לקראת CES: מה צפוי בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם?

החברות הגדולות נערכו לתערוכה עם שלל פיתוחים, טכנולוגיות ובעיקר מוצרים ● צבי קצבורג סוקר את ההכרזות העיקריות של ארבע מהבולטות שבהן: סמסונג, דל, לנובו ואסוס

שורה של מוצרים חדשים - ב-CES

תערוכת הטכנולוגיה הענקית CES 2020 תיפתח באופן רשמי מחר (ג') בלאס וגאס. אבל כמו בכל שנה, ובעצם כמו בכל תערוכת טכנולוגיה בשנים האחרונות, רוב היצרניות הגדולות ניצלו את הימים המובילים אליה כדי להציג את מרכולתן החדשה בשורה של הכרזות.

סמסונג, באופן לא מפתיע, הייתה הראשונה לעשות זאת ולעלות לכותרות. הענקית מדרום קוריאה אמנם מתכוונת להכריז בחודש הבא על משפחת טלפוני ה-Galaxy S החדשה שלה, ולהקדים דווקא את תערוכת הסלולר השנתית הגדולה בברצלונה, אבל היא מצאה גם מה להכריז לקראת CES: גרסאות Lite של מכשירי הדור המוביל הקודם – Galaxy S10 Lite ו-Galaxy Note 10 Lite.

ה-Galaxy S10 Lite וה-Galaxy Note 10 Lite של סמסונג. צילום: יח"צ

ה-Galaxy S10 Lite וה-Galaxy Note 10 Lite של סמסונג. צילום: יח"צ

שני הטלפונים דומים מאוד זה לזה: הם מגיעים עם מסך AMOLED בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציית +FHD עם חריר קטן במרכז עבור המצלמה הקדמית, ושניהם שטוחים ומזכירים יותר את ה-Galaxy S10e מאשר את כל המכשירים האחרים בשתי המשפחות. שניהם גם מגיעים עם זיכרון עבודה בנפח של 6/8 ג'יגה-בייט לצד זיכרון אחסון של 128 ג'יגה-בייט, ועם סוללה בנפח של 4,500 מילי-אמפר לשעה, שתומכת בטעינה מהירה בהספק 25 של וואט. המכשירים החדשים של סמסונג מציעים בנוסף חיישן טביעות אצבע מתחת למסך.

יש שני הבדלים משמעותיים בין המכשירים: ראשית, ה-Note 10 Lite מגיע, כמו אחיו הגדולים, עם עט אלקטרוני וכל המשמעותיות הקשורות לשימוש בו. שנית, יש ביניהם שוני במערך המצלמות האחורי. מדובר לא רק בצורה של המתחם שבו המצלמות משולבות, אלא גם בעובדה שב-S10 Lite יש שלוש מצלמות בגדלי 48, 12 ו-5 מגה-פיקסל, ואילו ב-Note 10 Lite יש מאחור שילוב של שלוש מצלמות, שכל אחת מהן היא בגודל של 21 מגה-פיקסל.

למרות השם, המחירים של המכשירים לא Lite בכלל: כשהם יושקו, ה-S10 Lite יעלה כ-2,500 שקלים וה-Note 10 Lite – כ-2,300 שקלים.

CES היא בדרך כלל הזירה שבה מוצגים הכי הרבה מחשבים חדשים, ו-2020 אינה שונה מקודמותיה. דל הכריזה לקראת התערוכה על שורה ארוכה של מחשבים ומסכים לקראת התערוכה, וכמעט כמו תמיד, ה-XPS 13, נייד הדגל שלה, זוכה לעדכון שמבוסס על הדור הנוכחי של מעבדי ה-Core של אינטל, אבל הפעם מושם בנוסף דגש חזק על העיצוב. הדגם החדש מציע עיצוב מודרני, שמתבטא בעובי של המחשב עצמו, אבל בעיקר במסגרת הדקיקה שבאה במקום המסגרת העבה בדגמים קודמים. המסך הוא בגודל של 13.4 אינץ' והיחס שלו לעומת הגוף עומד על 91.5% מרשימים ביותר, ביחס היבט של 16:10. גם המקלדת הוגדלה – במקרה הזה בערך ב-9% – ומשטח השליטה הוגדל בלא פחות מ-17%.

ה-XPS 13 של דל. צילום: יח"צ

ה-XPS 13 של דל. צילום: יח"צ

החברה תציע את המחשב בשלל תצורות: עם מסך רזולוציה של FHD או 4K, ובכל מקרה עם תמיכה ב-HDR וב-Dolby Vision; עם מעבדים מה-Core i3 ועד ה-Core i7 מהדור העשירי; עם אפשרות לשבב הגרפי Iris Plus החזק יותר שמציעה אינטל; ועם זיכרון RAM בנפח של עד 32 ג'יגה-בייט.

המחיר ההתחלתי של ה-XPS 13 המעודכן אמור להיות 1,00 דולר והוא יחל להימכר כבר השבוע, כולל במהדורה שבחברה מכנים "מהדורת מפתחים" – מה שאומר שבמקום Windows 10, המחשב יגיע עם התקנה של הפצת הלינוקס הפופולרית יחסית Ubuntu 18.04 LTS.

לנובו הביאה לתערוכה, כהרגלה, שורה ענקית של מחשבים חדשים, אך בינתיים מה שתופס את העין יותר מכל הוא משפחה חדשה, שהיא מכנה Creator. לפי החברה, זו תכיל מחשבים ניידים, מחשב שולחני ומסכים, שמיועדים באופן ייעודי ליוצרי תוכן מכל הסוגים: מכותבים ועד עורכי וידיאו וצלמי תמונות סטילס.

ה-Yoga Creator 7 של לנובו. צילום: יח"צ

ה-Yoga Creator 7 של לנובו. צילום: יח"צ

כדי "לספק" את הסחורה יהיו מצוידים הניידים והמסכים בפאנלים שיעברו מיטוב ייעודי לטובת העניין, עם תמיכה במכלולי צבעים ברמה גבוהה במיוחד. שני הניידים שעליהם הכריזה לנובו, Yoga Creator 7 ו-IdeaPad Creator 5, יציעו מסך בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית FHD. הם יגיעו לשוק במהלך השנה עם כרטיסי תצוגה מעודכנים של אנבידיה לצד מעבדי Core מהדור העשירי של אינטל. זיכרון ה-RAM שלהם עתיד להיות בנפח של 16 ג'יגה-בייט וזיכרון האחסון – עד 1 טרה-בייט. לנובו התקינה במשפחת המוצרים מערכת חדשה, שהיא מכנה Q-Control. מדובר במערכת קירור חכמה, שצריכה לשפר את התפקודיות של המחשב ולשמור עליו קריר גם כשהוא עובד קשה – מה שלפי החברה מוסיף עד 20% לחיי הסוללה, שמוגדרים כעד 13 שעות במקרה של ה-Yoga ועד שמונה שעות במקרה של ה-IdeaPad.

גם אסוס פונה אל הצד ה-"יצירתי" של שוק המשתמשים הפוטנציאלי, עם מערך חדש של מחשבים מיני שולחניים בסדרת ה-ProArt שלה. החברה לא סיפקה עדיין פרטים מלאים, אבל סיפרה שהמחשבים החדשים שלה יגיעו עם כרטיסים גרפיים מהסדרות Quadro ו-GeForce RTX של אנבידיה, ושהיא התאימה אותם לדרישות של תכנית Nvidia RTX Studio ליוצרי תוכן. באמצעות כרטיסי התצוגה שלהם, מחשבי המיני הללו יתמכו בתכונות מתקדמות כמו "מעקב קרניים", וכן ביכולות בינה מלאכותית, שמטרתן להאיץ תהליכי יצירת תוכן כמו עריכת וידיאו.

המסך החדש של אסוס. צילום: יח"צ

המסך החדש של אסוס. צילום: יח"צ

כמו כן, אסוס הכריזה על ZenScreen MB16ACE – מסך נייד, שמאפשר לעובדים בתנועה להכפיל את שטח המסך שלהם כשהם זקוקים לכך. הוא מציע פאנל בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית FHD, שמגיע עם מסגרת דקיקה משהו. עוביו שמונה מ"מ ומשקלו כ-700 גרם, כך שהוא יכול להיכנס לרוב המוחלט של תיקי המחשב. בנוסף, אפשר לרכוש אותו עם מעמד קל משקל, שמשמש קודם כל ככיסוי הגנה.

מבין המחשבים שהציגה HP לקראת CES 2020, המעניין יותר הוא הדור השני של המחשב ההפיך שלה, ה-Elite Dragonfly. לפי החברה, מדובר במחשב שמעניק רמה חדשה של חופש, עם משקל התחלתי של 990 גרם ועם מסך בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציה של FHD או 4K, לבחירה. המחשב מוצג עם מעבדי Core i3 עד Core i7 מהדור העשירי של אינטל והוא מגיע עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון LPDDR3, כמו גם עם מבחר גדול של אפשרויות אחסון, שכולן מבוססות על SSD.

אבל נראה שמה שהכי שונה במחשב הזה הוא הייצור שלו. לפי HP, זהו הנייד העסקי הראשון שעשוי מחומרים ממוחזרים, או בעצם חלקם הארי – עד 82% מהרכיבים המכניים שכלולים במחשב, ולא משנה אם מדובר בחומרים מתכתיים או פלסטיק. השלדה של המחשב מיוצרת ממגנזיום ש-90% ממנו ממוחזר.

ה-Elite Dragonfly של HP. צילום: יח"צ

ה-Elite Dragonfly של HP. צילום: יח"צ

ה-Elite Dragonfly תומך ב-WiFi 6 ובקרוב תתווסף האפשרות להוסיף לו גם את המודם החדש של קוואלקום, ה-Snapdragon X55, שיאפשר למשתמשים לגלוש בדור החמישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים