אוזניות נטולות חוטים עם קשת הצמדה לאוזן

BackBeat FIT 3200­ של פלנטרוניקס מציעות מקצה שיפורים בצריכת סוללה, לצד השתקת רעשי סביבה, וכוללות את הקשת הייחודית, היושבת מעל האוזן ומבטיחה שהאוזניות יישארו על האוזניים גם בעת החזרה הביתה מהריצה, מההליכה או מכל פעילות אחרת

הכניסה של פלנטרוניקס לשוק האוזניות נטולות החוטים לפני כשנה, עם BackBeat FIT 3100, הייתה מעניינת ומוצלחת למדי, לפחות בהיבט של העיצוב וגם ברוב ההיבטים של השימוש.

שנה אחרי, כשהיא מגיעה לשוק עם דור שני של אוזניות שהחוטים מהן והלאה, כבר מדובר בשוק צפוף במיוחד, בעיקר בנקודת המחיר שבה היא מתמודדת, והיא מנסה – לפחות עם BackBeat FIT 3200 – לשמור על מה שהיה טוב, ובכל זאת להציע מקצה שיפורים.

ומה שהיה טוב במיוחד, ונשאר בינתיים גם די ייחודי, אם כי לא בלעדי, לאוזניות בסדרה הזאת, הוא השילוב של קשת שהיא חלק בלתי נפרד מכל אוזנייה, שיושבת מעל האוזן ומבטיחה דבר אחד חשוב: שהאוזניות יישארו על האוזניים גם בעת החזרה הביתה מהריצה, מההליכה או מכל פעילות אחרת שעושים בעת השימוש בהן – אלא אם כמובן מסירים אותן באופן יזום.

לא רק שהקשת נשארה בדיוק אותו הדבר, למעשה לא ממש אפשר להבחין בעין בהבדל בין ה-BackBeat FIT 3200 ל-FIT 3100. בפלנטרוניקס פשוט ללכת לפי הפתגם הידוע – לא מתקנים משהו טוב, וכאמור, גם בולט בשטח בין אוזניות רבות אחרות מהסוג הזה.

אבל האוזניות קלות יותר, עם 13 גרם לאחת במקום 22 גרם בדור הקודם, וזאת למרות שהן מגיעות עם אותה סוללה פנימית בנפח עבודה של 90mAh ועם אותו דרייבר בגודל של 13.5 מ"מ. והדבר המרשים יותר בהיבט הזה הוא, שלמרות שלכאורה שום דבר לא השתנה מבחינת הסוללה, כעת האוזניות יודעות להוציא ממנה 8 שעות עבודה לעומת 5 שעות ב-FIT 3100.

ולא רק הסוללה הפנימית – גם החיצונית מציגה אותה מידה של שיפור: הסוללה בנרתיק הטעינה נותרה בנפח של 740mAh, אבל כעת היא יכולה להוסיף עוד 16 שעות עבודה לעומת 10 בניסיון הקודם. כלומר ב-FIT 3200 בסך הכל אפשר להוציא מהאוזנית 24 שעות עבודה בלי להתקרב לשקע חשמלי, וזאת מול 15 שעות עם האחיות הוותיקות יותר, ושיפור של 60% זה דבר עצום.

ואם מתעקשים אפשר למצוא עוד דבר ששופר בהיבט של השימוש בסוללה: רבע שעה של טעינה הספיקה לשעה של האזנה למוזיקה. עכשיו היא מספיקה כבר לשעה וחצי.

האוזניות נותרו נוחות מאוד לשימוש גם בזכות קונכיות בקצה, שיושבות היטב בתוך האוזן וגם מביאות עוד דבר שהיה חסר בדור הקודם: עיצוב חדש, שמציע את האפשרות להתנתק מהסביבה, מבחינת רעשים, כמעט לחלוטין. בדיוק, בלי עוד שבבים, רק בעיצוב אחר של קונכיית הסיליקון – שהפעם גם ניתנת להחלפה – מושגת רמה גבוהה במיוחד של השתקת רעשי הסביבה. למעשה, ברגע שמכניסים את האוזניות לאוזן, עוד לפני שבכלל מדליקים אותן ומשמיעים מוזיקה, הרעש הסביבתי מופחת באופן משמעותי ביותר, וקשה אפילו לנהל שיחה עם אדם אחר כשהאוזניות באוזניים.

דרך אגב, מי שכן מעדיף את התצורה הקודמת, שבה מודעים היטב לרעשי הסביבה, כי בכל זאת מדובר כנראה בסוג של טעם וריח שימושי, יכול להפעיל את מצב המודעות הסביבתית בהגדרות או לרכוש את BackBeat FIT 3150, שמציעות את כל השדרוגים של BackBeat FIT 3200, אבל בלי השתקת הסביבה.

ואם כבר הגדרות, כמו בכל מוצרי הסדרה, כדי לשלוט באמת באוזניות כדאי להתקין את האפליקציה BackBeat. לא חייבים, אבל כדאי, כי כמו בדור הקודם היא מאפשרת בחירות שונות, כמו, לדוגמה, החלפת התפקודיות של האוזניות, הגדרת My Tap כך שהאוזנייה המשנית תבצע פעולות שונות במקום לשנות את עוצמת הקול – לדוגמה, שינוי האקולייזר או הרצת רשימת שירים בספוטיפיי, וכמובן גם התקנת עדכוני קושחה.

החוסר באקולייזר אמיתי אולי קצת יהיה חסר לאודיופילים, אבל איכות הקול שופרה, במיוחד עבור מי שחובב בסים במוזיקה שלו.

עוד מינוס שאפשר להתייחס אליו הוא, שהוצאת אוזנייה מהאוזן לא מפסיקה את המוזיקה ולא מעבירה אותן למצב שינה – אולי בדור הבא? אולי בעדכון הקושחה הקרוב? אפשר היה לצפות ב-Backbeat FIT 3200 שפלנטורניקס כבר תשבץ עוד כמה יכולות חכמות.

בשורה התחתונה, FIT 3200, בדיוק כמו קודמותיהן, מתאימות קודם כל לאלה שמפחדים שאוזניות נטולות חוטים רגילות ייפלו מהאוזן. וכמו הקודמות, הן נוחות לשימוש ואף תומכות בתקן IP57, שמבטיח שלא יהיו תקלות גם בהזעה כבדה או תחת גשם זלעפות. המחיר נותר 649 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים