איסור העלאת מחשבים לטיסות לארה"ב בוטל בשתי חברות מהמזה"ת

החלטה למנוע עלייה למטוסים עם מכשירים אלקטרוניים הגדולים יותר מטלפון נייד התקבלה במרץ האחרון מחשש לניסיונות פיגוע ופיצוץ במטוסים ● כעת הודיעו שתי החברות כי תקנת החירום הוסרה

טסים וגולשים - אבל בינתיים לא בחברות ישראליות. אילוסטרציה: kasto/BigStock

בחודשים האחרונים נאסר על נוסעים משמונה מדינות שבהן רוב מוסלמי לעלות עם מחשבים ניידים לתא הנוסעים במטוסים שנמצאו בדרכם לארצות הברית, וזאת מחשש לפצצות שעלולות להיות מוסתרות בתוך המחשבים.

כעת הודיעה חברת התעופה Emirates, אשר טסה לארצות הברית מדובאי, כי האיסור הזה פג לאחר שפעלה עם הרשויות בארצות הברית בכדי לעמוד בכללי אבטחה חדשים. גם Turkish Airlines הודיעה כי תאפשר מעתה לנוסעים הטסים לארצות הברית לקחת איתם את מחשביהם הניידים לתא הנוסעים.

משרד ההגנה האמריקני אמר בשבוע שעבר כי חברות התעופה צריכות ליישם טכנולוגיות דימות מתוחכמות בעבור בדיקות רנטגן ואולטרסאונד של מכשירים נישאים, או להמשיך לאסור על הנוסעים להעלות את המכשור האלקטרוני למטוס.

לפי דיווחים, בדיקות האבטחה בשדות התעופה של דובאי, איסטנבול ואבו דאבי החלו מיישמות את שיטות הבידוק החדישות וההדוקות יותר.

במקביל להסרת חלק מהחברות מנוהל הבטיחות הקפדני, יש גם מצטרפות חדשות לרשימה – Etihad, שבסיסה באבו דאבי, הייתה הראשונה שהודיעה על התקנות החדשות ביום א', ואילו Qatar Airways הפכה לחברת התעופה הרביעית שהודיעה השבוע על הגבלות דומות שהוטלו על נוסעיה.

דובר Emirates אמר בהצהרה שטכנולוגיית הדמיה חדשה הוכנסה לפעולה עבור נסיעות בינלאומיות בשדה התעופה הבינלאומי בדובאי, שהוא שדה התעופה העמוס ביותר בעולם. Emirates דיווחה על ירידה בביקוש לטיסות לארצות הברית בחודש האחרון, וכתוצאה מכך קיצצה את לוח הטיסות שלה מדובאי לחמש ערים בארצות הברית.

האיסור עדיין חל על טיסות ישירות לארצות הברית משדות תעופה בירדן, כוויית, מצרים, ערב הסעודית ומרוקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים