הטיפ השבועי: שימוש בקבצי ISO

מגוון התקנות של תוכנות באינטרנט היום מופצות על ידי קבצי התקנה להורדה ישירה, במקום בדיסקים. קבצי ההתקנה האלה בדרך כלל מגיעים באחד משני סוגים: קובץ exe הנלווה למספר קבצים או תיקיות נוספים, או קובץ ISO אחד, המכיל בתוכו את כל מה שההתקנה דורשת. גם מיקרוסופט (Microsoft) מאפשרת הורדת התקנות בתצורת ISO, באתרי המנויים של, Volume Licensing, MSDN ו-TechNet.

אז מה זה ISO בכלל, ואיך ניתן להתמודד עימו?

קובץ ISO הוא קובץ Image של דיסק, או קובץ ארכיון, אשר מאחסן בתוכו תוכן של תקליטור CD או DVD. ה-ISO הוא קובץ אחד המכיל בתוכו תוכן של דיסק שלם. זאת, במקום להוריד קובץ exe (קובץ הרצה) שעשוי להגיע יחד עם מספר תיקיות שונות ותוכן רב, וניתן להפעילו ישירות ממיקומו על המחשב. לפני שימוש בקובץ ISO, יש צורך לצרוב אותו על דיסק באמצעות תוכנת צריבה, או להשתמש בתוכנה המדמה דיסק (וירטואליזציה) ומאפשרת פתיחה של הארכיון.

ללא כלים חיצוניים, ניתן להיעזר במערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) כדי לצרוב קובץ ISO, בעזרת "צורב תמונות הדיסק של חלונות".

השלבים פשוטים:

1. יש להכניס דיסק CD, DVD או כל פורמט אחר, לכונן הדיסקים.
2. יש לאתר את קובץ ה-ISO באמצעות סייר חלונות (ניתן לגשת דרך "התחל" > "המחשב שלי").
3. נקליק פעמיים על הקובץ, ונקבל את המסך הבא:

צריבת קבצי ISO בחלונות 7

יש לבחור באיזה צורב להשתמש, וללחוץ על צרוב ("Burn").

לאחר סיום תהליך הצריבה, נקבל דיסק נתונים אשר ניתן יהיה להריץ ממנו את התקנת היישום הנדרש.

שימו לב: לא ניתן ליצור תמונות דיסק (קבצי ISO) בעזרת צורב תמונות הדיסק של חלונות. יצוין, כי במערכות הפעלה קודמות (למשל ויסטה או XP) לא ניתן היה לצרוב קבצי ISO.

לחילופין, ניתן כמובן להשתמש בתוכנות צד שלישי כדי להריץ את קובץ ה-ISO ישירות מהמחשב (וירטואליזציה של דיסק), אולם פתרונות אלה אינם מומלצים על ידי מיקרוסופט. הכלים הנפוצים ביותר הם Daemon Tools או Microsoft Virtual CD Control Tool. גם תוכנות אחרות, כגון WinRar או IsoBuster, מסוגלות לפתוח את תוכן קובץ ה-ISO. ניתן למצוא עוד מידע במאמר MSDN בכתובת הבאה.

בהצלחה!

הטיפ נכתב על ידי ליאור רווח, נציג צ'אט בצוות שירות הלקוחות של כלנית במיקרוסופט

טיפים נוספים ניתן למצוא באתר קבוצת כלנית
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של קבוצת כלנית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני רם

    במע הפעלה קודמות לפחות ב XP כן ניתן לצרוב קבצי ISO בקלות רבה ע"י פקודה בשורת הפקודה הפקודה היא : cdburn או dvdburn

אירועים קרובים