טעינת הסמארטפון בזמן נהיגה עולה כסף וגורמת לזיהום אוויר
לדברי ג'ון בריסה, מהנדס בכיר לשעבר ביצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, סמארטפון טיפוסי המחובר ל-Wi-Fi צורך 4.8 ואט של אנרגיה כשהוא נטען במכונית, וגורם לאבידה של כ-0.05 ק"מ לגאלון של דלק
חשבו פעמיים לפני שאתם טוענים את הסמארטפון עם שקע ה-USB במכונית. טעינת הסמארטפון בזמן נהיגה עולה כסף וגורמת לזיהום אוויר. זאת מפני שטעינה באמצעות כבל USB "גונבת" 0.05 ק"מ מכל גלאון של דלק.
אם מחשבים את ציי הרכב רק בארצות הברית, הכמות הזאת מסתכמת ב-970 אלף טונות של דו-תחמוצת הפחמן מדי שנה, בהתאם לחישובים שפורסמו על ידי ג'ון בריסה, מהנדס בכיר לשעבר ביצרנית הרכב ג'נרל מוטורס (General Motors). לדבריו, ככל שיצרניות הרכב יוסיפו יותר שקעי טעינה במכונית – כך תגבר גם הבעיה של זיהום האוויר, שיילך ויחמיר, לדעתו.
מעבר לבעיית הסביבה, השגשוג במכשירי אלקטרוניקה בידורית למיניהם, יחד עם הגידול במסכי מגע בלוחות המחוונים של המכוניות, והמימדים ההולכים וקטנים של המנועים בכלי הרכב, המכוונים לחיסכון בצריכת הדלק, גורמים לכך שמערכות החשמל של 12 וולט במכוניות לא יעמדו בהספק. חלק מיצרניות המכוניות כבר ערוכים לספק מערכות של 48 וולט בכלי הרכב העתידיים.
החישוב של בריסה מראה, כי סמארטפון טיפוסי המחובר ל-Wi-Fi צורך 4.8 ואט של אנרגיה כשהוא נטען במכונית, וגורם לאבידה של כ-0.05 ק"מ לגאלון של דלק. בארצות הברית לבדה, המספר מתבטא ב-100 מיליון גאלוני דלק. עודף הפחמן הדו חמצני שנפלט לאוויר בשל טלפון אחד שנטען ברכב אחד שווה לכמות הגז הנפלטת לאוויר על ידי 185 אלף מכוניות נוסעים בשנה.
הדרך הזולה ביותר לטעון סמארטפון, מכל מקום, היא באמצעות החשמל הביתי.
תגובות
(0)