האם אפל מחביאה בכובע iPad/MacBook היברידי מתקפל?

שני מקורות שונים טוענים כי אפל בוחנת מכשיר מחשוב מתקפל בעל מסך 20 אינץ', שיכול לשמש כמחשב נייד במצב מקופל, כטאבלט במצב פתוח, וגם כצג ומחשב All-in-One

האם יהפוך למתקפל היברידי? iPad/

בזמן שחובבי הטכנולוגיה בעולם מחכים בקוצר רוח שאפל תחשוף (או לא) את ה-iPhone המתקפל הראשון שלה, דיווחים חדש מבשר שהמסך המתקפל הראשון של אפל לא יהיה iPhone, אלא iPad ו-MacBook היברידי.

הדיווחים מגיעים משני מקורות שונים, כאשר השמועות הראשונות דווחו על ידי האנליסט רוס יאנג מ-DSCC. בדו"ח שפרסם, הוא טען כי אפל דנה במכשיר מחשוב מתקפל בגודל 20 אינץ' עם ספקים. המכשיר אמור לשמש בדרכים מרובות – כאשר הוא מקופל לצורה דמוית מחשב נייד, החצי התחתון יכול לשמש כמקלדת. כאשר הוא נפתח – ניתן להתייחס להתקן כאל מחשב לוח גדול. יתר על כן, יחד עם מקלדת חיצונית – הוא יכול לשמש כצג נייד ומחשב All-in-One.

דו"חות מעין אלה של אנליסטים מסתמכים בדרך כלל על מידע משרשרת האספקה של אפל, שיכול אמנם לספק מידע, אך לעתים קרובות הוא חלקי בלבד. לרוב, הספקים של אפל לא יודעים את ההקשר המלא או את ההיקף של תוכניות העבודה של אפל; הם יודעים רק את המידע הקשור אליהם, כך שהסתמכות רק על דו"חות האנליסטים לא מעידה בהכרח על אמיתות הידיעה.

מכל מקום, חיזוק להערכות של יאנג הגיע מכתב בלומברג, מארק גורמן, הידוע בדרך כלל בתחזיות מדויקות, שציטט אנשים המכירים מקרוב את התוכניות של אפל.

לדבריו, "נאמר לי שאפל אכן בוחנת iPad/MacBook מתקפל היברידי, בעל מסך כפול, שיחליף את המקלדת הפיזית ואת משטח העקיבה במסך מגע מלא". הוא ציין גם, כי המכשיר נמצא בפיתוח כבר כמה שנים, אך לא פירט בנוגע למועד ההשקה, והצביע על תחזיתו של יאנג.

אם אכן יתממשו התחזיות האלה, אפל לא תהיה החברה הראשונה שתנסה מתקפל היברידי. לנובו ניסתה את הגישה עם ה-ThinkPad X1 Fold, אבל באופל כללי היצרניות הגדולות עדיין לא מנסות עיצובים מעין אלה בקווי המחשבים שלהן.

ולאחר כל האמור, צריך לזכור שרעיונות רבים, הן של אפל והן של חברות אחרות, נשארים בגדר רעיונות ולאו דווקא מגיעים לידי מימוש, או שהם מגיעים למדפים במועד כלשהו בעתיד, כשהשוק בשל לקבל אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים