סקירה: נגן Sansa Clip Plus של סנדיסק

הדגם החדש של הנגן הזעיר מבית סנדיסק מציע אמנם ניווט נוח יותר, אולם הפלוס האמיתי שלו הוא חריץ ההרחבה החדש, שמאפשר השמעת שירים מתוך כרטיסי microSD ● אם תשאלו אותנו, מדובר בנגן מוצלח אפילו יותר מה-iPod Shuffle ● ציון: 88

במבט ראשון אפשר לפספס את ההבדל במראה שבין ה-Sansa Clip הישן של סנדיסק (SanDisk), לבין מחליפו – ה-Sansa Clip Plus. רק אחרי כמה שניות מבחינים שאת הגלגלת עם האור הכחול מסביב החליף לוח מקשים מרובע. האמת היא שטוב שכך: הרי ה-Clip הוא נגן מוזיקה זעיר מידות, והרבה יותר קל למשתמש – לפחות לדעת כותב שורות אלו – ללחוץ על חצים מאשר לסובב גלגלת זעירה, שגם בסדרת ה-e, שהתאפיינה במכשירים גדולים יותר, הייתה לא יותר מאשר נחמדה.

אבל הפלוס שהתווסף לשמו של הנגן, שעם מסך בגודל אינץ' אחד מיועד כמובן להשמעת מוזיקה בלבד, אינו מציין את השיפור הזה, אלא תוספת של חריץ הרחבה המיועד לכרטיסי microSD בנפח של עד 16 ג'יגה-בייט. החריץ ממוקם מצידו הימני של הנגן ומוסיף לו היבט חדש לחלוטין, שאולי יזכיר למבוגרים יותר שבין הקוראים את קלטות הטייפ של שנות שמונים. הרעיון פשוט: לוקחים כרטיס זעיר, מכינים במחשב מיקס של שירים לפי החשק או לפי נושא, דוחפים פנימה – ומתחילים לשמוע ברצף. כשנמאס, פשוט מוציאים את הכרטיס ומכניסים כרטיס אחר עם אוסף שונה לחלוטין. בהתחשב בעובדה שמחירו של כרטיס בנפח 2 ג'יגה-בייט עומד כיום על כ-50 שקלים בממוצע, הרעיון הזה נשמע טוב יותר מתמיד.

למרות גודלו של המסך, השימוש ב-OLED מספק תצוגה ברורה ונקייה. עם זאת, באור שמש מלא אי-אפשר להבחין ממש במה שכתוב. בכל פעם שמכניסים כרטיס או מנתקים את המכשיר מהמחשב לאחר העברת קבצים (אפשר ישירות לכרטיס הזיכרון אם הוא נמצא באותו רגע בנגן), המערכת הפנימית מתעדכנת מיד, וכדי לשמוע רק את השירים האחרונים שעברו לנגן, באמצעות שילוב של כרטיס או העברה, ניתן לבחור את האפשרות המתאימה בתפריט. לפעמים בעת העברת הרבה שירים, או בעת החדרת כרטיס עמוס, העדכון עלול לארוך יותר מהמצופה, אבל זה עדיין לא בגדר הנורא.

מבחינת סנדיסק, לחריץ ההרחבה הזה יש גם פוטנציאל מסחרי: היא החלה לשווק באחרונה אלבומים של אמנים על גבי כרטיסי זיכרון כאלו ב-15 דולרים האחד – כמו קלטת טייפ. הם קוראים לכרטיסים הללו slotMusic, והם כמובן לא מיועדים באופן בלעדי רק ל-Clip Plus.

בהשוואה המתבקשת מול ה-iPod Shuffle הזעיר של אפל (Apple), ה-Clip Plus מנצח מכל הבחינות: הגודל כמעט זהה, ואין בעיה להצמיד אותו לכל מקום – אבל יש מסך ואפשר לבחור בקלות שיר, אפשר לחבר אוזניות סטנדרטיות בלי מאמץ (למרות שאלו שמגיעות עם הנגן איכותיות במידה מספקת בהחלט), והמחיר עדיף בהרבה. כל זה, עוד לפני שמדברים על חריץ ההרחבה.

באתר של סנדיסק טוענים שה-Clip Plus יכול לנגן מוזיקה במשך 15 שעות בלי הפסקה על סמך טעינה בודדת. בבדיקה של הדגם המסוים שהגיע לידינו, הצלחנו להגיע לכשמונה שעות עבודה בעוצמת קול מרבית, כולל הפסקות לדפדוף ולבחירת שירים. לא מרשים במיוחד ורחוק מנתוני היצרן.

בשורה התחתונה, מדובר בנגן נחמד עד מאוד עבור מי שרוצה מוזיקה בלבד. לא הייתי ממליץ לעבור אליו אם יש לכם נגן שמתפקד היטב ואתם מרוצים ממנו, אבל מי שמעוניין בנגן חדש וחושב על טיולים רגליים או על נסיעה ברכבת – הנגן הזה בהחלט צריך לבוא בחשבון עבורו.

ציון: 88

מידע
מחיר: 229 שקלים
ספק: סנדיסק

מפרט
זיכרון מובנה: 2 ג'יגה-בייט
הרחבת זיכרון: microSD עד 16 ג'יגה-בייט
מסך: OLED בגודל 1 אינץ'
פורמטים נתמכים: MP3, FLAC, WAV, WMA, Ogg
תכונות נוספות: הקלטה, רדיו FM
מידות: 54x35x15 מ"מ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים