כל אמא חושבת שהילד שלה הוא אוצר – אך האם הוא באמת כזה?

אם תשאלו את UMiDigi, הטלפון החדש שלה - ה-Z1 Pro, נחשב למכשיר הדגל של החברה ● ובהחלט ייתכן כי אם אתם מחפשים טלפון ביניים טוב, המכשיר הזה ראוי להיכלל ברשימה הקצרה שלכם

ה-Z1 Pro של UMiDig. צילום: יח"צ

אם יש דבר אחד וודאי שאפשר לומר על ה-Z1 Pro, הטלפון החדש של UMiDigi, הוא שמבחינת החברה מדובר בטלפון שנחשב אחד ממכשיר הדגל של החברה. מדוע? החבילה בה מגיע המכשיר היא אחת המרשימות בה תתקלו כיום בשוק. כל אחד מחלקי הטלפון ממודר אל תא מיוחד בפני עצמו. והכל נסגר לכדי קופסה אחת בצבע שחור, מהודרת למראה, כשהמכסה הראשי אפילו זכה לטקסטורה מעגלית מיוחדת וגם לשונית בד שמיועדת לפתיחת הקופסה.

אבל מעבר לקופסה, מדובר בטלפון שהחברה – ששינתה לאחרונה את השם שלה ומאז יצאה למסע השקות די מקיף – השקיעה בו למדי בהיבטים רבים מאוד.

הגוף המתכתי שלו מתקשר טוב עם מכשירים אחרים שנמצאים מתחת לצמרת הגבוהה: עיצוב 2.5D עם גב שמציע שוליים קמורים, גוף אלומיניום אחוד שמשדר, לפחות בדגם השחור שנבדק, יוקרתיות שדומה לזו של ה-OnePlus 5 שבדקנו לאחרונה, וכן, מה לעשות, הוא גם דומה במידה מסוימת ל-iPhone 7 עם המראה הכללי והמיקום של המצלמות.

ולא רק זה – לפי החברה, המכשיר מציע את הסוללה הכי גדולה עבור מכשיר בעובי שלו, ומדובר בסוללת 4,000mAh בגוף שעוביו בסך הכל 6.95 מ"מ. יש דקים ממנו? כן, אבל לא במכשיר שמיועד לשוק הביניים, ועוד לחלק הזול שלו.

לעבוד ברציפות ללא הפסקה בכלל

הסוללה הזו סיפקה בבדיקות שלנו 7:37 שעות עבודה, ומדובר אם אתם זוכרים בבדיקה שגורמת למכשיר לעבוד ברציפות ללא הפסקה בכלל. מדובר בתוצאה לא רעה בכלל, במיוחד אם משווים אותה למכשירים דומים.

בנוסף, המכשיר תומך בטעינה מהירה בעזרת המטען שמגיע עמו ומחבר ה-USB Type-C בחלק התחתון שלו, וחצי שעה של התקנה אמורה להספיק ליום עבודה בשימוש שמוגדר נורמלי. טעינה מלאה, מרגע שהסוללה מתרוקנת לחלוטין, נמשכת קצת יותר משעה וחצי.

להבדיל מאחיו Z1 שמצויד במסך LCD של שארפ (Sharp), Z1 Pro מגיע עם מסך AMOLED שמספק צבעים עשירים וחמים וכן זוויות צפייה טובה. הרזולוציה של המסך היא 1,920×1,080 פיקסלים והוא גם זכה להגנה עם Gorilla Glass 4.

הוא גם מגיע עם 6 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ועם 64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. אם תרצו, מדובר בסממן מובהק למגמה בה כיום אלמנטים שעד לפני זמן קצר היו בלעדיים לטלפונים בצמרת הגבוהה זולגים במהירות גם לטלפונים משוק הביניים, ואפילו היחסית זולים שבהם. ואם זה לא מספיק, תמיד ניתן להרחיב את זיכרון האחסון במכשיר הזה, עד 256 ג'יגה-בייט נוספים.

אם יש נקודת חולשה מסוימת למכשירים ברמה הזו, זו עוצמת העיבוד. ה-Z1 Pro לא חומק מכך. הוא מבוסס על המערכת על שבב Helio P20 של מדיה-טק (MediaTek). היא אמנם מציעה שמונה ליבות Corterx-A53, ארבע מהן במהירות  2.3 ג'יגה-הרץ וארבע במהירות של 1.6 ג'יגה-הרץ, בתוספת של השבב הגרפי Mali-T880 שמצויד שתי ליבות, אבל זו לא מערכת שניתן להשוות למערכות על שבב בהן מצוידים טלפוני הצמרת ה-"אמיתיים" כמו ה-Galaxy S8 של סמסונג (Samsung) או ה-OnePlus 5 המוזכר לעיל.

הביצועים בהתאם, והם ב-"אמצע הטבלה" כצפוי מתוצרת החומרה. הם מאוד דומים למה שהשיג לדוגמה ה-Galaxy A7, גרסת 2017, של סמסונג, מכשיר אמצע הדרך של החברה, או ה-MX6 של מייזו (Meizu).

אפשר לשחק בהחלט

במבחן הגרפי של Epic Citadel הגיע המכשיר לקצב של 46.1 פריימים/לשנייה ושוב הוא ברמת ביניים סבירה ולא יותר. אפשר לשחק בהחלט, אבל עדיף שלא לעשות את זה עם משחקים מודרניים שדורשים משאבים רבים וחזקים.

לזכותו של המכשיר, גם בבדיקות הכי קשות הוא לא ממש התחמם. כלומר, הוא לא נשאר קר, ואין מכשיר שנשאר קר בהרצה מסיבית של אפליקציות במיוחד כאלו שגורמות למסך לעבוד קשה, אבל היה מדובר בהתחממות קלה בלבד. בימי החורף אפשר יהיה אפילו להגדיר אותה כנעימה.

ומה עם הצילום? עוד סממן לגלישה המהירה של יכולות לשוק הביניים, וגומר, הוא כמובן זוג המצלמות מאחור. הראשית עם חיישן 13 מגה-פיקסלים והמשנית עם 5 מגה-פיקסלים – כשאת התמונה, תרתי משמע, משלימה מקדימה מצלמת הסלפי בגודל 5 מגה-פיקסלים.

באור יום הצילומים סבירים, וגם במצב מקרו, אבל הטווח הדינאמי מעט לוקה בחסר ובקצוות ניתן להבחין במעט טשטוש ובמריחה של צבעים דומים. במצב הצילום Bokeh, שבעצם מביא לדי ביטוי את השימוש בשתי מצלמות אחוריות, ההתמקדות על האובייקט הראשי הייתה בהחלט טובה, אבל הרגע מסביב היה מעט מטושטש למדי, כאילו מרחו על חלקים גדולים של התמונה וזלין. היה אפשר צפות לקצת יותר.

עוד דבר שראוי לציין במכשיר הזה הוא חיישן טביעות האצבע שמשולב בכפתור הבית ועושה את העבודה מצוין. הוא מגיב מהר ומגיב במדויק, בדיוק כמו שרוצים במכשיר שמצויד באפשרות הזו.

Z1 Pro מגיע עם אנדרואיד 7.1.1 היישר מהקופסה, ומעליו יש ממשק מאוד מופשט של החברה שמחזיר דווקא אלמנטים ישנים של מערכת ההפעלה של גוגל, כמו מגירת האפליקציות. קצת מוזר, אבל לא ממש משנה – אנדרואיד זה אנדרואיד.

המכשיר, כאמור, מיועד לשוק הביניים פחות או יותר לחלק האמצעי שלו, עם תג מחיר שהופך אותו למכשיר שראוי שיאמרו עליו שהוא מספק תמורה טובה לכסף.

ב-GearBest, החברה שסיפקה את המכשיר לבדיקה, ניתן לרכוש אותו כעת בכ-950 שקלים כאן, ועם הקופון 805UMIDIGI5.

אם אתם מחפשים טלפון ביניים טוב, מדובר בטלפון שראוי להיכלל ברשימה הקצרה שלכם. בכסף הזה גם מצורפת לחבילה כיסוי גב פלסטיק שקוף בסיסי וגם, וכן בתא משלו, מדבקת זכוכית להגנה על המסך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים