K3 Note: מראה של פעם במחיר של פעם – מתאים לפעם

אפשר להבין מדוע למשך תקופה מסוימת היה המכשיר להיט של ממש בקרב אנשים שלא מפחדים מייבוא אישי מסין ● אך כעת יש לו תחרות לא רעה בכלל, בעיקר בהיבט של זמן עבודה ומראה חיצוני

ה-K3 Note של לנובו. צילום: יח"צ

הסקירה על ה-Le 2 Pro של LeEco שפרסמנו לאחרונה, הראתה את הצד "היפה" של תעשיית יצרניות הטלפונים הסיניות "הקטנות". המכשיר המהודר הזה יכול בקלות להתחרות על ליבם של משתמשים פוטנציאליים, וזה עוד בכלל לפני שבודקים את התצורה שלו.

אבל לא כל הטלפונים שמגיעים מארץ הענק מעניקים הרבה נקודות לנושא של העיצוב. יש הרבה מאוד טלפונים שניתן להגדיר אותם כ"מעשיים", שהסיבה שלהם להיות בחנות זו או אחרת היא התמורה לכסף, והמטרה היא להשיג כמה שיותר תמורה – ובדרך כלל וקודם כל – על חשבון העיצוב.

ה-K50-t3s, הטלפון שידוע יותר טוב בשם K3 Note של לנובו (Lenovo) הוא בדיוק טלפון כזה – מכשיר שהחברה המקומית אפילו לא תטרח להביא לארץ, אם בכלל, באופן רשמי, גם אם הוא זכה להיות לאחד הלהיטים בתחום היבוא העצמי.

המודל שקיבלנו לבדיקה אמנם הגיע עם גב צהוב, שמעניק לו קצת צבעוניות ואולי אפילו משהו צעיר, אבל זה מקרי לחלוטין – בדרך כלל מוצאים אותו בשחור או בלבן, ומה שבטוח תמיד העיצוב שלו יראה מיושן משהו בימים אלה: הפינות אולי טיפונת מעוגלות טיפה, וגם זה רק במבט מקדימה, ובסך הכל הטלפון נראה מרובע לחלוטין, ממש כמו פעם – גם אם פעם זה לא כל כך רחוק במונחים של שנים בשוק הזה.

מפחדים לשבור אותו

מה זה נקרא עיצוב מיושן? קודם כל, עיצוב שכולו מפלסטיק, וגב שאמנם ניתן להסרה – וזה דווקא טוב מהרבה בחינות בעולם של טלפונים אחודים ומובנים, בגלל הצורך בעיצוב ובמתכת יוקרתית – אבל הוא כל כך דקיק שמפחדים לשבור אותו.

שנית, זו המצלמה שנמצאת ממש בקצה של המכשיר בתוך חלון מרובע מוזר, כמו בימים שלא היה מבזק – ויש, ואפילו כפול גוונים. זה גם המיקום של רמקול המונו שנמצא מאחור ממש למטה במקום שהנחתו על הגב חונקת את הקול החזק שלו בדרך כלל, וזה גם חיבור USB להטענה בחלק העליון של המכשיר, מיקום שכמעט וכבר לא משתמשים בו לחלוטין, בגלל האפשרות להטעין מכשירים במכוניות תוך כדי נסיעה.

לפחות הסימים וכרטיס הזיכרון ממוקמים בנוחות מעל הסוללה, שניתנת כאמור לשליפה ולהחלפה, וזו נקודה לזכות המכשיר הזה.

מסך ה-IPS של ה-K3 Note הוא בגודל של 5.5 אינץ' ברזולוציה של FHD, וזה יפה במכשירים שהמחיר שלהם לא מגיע לאלף שקלים, למרות שיש לא מעטים כבר שמציעים את הגודל ואת הרזולוציה הזו.

המעבד הוא MT6752 של מדיה-טק (MediaTek), מהפופולריים ביותר בתחום הביניים בשנה האחרונה. הוא מורכב משמונה ליבות Cortex-A53 שפועלות במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ. יש לו זיכרון עבודה של 2 ג'יגה-בייט, זיכרון אחסון בנפח של 16 ג'יגה-בייט שניתן להרחבה, קישוריות WiFi 802.11n ומטה וגם בלוטות' 4.1. יש גם כמובן תמיכה ב-GPS.

לחיות עם סינית בכמה מסכים

מה שאין לו, זה זמן עבודה שאפשר לקרוא לו מספק. במבחני הזמן שלנו הגענו, בבהירות שמאפשרת קריאה נוחה בחדר – אבל נמוכה ככל האפשר, לזמן עבודה רציף של 6:12 שעות, וזה ממש לא משהו מיוחד כשהסוללה היא בנפח של 3.000mAh. אפשר והיה צריך לקבל יותר. במבחנים הסיסטמתיים האחרים הוא הפגין ביצועים בינוניים, בתחום העיבוד והגרפיקה כאחד, וזאת בהתאם לתצורה שלו – ואפשר להגדיר אותו מבינת עוצמת מחשוב, כסביר בהחלט.

מבחינת מערכת ההפעלה והממשק מקבלים את אנדרואיד 5.1 מעליו ממשק Vibe 2.1 של לנובו, שלא ממש מפריע לניקיון המערכת אלא מוסיף כל מיני אפקטים ואפשרויות להחליף בצורה מגוונת יותר את תמונות הרקע בהתאמה מלאה לסביבת העבודה. הבעיה היא שרמת העברית שלו דורשת שיפור משהו, לא בדברים הבסיסיים אלא במקומות בהגדרות שלא תמיד מגיעים אליהם, וכן יש צורך בניקוי של כמה אפליקציות מיותרות – ומחלקן אי אפשר, ואז צריכים לחיות עם סינית בכמה מסכים.

אפשר להבין מדוע למשך תקופה מסוימת היה ה-K3 Note להיט של ממש בקרב האנשים שלא מפחדים מייבוא אישי מסין. עם תג מחיר שנע בין 120 ל-140 דולר, גם אם מוסיפים 33% מיסים עדיין מקבלים מכשיר שמציע תמורה גבוהה יחסית לכסף ולו בזכות העובדה שמדובר במכשיר קל, רזה יחסית עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית FHD.

אבל מאז זרמו מים לא מעטים בשוק הטלפונים, עוד ועוד מכשירים הגיעו לשוק הביניים וגם לשוק הפתיחה, וה-K3 Note עדיין נחמד אבל יש לו תחרות לא רעה בכלל מסביב, בעיקר בהיבט של זמן עבודה ומראה חיצוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים