Page Flip של אמזון הופך את הקריאה ב-Kindle לאפילו יותר קלה ומהנה

החברה מעוניינת לשדרג את חוויית הניווט והשימוש בספר האלקטרוני עבור מי שמחפש קריאה בצורה נוחה יותר - במיוחד בספרי עיון ולימוד

חולשות אבטחה בקינדל. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon) רוצה שבעלי Kindle ייהנו מכל היתרונות שיש לתוכנות הספרים האלקטרוניים להציע. החל מהשבוע, החברה מפרסמת כלי סימנייה (bookmark) חדש המכונה Page Flip, שייעודו להקל על הקורא לנווט בספר האלקטרוני שלו ובכל זאת תמיד לדעת בדיוק איפה עצר בקריאה.

על ידי הקשה על כפתור בפינת המסך, יכולים המשתמשים של Kindle כעת לסרוק את מכלול הספר ביתר קלות בזמן שתמונה ממוזערת של הדף המקורי ממשיכה ללוות את הקורא כשהוא גולל אל דפים אחרים בספר.

התכונה נועדה לשמש כ"מקבילה הדיגיטלית של סימון דפי הספר באמצעות האצבעות", אמר סמנכ"ל אמזון-קינדל, ג'ף קוניס, שהוסיף והסביר שהתכונה פותחה בעיקר בעבור קוראי הספרות העיונית, שלעתים קרובות נוטים לקפוץ בין הדפים על מנת לבדוק מונחים, הערות וחומרים אחרים הקשורים לנושא שבו עוסק הספר. בנוסף, התכונה יעילה לבדיקת חלקים אחרים בספר שבהם הדגיש המשתמש קטע מסוים שאליו רצה לחזור בעתיד.

במקום לסמן עם האצבעות

Page Flip מאפשרת שני סגנונות שונים של צפייה בכל דף של ספר אלקטרוני – תצוגה רגילה ולצידה גם תצוגה מוגדלת, שעשויה לשמש בעיקר אנשים מבוגרים או כבדי ראייה. אמזון אינה מעוניינת שקריאת ספרים אלקטרוניים תהיה דומה מדי לקריאת חדשות באתר אינטרנט או מסמכים באפליקציות, כיוון שבמקרה שכזה התוצאה לא תעמוד בהבטחת החברה שהפורמט הדיגיטלי יחליף את תחום הספרים המודפסים.

"המשימה והתפקיד שלנו הוא לעורר את העולם לקרוא יותר, וזה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר קוניס. הוא הוסיף וטען כי המטרה של Kindle על שלל תכונותיו היא לחדש אבל "לא להפריע". במובן זה, Page Flip אינו עוקף שום תכונה קיימת או מבטל היבטי ניווט מוכר של הקינדל המקורי. זאת אומרת – אם משתמש רוצה בכך, התכונה זמינה בעבורו, ואם לאו, היא תיעלם בלי להפריע בעתיד.

הכלי זמין בעבור קוראי Kindle המשתמשים בטאבלטים מסוג Fire, וביישום הנייד של Kindle ב-iOS ובאנדרואיד (Android).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים