כלי חדש מאפשר הפעלת יישומי Windows במחשבי Chromebook

Desktop for Chromebook Enterprise של חברת פאראללס מאפשר להריץ מופע מלא של Windows 10 בתוך חלון, ובאמצעותו להפעיל כל יישום שזמין עבור מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - באופן מקוון וגם כשלא מחוברים לרשת

Windows על Chromebook. צילום: פאראללס

אתד המחסומים שעומדים בפני מחשבי Chromebook, המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל (Google), בפני חדירה של ממש לשימוש עסקי הוא בסופו של דבר העובדה שהם לא מריצים יישומי Windows. כלי חדש ששוחרר לאחרונה, Parallels Desktop for Chromebook Enterprise, אמור לגשר על הפער זה ולהפוך מחשבי Chromebook מובילים לכלי עבודה חזק – בעיקר אם לוקחים בחשבון שמערכת ההפעלה הזאת מאפשרת הרצה טבעית של יישומי אנדרואיד.

הכלי הזה של חברת פאראללס (Parallels), שמוכרת היטב למשתמשי מקינטוש כזו שמאפשרת הרצה של Windows במחשבי ה-macOS, פותח בשיתוף פעולה עם HP. הוא מאפשר להריץ מופע מלא של Windows 10 בתוך חלון, ובאמצעותו להפעיל כל יישום שזמין עבור מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), באופן מקוון וגם כשלא מחוברים לרשת.

השימוש ביישומי Windows מתבצע במקביל להרצה אפשרית של כל יישום מערכת טבעי של Chrome OS, תוך שיתוף פעולה מלא עם מערכת ההפעלה – כלומר אותו סמן עכבר, שימוש באותו לוח גזירים כך שאפשר להעתיק מידע בין יישומים ולא משנה מה מערכת ההפעלה שלהם, וכן שימוש בקישוריות המלאה של המחשב מול הרשת ומול התקנים חיצוניים.

לפי החברה, השימוש חוצה הפלטפורמות הזה יקל מאוד על אנשי ה-IT וגם יעזור לחברה לחסוך בעלויות.

עם זאת, דרישות המערכת המינימליות די מגבילות את טווח מחשבי ה-Chromebook שמתאימים להרצת Parallels Desktop for Chromebook Enterprise. זה צריך להיות מחשב המבוסס על מעבד Core i5/i7 של אינטל (Intel), שמצויד לפחות ב-16 גיגה-בייט זיכרון RAM ובכונן SSD שמציע נפח אחסון של 128 גיגה-בייט לפחות. גרסת מערכת ההפעלה הנדרשת היא Chrome OS 85.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים