אמזון מבקשת אישור לנהל בדיקות אלחוטיות מסתוריות בוושינגטון

איזו טכנולוגיה חדשנית עומדת לבחון ענקית הקמעונאות? האם מדובר במתקנים שישגרו וינווטו את רחפני המשלוחים שלה? המסמכים שהגישה החברה בארצות הברית לא הסגירו יותר מדי פרטים אבל גם כך הציתו סקרנות בעולם ההיי-טק

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon) נערכת לבדוק טכנולוגיית תקשורת אלחוטית ניסיונית, כולל התקנים ניידים ותחנות בסיס קבועות, באזור הכפרי של וושינגטון וסיאטל, כך ניתן ללמוד על סמך הגשת בקשה רשמית לממשל האמריקני שביצעה החברה באחרונה.

במסמכי הפנייה לא צוין לאיזה צורך מדויק יערכו הבדיקות המתוכננות, אך הם מרמזים על סוג חדש של טכנולוגיה או שירות אלחוטי, ונאמר בהם כי הפרויקט יהיה כרוך באבטיפוס שתוכנן בכדי לתמוך ב"יכולות ופונקציונליות של תקשורת חדשנית".

מה שעשוי להיות אפילו יותר מסקרן הוא העובדה שאמזון רשמה את ניל וודוורד כמקור הקשר העיקרי בדו"ח. וודוורד – אסטרונאוט נאס"א (NASA) בדימוס, שהצטרף לענקית הקמעונאות בשנת 2008 – הוא כיום, כך על פי דף הלינקדאין (LinkedIn) שלו, מנהל בכיר ב-Amazon Prime Air, צוות האחראי על תחום רחפני המשלוחים בחברה.

רחפני משלוחים, Kindle או Echo?

המינוי עשוי לרמז על כך שהבדיקות יהיו כרוכות אולי באיזה שהוא מערך תקשורת שישלוט ברחפני המשלוחים של אמזון, שבשלהי דצמבר האחרון ביצעה בהצלחה את המשלוח הראשון שלה באמצעות רחפן באזור כפרי באנגליה.

אלא שהפרטים במסמכים שגישה הענקית יכולים להצביע גם על שירות אלחוטי ייעודי שיפעל בכלל עם מכשירים ניידים, כמו הטאבלטים מסוג Kindle של החברה, או אולי עם ה-Echo שאמזון מוכרת, המשמש כעוזר אישי ביתי.

מקווה לזכות באישורי הניסוי של ה-FCC

על פי המתוכנן, הבדיקות הראשונות ייערכו בתוך מטה אמזון בסיאטל ורק לאחר מכן יתרחבו אל ניסויים חיצוניים, סביב מתקן שירות הלקוחות של החברה בקנוויק, השוכנת במרחק כ-350 קילומטרים מסיאטל.

בהתבסס על המסמכים שהגישה ענקית המסחר המקוון לרשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), ביום ד' האחרון – הבדיקות יהיו כרוכות ב"משדרים זמניים עם צריכת חשמל נמוכה, המקובעים לבסיס קיים, שילוו ביחידות ניידות אשר ימצאו בתוך מבנים וליד מתקני החברה בסיאטל, וושינגטון". בכל מיקום היו שלושה משדרים קבועים ו-10 יחידות ניידות, כך על פי המפורט בבקשה.

הבדיקה תהיה מוגבלת לעובדי אמזון, והחברה אומרת שהיא תאחזר ותשחזר את כל ההתקנים שלא עמדו בתקנות ה-FCC. הבדיקות, אשר אמזון אמרה כי היא מקווה ויזכו לאישורי הניסוי של ה-FCC, ישתמשו במגוון תדרים אשר פורטו בהגשה.

"אמזון ציינה רדיוס של 120 קילומטרים של הפעילות בעבור המיקום ב-בקנוויק, רק כדי לספק לה גמישות בכדי לבחור מיקום בתוך אזור שיעמוד בקריטריונים שלה, על מנת לאמוד את הפונקציונליות והאמינות שמספק ציוד האבטיפוס", כך פורט במסמכים.

מבצעת בדיקות במספר מדינות כולל ישראל

בשנים האחרונות החלו חברות אינטרנט, כמו גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), לבצע בדיקות אלחוטיות רבות תחת ההסמכה הניסיונית של ה-FCC, תוך שהן מרחיבות את עיסוקן לתחומים כגון מכוניות בנהיגה עצמית, רחפנים ועוד.

למרות שאמזון החלה למכור יותר חומרה, החברה לא התקרבה אפילו לרמת הפעילות של מתחרותיה כשמדובר בבדיקות טכנולוגיות של תקשורת אלחוטית. אבל אמזון הופכת ליותר ויותר רצינית ביצירת רחפנים שישמשו אותה לאספקת חבילות ללקוחותיה. פיתוח מערכת שתפעל לצורך תקשור ושליטה ברחפנים יכול לסייע באופן בסיסי למפעל זה של החברה.

יצוין כי הרגולטורים בארצות הברית דורשים כי בדיקות רחפני המשלוחים יופעלו מרחוק אך ורק על ידי טייס מוסמך ובקו הראייה שלו את כלי הרכב המוטס. החברה, שנתקלה בקושי מול הרגולציה האמריקנית, העבירה בסוף חודש יולי האחרון את בדיקות רחפני המשלוח שלה לבריטניה, שם הצליחה לכונן קשרים טובים יותר עם הממשלה.

כיום מתחזקת אמזון מרכזי פיתוח לרחפנים במספר מדינות, בהן ארצות הברית, בריטניה, אוסטריה ואפילו בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים