לוטוס נוטס של יבמ תתמוך גם ב-iPhone ובמכשירים חכמים של נוקיה

התמיכה במכשירי iPhone מתבצעת באמצעות תוכנת Traveler, שמרחיבה את אפשרויות הסנכרון של הודעות דואר אלקטרוני, רשימת אנשי קשר ויומן פגישות, ומציעה תמיכה מלאה גם לסביבת המכשירים של אפל ● כמו כן, תתמוך הגרסה החדשה - לוטוס נוטס דומינו 8.5.1 - במכשירי "לקוח רזה", במחשבים ניידים ובמחשבים שולחניים

יבמ (IBM) הודיעה, כי סביבת העבודה השיתופית שלה – לוטוס נוטס דומינו (Lotus Notes Domino) – תתמוך מעתה גם במכשירי iPhone של אפל (Apple), במכשירים חכמים של נוקיה (Nokia), במכשירי "לקוח רזה" וכן במחשבים ניידים ושולחניים. כמו כן, החברה תציע מעתה את כלי תכנון היישומים Lotus Domino Designer להורדה ללא תשלום, לתקופת ניסיון.

מהחברה נמסר, כי הגרסה החדשה, 8.5.1, היא הראשונה של לוטוס הכוללת תמיכה מובנית מלאה במכשירי iPhone, באמצעות תוכנת Traveler. התוכנה החדשה מרחיבה את אפשרויות הסנכרון של הודעות דואר אלקטרוני, רשימת אנשי קשר ויומן פגישות, ומציעה תמיכה מלאה גם לסביבת המכשירים של אפל. הפונקציות החדשות כוללות קבלת דואר אלקטרוני ב-"דחיפה" – במתכונת המאפשרת עבודה, קריאה וכתיבה של דואר גם בהיעדר תקשורת מקוונת – ומשלוח וקבלה של חומר כאשר מתחדש הקשר. על מנת לאבטח מידע עסקי סודי העשוי להיות מאוחסן על גבי הטלפון החכם, מאפשרת יבמ למחוק מרחוק את כל המידע הזה, בכל מקרה של גניבה או אבדן מכשיר. משתמשי iPhone יכולים גם להיעזר במדריך כתובות ארגוני המאפשר חיפוש פרטי אנשי קשר מעבר לחומת האש (Firewall) הארגונית.

הכלי החדש מאפשר פיתוח משולב של יישומים בסביבת דומינו המאפשרים גישה הן מהאינטרנט, באמצעות כל דפדפן, הן מסביבת נוטס והן ממכשירים ניידים. הפונקציה החדשה XPages מאפשרת ליצור יישומי ווב 2.0 בתהליך שלדברי החברה הוא פשוט ויעיל במיוחד.

חידושי תוכנה אחרים של יבמ, המיועדים למשתמשי סביבת ההפעלה סימביאן (Symbian) וחלונות מובייל (Windows Mobile), כוללים מחיקה מרחוק של תכנים, נעילת מכשיר, ניהול ססמאות ושילוב יומני פגישות חיצוניים. במקביל, תומכת יבמ גם במשתמשי בלקברי (Blackberry).

כמו כן, משנה יבמ את שיטת הרישוי והתמחור של תוכנת הלקוח לסביבת לוטוס דומינו. משתמשים בתוכנה יחוייבו מעתה על פי הצרכים הפונקציונאליים שלהם, ולא על פי סוג מכשיר הקצה.

יצוין, כי לפני ימים אחדים הודיעה יבמ על השקתה של LotusLive iNotes – גרסה מקוונת של לוטוס נוטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים