם נראה כזה. בשני הקצוות של הרמקול יש דיפון גומי קשיח במיוחד, כדי לספק הגנה בזמן נפילות, והעיצוב הכולל הוא של מכשיר שאומר: "בואו נראה מה אתם מסוגלים לעשות לי" – בצורה מאיימת, וטוב שכך. הכפתורים למעלה גדולים, קשיחים ומוגנים בגומי, והם פשוטים לתפעול, אם כי קצת קשוחים מדי לטעמי. ייתכן שהקשיחות הזאת היא בגלל הגומי. כפתור ההפעלה הוא גם כפתור הצימוד (בלחיצה ארוכה), ומציע חיבור באמצעות בלוטות' 5.0. כפתור הניגון, שנמצא במרכז הרמקול, הוא, כמובן, גם כפתור העצירה, וכפתורי עוצמת הקול משמשים, בלחיצה ארוכה, גם להעברת שיר קדימה ואחורה. החמישי מבין הכפתורים מאפשר לבחור אחד משלושה מצבי אקולייזר מובנים, שמדגישים רמות שונות של טרבל ובס, והנוריות שבו מציגות את מצב הסוללה הפנימית.

ה-D8 הוא רמקול גדול למדי, והוא גם די מסיבי. עם זאת, רצועת הנשיאה שלו נוחה למדי, ובכל מקרה – לא אמורים להסתובב אתו על הכתף לאורך כל היום

החיבור פשוט מאוד ומתבצע כמו עם כל זוג אוזניות, וכאמור – כך גם התפעול של הרמקול. לחיצה אחרי הצימוד מפעילה את אפליקציית ניגון המדיה שנבחרה כברירת מחדל בטלפון, מבלי שצריך להפעיל אותה באופן ייעודי, כך שכדאי שתיזהרו אם הדבר האחרון ששמעתם היה להקת המלודיק דת' Arch Enemy, כשהקהל בסביבה הקרובה שלכם באותו הרגע חובב בעיקר שירי ארץ ישראל.

ה-D8 יכול לעבוד במרחק של עד 10 מטרים ממוקד הקישוריות שלו, אבל כדי לשמוע את כל צליליו צריכים להיות מולו, כי שם ממוקמים שני הטוויטרים שלו, כשמהצדדים ממוקמים שני סאבוופרים פסיביים. העוצמה הכללית היא 50 וואט, ובעוצמת קול של כ-80% ברמקול, וכ-70% בטלפון, הסלון יתמלא בקלות בצלילים, והבסים יורגשו היטב – במיוחד אם תניחו את הרמקול על הרצפה. אלא שזהירות, כי אז השכנים עלולים לעלות ולהתלונן.

מה בחוץ?

בחוץ, קצת פחות. אל תצפו לשמוע את הצלילים שבוקעים מה-D8 היטב בכל רחבי סביבה גדולה, ואל תצפו שהוא ישתלט על הרעשים בסביבה. מדובר ברמקול עוצמתי, אבל בכל זאת – נייד. כשניסיתי אותו ברחבה יחסית שקטה מרעשי רחוב זה היה נחמד, אבל הצלילים קצת התפזרו להם מהר מדי.

ב-W-King השקיעו הרבה, במקרה של ה-D8, באספקת עוצמה, אבל האיכות לא מדהימה, ועדיף לא להתקרב לקצה העליון – ולא רק כי שומעים ביפ שמסמן שאי אפשר להגביר עוד את עוצמת הקול, אלא מאחר שמתחילים להרגיש קצת עיוותים ו-"לכלוכים". זה נכון בעיקר כשמנגנים מוזיקה עמוסת בסים, אבל גם במוזיקה אלקטרונית הצלילים לא תמיד נקיים. השימוש באקולייזר המובנה קצת עוזר, אבל רק קצת.

ה-D8 הוא רמקול גדול למדי, באורך של 32 ס"מ ובעומק של 11.8 ס"מ, והוא גם די מסיבי, עם משקל של 2.4 ק"ג. עם זאת, רצועת הנשיאה שלו נוחה למדי, ובכל מקרה – לא אמורים להסתובב אתו על הכתף לאורך כל היום. המשקל כולל גם סוללה בנפח עבודה של 10,400mAh, שלפי החברה יכולה להחזיק מעמד במשך 30 שעות מוזיקה, אבל את המספר הזה היא בדקה בעוצמת קול מינימלית. בעוצמת קול של כ-80% הרמקול החזיק מעמד מעל 12 שעות – וגם זה יפה מאוד.

זמן הטעינה של הסוללה, לפי החברה, עומד על כחמש שעות, אבל את המטען תצטרכו להביא מהבית, והוא צריך להיות בעל חיבור USB-C בעוצמה של 10 וואט. אותו חיבור, שנמצא מאחור מאחורי כיסוי גומי, יכול לשמש גם לטעינה של התקנים אחרים בשטח. ההספק אמנם נמוך ואיטי, אבל במדבר, כל אפשרות טעינה היא פרח.

אפשר לצמד רק טלפון אחד, ואם אתם רוצים לחבר, באופן זמני, טלפון או טאבלט אחר, יש ב-D8 חיבור 3.5 מ"מ. אם יש יציאה כזו במכשיר המדובר, אין בעיה להתחבר ולהשמיע את הצלילים שלכם. יש גם אפשרות להכניס כרטיס זיכרון עם מוזיקה, אבל היא צריכה להיות במחיצה הראשית. דרך אגב, כבל 3.5 מ"מ וכבל USB-A דווקא יש במארז.

הרמקול נשוא הסקירה הזאת תומך בתקן IP65, וזה אומר שהוא יכול להתמודד טוב עם התזות מים. כיסויי הגומי על הכפתורים הגדולים ומעל החיבורים מאחור אמורים להגן על החלקים העדינים, אבל אני לא היה מהמר על הצללתו במים בשביל הכיף.

בארץ נמכר ה-D8 של W-King ב-699 שקלים. לסיכום, אם אתם מחפשים רמקול עמיד לשטח, שמתעדף עוצמת קול על פני איכות, הוא בהחלט יכול לשמש אתכם היטב וגם לשרוד תנאים קשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים