PlayStation מול Xbox – מצאו את ההבדלים
סוני ומיקרוסופט השיקו את הדור החדש של קונסולות המשחק שלהן לשוק הגיימינג הרותח, עם צפי למכירות של עד כ-10 מיליון יחידות כבר במהלך השנה הראשונה לחייהן ● מה מציעות החברות לרוכשי הקונסולות?
ההשקה של הדור החדש של קונסולות המשחק של סוני ושל מיקרוסופט, כמה שנים טובות לאחר הדור הקודם, עברה בהצלחה עם דרישות חזקות, שלפיהן הצפי הוא שיימכרו עד כ-10 מיליון יחידות כבר במהלך השנה הראשונה לחייהן.
אבל שתי החברות נוקטות גישה מעט שונה לקידום המכירות של הקונסולות שלהן. סוני, עם ה-PlayStation 5 האימתני שלה, מבקשת כ-400 דולר עבורה והיא ממקדת את האסטרטגיה שלה לרווחים בהבאת כמה שיותר משחקים בלעדיים לקונסולה שלה. מדובר, למעשה, בשחזור של האסטרטגיה שלה מ-PlayStation 4 – אז הציעה מגוון משחקים שלא ניתן היה למצוא בפלטפורמות אחרות, ואם כן, רק לאחר חודשים רבים, ובגירסאות שלעיתים אף עברו שינוי. זה עזר לה למכור באופן קבוע כמעט יותר יחידות בכל חודש מאשר יריבתה.
מהצד השני של הכביש, במיקרוסופט מדברים הפעם על חוויה כוללת יותר. אם בוחנים את הנעשה מנקודת מבט של משחקים, סוני מנצחת שוב מבחינת החידושים, אבל מצד שני, מי שירכוש את אחת מקונסולות ה-Xbox החדשות, שעולות 500 ו-300 דולר, יוכל, תמורת 10 דולרים, לחודש לרכוש מנוי ל-Xbox Game Pass, שהוא שירות משחקים שמעניק כבר עכשיו ללקוחותיו מבחר של יותר מ-100 משחקים, כולל משחקים עבור שני דורות לאחור של הקונוסלה, והיא מתחייבת להוסיף כותרים חדשים בכל חודש כמעט. תוספת של חמישה דולרים תאפשר גם לשחק את המשחקים הללו בטלפונים מבוססי אנדרואיד, שיוזרמו ישירות מהשרתים של מיקרוסופט.
מול זה מציעה סוני את PlayStation Plus, שירות שמאפשר לשחק משחקים מקוונים בין משתמשי הקונסולות שלה, שבמסגרתו היא מספקת גישה לכ-20 משחקי PlayStation 4 שעברו התאמה לקונסולה החדשה יותר, וכל זה תמורת כחמישה דולרים לחודש.
מיקרוסופט מנצחת בגדול בינתיים בהיבט של כמות הכותרים הזמינה כבר עכשיו עבור הקונסולה שלה, אבל רובם עוד לא מנצלים את היכולות שלה באמת. היא גם במשא ומתן מתקדם מול מספר מפתחות משחקים נוספות כדי לעמוד בהבטחה שלה. סוני, לעומת זאת, כנראה תמשיך להציע יותר כותרים בלעדיים, שמביאים לידי ביטוי כל ביט וכל יכולת בקונסולה החדשה שלה.
מה דעתכם?