גרטנר: משלוחי המחשבים עלו ברבעון הראשון של 2010 ב-27%
מנתונים שפרסמה חברת המחקר עולה, כי ברבעון המדווח נמכרו ברחבי העולם 84.3 מיליון מחשבים ● באזור EMEA נרשם גידול של 25% - גידול חזק בהרבה מהצפוי ● החברה המובילה בעולם בתחום זה ממשיכה להיות HP, שחוותה גידול של 20% לעומת הרבעון הראשון של 2009
כמות משלוחי המחשבים עלתה ברבעון הראשון של 2010 ב-27.4% לעומת הרבעון הראשון של 2009 – כך עולה מנתונים שפרסמה בסוף השבוע גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, בשלושת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 84.3 מליון מחשבים, ניידים ונייחים כאחד – נתון שמהווה סימן נוסף לכך שהעולם יוצא מהמשבר הכלכלי הקשה שחווה במחצית הראשונה של 2009. אחד המשתנים שהוביל לכך היה עלייה של 24.8% – גידול חזק בהרבה מהצפוי, לפחות לפי גרטנר – באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).
יצרנית המחשבים המובילה בעולם ממשיכה להיות, גם ברבעון הראשון של 2010, HP, עם משלוחים של 15.3 מיליון מחשבים – גידול של 19.9% לעומת הרבעון הראשון של 2009. עם זאת, נפח השוק שלה ירד מ-19.3% ל-18.2%. אייסר (Acer) מחזקת את אחיזתה כיצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם עם משלוחים של 12 מיליון מחשבים – גידול של 54.3%. נפח השוק שלה עלה מ-11.7% ל-14.2%. הגידול במספר המשלוחים של דל (Dell) עמד על21.4%. בסך הכול, הגיעה כמות המשלוחים של החברה ל-10 מיליון מחשבים. גם לנובו (Lenovo) ואסוס (Asus) השיגו עליות נאות – הן בכמויות והן בנתח השוק. העלייה בכמות המשלוחים של לנובו עמדה על 59.2% לכ-7 מיליון יחידות, ואילו אסוס קפצה ב-114% למכירות של 4.6 מיליון מחשבים.
באזור EMEA התמונה מעט שונה: אייסר הפכה ברבעון הראשון של 2010 לחברה המובילה, עם נתח שוק של 21.3% ומכירות של 5.8 מיליון מחשבים. מדובר בגידול בשיעור של 53.6% לעומת הרבעון הראשון של 2009. HP איבדה אמנם את הבכורה, אולם המכירות שלה עלו מ-4.5 מיליון מחשבים ל-5.5 מיליון ברבעון המדווח. אסוס הגיעה למקום הרביעי, עם עלייה חדה, של 132.5%, לכדי 2.2 מליון מחשבים לעומת 940 אלף ברבעון הראשון של 2009. היא מפגרת רק במעט אחרי דל, עם משלוחים של 2.5 מליון מחשבים.
ראנג'יט אטוול, אנליסט בכיר בגרטנר, אמר ש-"אזור EMEA ראה את נפח המשלוחים הגדול ביותר ברבעון הראשון של השנה, מה שמציין חזרה מוקדמת מהצפוי לצמיחה מוצקה בשוק הזה. עם זאת, צריך להבין שמדובר בצמיחה מבסיס נמוך, מכיוון שהרבעון הראשון של 2009 הציג את הצניחה הגדולה ביותר מ-2001". הוא הוסיף, כי "אין ספק ש-2010, לעומת 2009, תציע ליצרניות הרבה יותר הזדמנויות".
תגובות
(0)