אינטל השיקה ערכה לפיתוח יישומים עבור מחשבי Netbook

הערכה, המכונה Atom Developer Program SDK, מוצעת בגרסת בטה עבור מערכות ההפעלה חלונות ו-Moblin ● מטרתה היא לסייע לפתח ולמכור יישומים עבור מחשבי Netbook שמבוססים על מעבדי Atom של אינטל

אינטל (Intel) השיקה אתמול (ד') גרסת בטה של ערכה לפיתוח יישומים עבור מחשבי Netbook. היישומים מיועדים למכירה בחנויות מקוונות שיפתחו בשנה הבאה. הערכה, Atom Developer Program SDK, מוצעת עבור מערכות ההפעלה חלונות (Windows) – המערכת הדומיננטית במחשבי Netbook – ו-Moblin – מערכת הפעלה בקוד פתוח שפותחה על ידי אינטל.

מאינטל נמסר, כי ביכולתה של הערכה החדשה לסייע לחברות תוכנה ומפתחים עצמאיים לפתח יישומים למחשבי Netbook ולהציע אותם למכירה בחנויות מקוונות שייפתחו בשנה הבאה. תוכנית Atom Developer Program הוכרזה לראשונה בחודש ספטמבר בוועידת המפתחים (Intel Developer Forum) שערכה אינטל בחודש ספטמבר האחרון בסן פרנסיסקו. מלבד ערכת הפיתוח, כוללת התוכנית גם משאבים קהילתיים שנועדו לסייע בפיתוח של יישומים חדשים או בהסבה של יישומים קיימים למכשירים שמבוססים על מעבדי Atom, דוגמת מחשבי Netbook.

בתקופת המיתון צמח הפלח של מחשבי Netbook בקצב המהיר ביותר בשוק ה- PC. השנה עתיד להסתכם היקף המכירות של המחשבים הזעירים והזולים (ניתן להשיג אותם במחירים של החל מ- 300 דולרים) ביותר מ-50 מיליון יחידות, על פי חברת המחקר ABI Research.

"קצב האימוץ של המחשבים הניידים ושל מחשבי Netbook שמבוססים על מעבדי Atom גובר במהירות, והפופולאריות שלהם מציבה הזדמנות למפתחים של יישומים שמתאימים למחשבים ניידים קטנים", אמר רנה ג'יימס, סגן נשיא ומנהל החטיבה לתוכנה ושירותים באינטל.

כיום מוצעים מעבדי Atom בעיקר עבור מחשבי Netbook, אך בוועידת המפתחים הציגה אינטל גם פלטפורמה שמבוססת על מעבדי Atom עבור מכשירי טלוויזיה בעלי אבחנה גבוהה שמחוברים לאינטרנט. בשנים הקרובות מתכוונת ענקית השבבים לצמצם את צריכת החשמל של מעבדי Atom על מנת שיתאימו גם לטלפונים חכמים.

ערכת הפיתוח החדשה היא הצעד הראשון לקראת הקמתה של קהילת מפתחים שתתמקד בפיתוח יישומים עבור כל מגוון המכשירים אשר יתבססו על מעבדי Atom. בעזרת הערכה יכולים מפתחים להגיש יישומים לקבלת אישור מאינטל, ובשנה הבאה, מבטיחה אינטל, ייהנו המפתחים גם מהזדמנויות רבות למכירת היישומים שפותחו. המפתחים יקבעו את מחירי היישומים והכנסותיהם יסתכמו בעד שבעים אחוזים ממחירים אלה, על פי התשובות לשאלות נפוצות שפורסמו באתר אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים