HP: לראשונה – הצרכנים הישראלים מעדיפים לקנות מחשבים ניידים על פני נייחים

מסקר שערכה החברה עולה, כי 43% מהצרכנים הישראליים מעדיפים לרכוש מחשב נייד, לעומת 38% שמעדיפים לרכוש מחשב נייח ● 56% מאלה המתכוונים לרכוש מחשב ב-2010 ענו, כי הם יקנו נייד, לעומת 35% שירכשו נייח ● הסיבות הרווחות לרכישת מחשב נייד הן האפשרות להעביר אותו ממקום למקום והנוחות שבו

לראשונה בישראל, עקפו המחשבים הניידים את אלה הנייחים: מסקר שערך מכון הגל החדש עבור HP עולה, כי 43% מהצרכנים מעדיפים לרכוש מחשב נייד, לעומת 38% שמעדיפים לרכוש מחשב נייח. מדובר בירידה דרסטית למחשבים הנייחים לעומת הסקר שנערך ב-2008, שבו ענו 48% שהם מעדיפים אותם, לעומת רק 35% למחשב הנייד.

עוד עולה מהסקר, שנערך בחודש שעבר, כי המחשבים הניידים פופולריים אף יותר בקרב הצרכנים שמתכוונים לקנות מחשב ב-2010. 56% מהם ענו, כי ירכשו מחשב נייד, לעומת 35% בסקר הקודם. 35% השיבו, כי יקנו מחשב נייח, לעומת 60%.

ממצא נוסף הוא של-37% יש גם מחשב נייד וגם מחשב נייח, לעומת 29% בסקר הקודם. ל-15% יש רק מחשב נייד, לעומת 8% ב- 2008.

בתשובה לשאלה מדוע הם מעדיפים מחשב נייד על פני נייח ציינו 49% את נושא הניידות והאפשרות לשאת את המחשב ממקום למקום. מדובר בנתון דומה לזה שהתקבל בתשובה לשאלה זו ב-2008. 45% ציינו, כי מחשב נייד יותר נוח (לעומת 30%). 8% ענו, כי מחשב נייח תופס מקום, ו-7% ציינו, כי מחשב נייד מתאים ללימודים. סיבה נוספת, שצוינה על ידי 7% מהמשיבים, היא שכבר יש להם מחשב נייח.

"הנתון הזה מעיד על כך שנושא הנוחות של המחשב הנייד הופך למשמעותי יותר ויותר השנה, בהשוואה לשנים הקודמות, כנראה בגלל חדירתם המסיבית של מחשבי המיני", אמר שלומי פרייס, מנכ"ל חטיבת המיחשוב האישי ב- HP ישראל.

כן עולה מהסקר, כי 42% מאלה שרכשו מחשב נייד השנה קנו אותו ברשתות גדולות, לעומת 30% בשנת 2008. 20% רכשו אותו בחנות שאינה שייכת לרשת (לעומת 26%). 7% קיבלו את המחשב במתנה, 6% רכשו באינטרנט ו-6% נוספים – בחו"ל.

לשאלה מדוע קנו את המחשב הנייד ענו 20%, כי רצו דגם מתקדם יותר מזה שיש להם (בהשוואה ל-7% ב-2008). לעומת זאת, 11% מהנשאלים ענו, כי קנו את המחשב לצרכי עבודה (לעומת 13%). 11% ציינו שהם עשו זאת, כי הילד רצה (גידול חד לעומת 6%), ו-8% – שקנו אותו לצורכי לימודים (ירידה מ-11%). 6% ציינו את הנוחות כסיבה המרכזית שבגינה רכשו מחשב נייד.

פרייס אמר, כי ניתן להבחין מהסקר שישראל מדביקה את הפער מול מדינות המערב, שם עברו מכירות המחשבים הניידים את אלה של הנייחים לפני כמה שנים. "המחשבים הניידים הפכו להיות לא רק כלי עבודה או צורך; הם הפכו להיות צורת ביטוי ואביזר אופנתי", הוסיף. "בישראל, כמו בעולם, מורגש הצורך של לקוחות שמחפשים תכונות מתקדמות, נראות אופנתית וטכנולוגית של הנייד וכמובן אמינות של מותגים בינלאומיים".

נשים אוהבות שחור

שאלה נוספת הייתה מהיכן קיבלו רוכשי המחשבים את המידע איזה מחשב לקנות. המקורות הפופולריים ביותר למידע הם המוכר בחנות וחברים, עם 22% לכל אחד מהם. 14% ציינו בשאלה זו את המידע מהאינטרנט, ו-11% – את הפרסום המסורתי. לשם השוואה, ב-2008 קיבל הפרסום המסורתי 12%, והאינטרנט – 19%.

"הנתון הזה מפתיע בהתייחס להשפעה הרבה שמייחסים לפרסום, לאינטרנט ולרשתות חברתיות בהחלטת קנייה", אמר פרייס. "אנחנו למדים שאין כמו מידע שעובר באופן בין-אישי ובלתי אמצעי מאיש המכירות לרוכש, ושבעצם עדיין, לאחר כל הבדיקות באתרים, השוואת מחירים והתייעצות, הוא זה שיכול לתת פתרון לדרישות שמגיעות מצד הלקוח".

החוקרים אף פילחו את תוצאות הסקר בין גברים לנשים. כך, עולה שנשים מושפעות בהחלטה איזה מחשב לרכוש מפרסום מסורתי יותר מאשר מהאינטרנט – 14% לעומת 10% – וכי 28% מהן מקבלות מידע מחברים (לעומת 22% בכלל המדגם). כמו כן, הן מעדיפות את המחשב שלהן בצבעים כהים – כסף או שחור.

עוד נמצא, כי 20% מבני הנוער, החיילים והסטודנטים בגילאים 15-25 מושפעים מפרסום של מחשבים באינטרנט, לעומת רק 9% מפרסום מסורתי. כמו כן, 18% מהם מסתמכים בהחלטה איזה מחשב לקנות על המוכר בחנות, ו-27% – מחברים. 71% מהם מעדיפים מחשב בצבע שחור.

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים