לשדרג או לא לשדרג: איך ינהגו המנמ"רים עם השקת חלונות 7?

על פי סקר ענק שערך InformationWeek האמריקני, רק ב-16% מהחברות בארה"ב מתכוונים להתקין את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט בשנה הקרובה ● למרות זאת, במרבית הארגונים עורכים מבחנים כאלה או אחרים ● מה מציעה חלונות 7 למנמ"רים שהחליטו לוותר על ויסטה ומה היא מציעה לאלו שדווקא כן מיהרו לשדרג לפני שלוש שנים? ● סקירה מיוחדת

אף אחד עוד לא פוטר בגלל שלא רכש את חלונות ויסטה (Windows Vista). ההחלטה להימנע מלרכוש את מערכת ההפעלה הנוכחית של מיקרוסופט (Microsoft) לא הייתה קשה: בשלושה רבעים מהחברות דילגו על ויסטה ונשארו עם XP, על פי הסקר האחרון שערך InformationWeek האמריקני. מיד לאחר ההשקה של ויסטה התברר שההימור הבטוח יהיה לשמור מרחק ממערכת ההפעלה שהתאפיינה בדרישות מערכת גבוהות ובבעיות של תמיכה ביישומים – ולהמתין למערכת ההפעלה הבאה.

עכשיו היא כאן. חלונות 7 (Windows 7) כבר מוצעת ללקוחות עסקיים (המהדורות המיועדות לצרכנים פרטיים יושקו ב-22 באוקטובר). מערכת ההפעלה החדשה מציעה שיפורים משמעותיים בכל הקשור לאבטחה, תפוקה של עובדים וניהול של רוחב פס. זה הזמן לקבל החלטות – האם גם הפעם כדאי לדבוק ב-XP הוותיקה והיציבה, למרות שחלפו כבר שמונה שנים מאז הושקה? למרות שהיא מוכרת ונוחה, הרי שמדובר במערכת הפעלה מעידן אחר, במיוחד בכל הקשור לאבטחה, ומיקרוסופט עומדת להפסיק את התמיכה בה. ובכל זאת, רק ב-16% מהחברות מתכוונים להתקין את חלונות 7 בשנה הקרובה, על פי סקר שערך InformationWeek בקרב 1,414 מנהלים לטכנולוגיה עסקית, וביותר משליש מהחברות לא מתכוונים כלל להתקין אותה, לפחות לפי שעה.

החדשות הטובות שהן שחלונות 7 מצטיירת כמערכת הפעלה יציבה – ב-90% מהחברות שבחנו אותה מביעים שביעות רצון, וביותר משליש הגדירו את מערכת ההפעלה החדשה כמצוינת. לוויסטה, לעומת זאת, מעניקים 43% מהמשיבים לסקר, אפילו היום, ציון גרוע. "רבים חושבים שחלונות 7 טובה מוויסטה, ואני מסכים עמם", אומר ג'ים גרין, מנהל המידע הראשי של המשרד לבריאות הציבור בלוס אנג'לס, בו פועלים כ-5,000 מחשבי PC. "איננו מתכוונים לנקוט בגישה המקובלת, שיש להמתין לערכת השירות הראשונה (SP1). נתחיל לשדרג בהקדם האפשרי".

גרין מצוי כיום בעיצומו של תהליך לרענון מחשבים, והחל כבר להעביר מחשבים חדשים לוויסטה, אך העובדים משתמשים בבית בטכנולוגיה העדכנית ביותר ומצפים למצוא אותה גם בעבודה, לדבריו. הוא מוצא שחלונות 7 מציעה שיפורים משמעותיים מבחינת השימושיות, ומתכוון להתקין את מערכת ההפעלה החדשה ברבים ממחשבי המשרד.

בחברת ETS-Lindgren, אשר מייצרת מוצרים למדידת אנרגיה וניהולה, הסיבה למעבר היא חיסכון בהוצאות גרידא. ג'ף בורדר, ארכיטקט המיחשוב הראשי, מסביר כי ב-70% מתוך 600 המחשבים הקיימים ניתן להפעיל את חלונות 7 ללא צורך בשדרוגי החומרה המשמעותיים שמחייבת ויסטה. כך יכול בורדר להאט את קצב הרכישה של מחשבים חדשים ולשדרג מחשבים ישנים לחלונות 7. כמו כן, במשא ומתן על דמי הרישוי הוא יכול היה לנצל לטובתו את העובדה שהוא נמנה על המאמצים המוקדמים.

בענקית המזון Del Monte אוהבים את העובדה שהשימוש במערכת ההפעלה החדשה קל יותר, דבר שמשפר את התפוקה – אפילו אם לא ניתן לכמת את השיפור במונחים של תמורה להשקעה (ROI). "כשמשתמשים במחשב 40 שעות בשבוע ומרבים לנסוע איתו, אין ספק שאם הוא קל לשימוש, האתחול והכיבוי מהירים ולא חייבים להיות מומחי מחשבים כדי לאבחן תקלות לבד – התפוקה עולה", מסביר ג'ונתן ווין, מנהל לטכנולוגיה מתקדמת ושירותים לעבודה משותפת בחברת Del Monte.

ווין מוסיף ומעריך, כי כאשר העובדים נהנים מהגרסאות העדכניות של תוכנות מיקרוסופט, הדבר תורם לשימור העובדים. בעיות התאימות הרתיעו את Del Monte, שנרתעה מלשדרג לוויסטה – כמעט כל המחשבים בחברה, 2,900 במספר, מצוידים במערכת ההפעלה חלונות XP SP3. אולם, תוך חודש מקווים בחברה להתחיל את המעבר לחלונות 7.

האפשרות לעבור לחלונות 7 אכן מפתה, אך אי אפשר להצביע על תופעה משמעותית של חוסר שביעות רצון מחלונות XP, אשר מותקנת בכ-80% ממחשבי ה-PC בחברות עסקיות. השילוב בין הביקורות החיוביות להן זכתה חלונות 7, הפופולאריות המתמשכת של XP והכישלון המהדהד של ויסטה, גורם לכך שרק בכמחצית מבין כלל החברות גיבשו תוכניות מסודרות להתקנה של חלונות 7 – החל מששת החודשים הקרובים ועד בעוד יותר משנתיים.

החיים הארוכים של XP

מיקרוסופט משדרת מסרים מעורבים בסוגיית מותה הקרוב – או לא – של XP. התקופה של התמיכה הרגילה (Mainstream support) הסתיימה בחודש אפריל האחרון, והמשמעות היא שמיקרוסופט תמשיך לשחרר עדכוני אבטחה אך לא תציע תמיכה טכנית או אחריות למוצר, אם כי לקוחות ארגוניים שרכשו את תוכנית הרישוי Software Assurance יוכלו להוסיף וליהנות מתיקונים נחוצים (Hot fixes). התקופה של התמיכה המורחבת תסתיים בשנת 2014. מצד שני, במענה לדרישות השוק, הסכימה מיקרוסופט לאפשר ללקוחות לשדרג לאחור (Downgrade) לחלונות XP עד אפריל 2011 (מאחר ולא ניתן לרכוש ישירות רישיונות ל-XP יש לרכוש רישיון לוויסטה ואז לשדרג לאחור ל-XP).

למעשה, המניע העיקרי של החברות העסקיות לשדרג לוויסטה הוא סיום תקופת התמיכה ב-XP, למורת רוחם של מנהלי המיחשוב הראשיים. "אני מאוד לא אוהב את מחזור השדרוגים היקר להחריד שמיקרוסופט כופה עלינו", אומר ג'יי ווליס, מנהל המיחשוב הראשי של חברת Empire Roofing שעוסקת בתיקון גגות ואיתור דליפות. בחברה לא מתכוונים, לפחות לפי שעה, לעבור לוויסטה, ולדברי ווליס, "מבחינתנו, לפחות, XP היא פלטפורמה יציבה מאוד ואיננו ממהרים לחולל זעזועים. את התקופה של ויסטה כבר עברנו, ובינתיים אני מעדיף להמתין". למעשה, ווליס סבור ש-XP כה יציבה, עד שאינו חושש לאבד את התמיכה של מיקרוסופט.

רבים ממנהלי המיחשוב מסכימים עם רוח הדברים של ווליס. גם בבית החולים Memorial של אוניברסיטת מסצ'וסטס נשארים בינתיים עם XP. "בשלב כלשהו נעבור מ-XP בגלל שהתמיכה תסתיים", אומר מנהל המיחשוב הראשי, ג'ורג' בנקל, אבל בינתיים, לדבריו, מסתפקים בבית החולים בתמיכה הקיימת.

בנקל אומר את הדברים על סמך היכרות מעמיקה עם חלונות 7. אנשיו משתמשים בוויסטה במתכונת ניסיונית, אבל אף אחד מהחידושים שמציעה מערכת ההפעלה אינו מצדיק דרישה לשינוי. "יש משהו שאי אפשר לעשות ב-XP?", תוהה בנקל. "אף אחד מהחידושים אינו מאפשר לחסוך כסף עם חלונות 7".

רבים מסכימים עמו. בסקר שערכנו, שניים מבין חמישה החסמים העיקריים שציינו המשיבים למעבר לוויסטה היו היעדר מניע עסקי והיעדר הוכחות ברורות לתמורה להשקעה. אולם, האמת היא שבוויסטה אפשר לעשות דברים רבים שאי אפשר לעשות ב-XP.

האבטחה המשופרת היא אחד המניעים העיקריים לשדרוג, ומיד אחריה ניצב סיום תקופת התמיכה ב-XP. מערכת ההפעלה XP אינה תומכת במנגנון Network Access Protection, למשל. מנגנון זה מסייע לבקר את הגישה לרשת הארגונית בהתאם להגדרות האבטחה של המחשב שעמו מבקשים לגשת לרשת. מנגנונים נוספים שהופיעו כבר בוויסטה הם BitLocker להצפנה של כוננים קשיחים ו-User Account Control להתראות אבטחה; בוויסטה נוסף גם מנגנון BitLocker To Go להצפנה של כונני USB, קביעת ההגדרות של BitLocker פשוטה יותר ומנגנון User Account Control פחות טורדני.

בזכות מנגנון AppLocker נהנים אנשי המיחשוב משליטה טובה יותר על היישומים שהמשתמשים רשאים להפעיל. המנגנון מסייע למנהלי המערכת להגדיר "רשימות לבנות" של יישומים שמותר להתקין, תוך הותרת מקום לחריגות לפי שם קובץ, סוג קובץ, שם מוצר ועוד. המנגנון יכול לנהל קובצי ביצוע, קובצי התקנה של חלונות וקובצי DLL – על מנת למנוע התקנה של קבצים לא מתאימים, מסוכנים או לא רצויים, ושימוש בהם.

מנגנונים אלה אינם קיימים ב-XP ומי שמבקשים ליהנות מהם נאלצים לרכוש תוכנות נוספות או ציוד חומרה. "חלונות XP הופיעה בשנת 2001. מאז חלו שינויים רבים שמתבטאים, בין השאר, בצורך לעמוד בתקנות חדשות ולמנוע זליגת נתונים", מסביר ג'ייסון לזנק, מנהל מוצר בחטיבת חלונות במיקרוסופט.

דרישות חומרה נמוכות יותר

אחת הטענות העיקריות כנגד חלונות ויסטה נבעה מדרישות החומרה הגבוהות – ובכלל זה המלצה לזיכרון RAM בנפח של 1 ג'יגה-בייט. דרישות אלה מנעו התקנה של מערכת ההפעלה הנוכחית במחשבים ישנים. מיקרוסופט ערכה מספר שינויים נסתרים מן העין כדי לשפר את השימוש שעושה חלונות 7 במשאבי RAM ובמעבדים מרובים. למרות שדרישות החומרה הרשמיות של חלונות 7 נותרו זהות לאלו של חלונות ויסטה, הרי שבעקבות מבחנים שערכו מתכוונים חלק מהמאמצים מוקדמים להתקין את מערכת ההפעלה החדשה גם במחשבים עם זיכרון RAM בנפח של 512 מגה-בייט בלבד.

כך, למשל, במעבדה הלאומית Pacific Northwest בארה"ב דילגו על ויסטה ומתכוונים לפתוח בהתקנה "נמרצת ביותר" של חלונות 7 – מספר מנהל המידע הראשי ג'רי ג'ונסון. הוא מעוניין בעיקר במנגנוני האבטחה של חלונות 7, בעקבות הדגש ששמים במשרד האנרגיה האמריקני, שאליו מסונפת המעבדה, על אבטחה מקוונת. אולם, להחלטה לעבור למערכת ההפעלה החדשה תרמה לא מעט העובדה שחלונות 7 מתאימה גם למחשבים עם זיכרון RAM בנפח צנוע יחסית.

ג'ף בורדר, ארכיטקט המיחשוב הראשי, מעריך שוויסטה מתאימה לכ-70% מהמחשבים של חברת ETS-Lindgren. בחברה מקווים שעד חודש אפריל תותקן מערכת ההפעלה החדשה בכמחצית מהמחשבים הקיימים, וכך ניתן יהיה לרכוש פחות מחשבים חדשים. "נוכל לשמור על רבים מהנכסים ולרעננם במקום להחליף אותם", אומר בורדר. "אני מסביר לאנשי הכספים שזו אפשרות שלא הייתה קיימת בעבר". לאחרונה ניהל בורדר משא ומתן מחודש על תעריפי הרישוי עם מיקרוסופט, והצליח להפחית את ההוצאות בזכות היותה של החברה אחת מהמאמצות המוקדמות של חלונות 7.

עוד מבטיחה מיקרוסופט בוויסטה כלים חדשים שיסייעו להפחית את מספר הפניות למוקד התמיכה. העובדים יכולים להסתייע, למשל, במנגנון שמתעד שגיאות ושולח את הסרטון לאנשי התמיכה. מנגנון נוסף מאפשר לאנשי התמיכה להגדיר סקריפטים לתיקון אוטומטי של תקלות נפוצות. אולם, נוכח תקציבי המיחשוב המצומצמים, אפילו חברות שיחשקו בוויסטה יתקלו בקשיים. גארי רובינסון, מנהל המיחשוב של תחנת KSLA News 12 משרבפורט, לואיזיאנה, בחן את חלונות 7 במשך שישה חודשים ואהב את מנגנוני האבטחה החדשים – במיוחד את AppLocker. אולם, בתחנה עצרו לאחרונה את שדרוג המחשבים ואת הרכישה של רישיונות חדשים למערכות הפעלה. "אם המצב ישתפר בשנת 2010, יתכן שנוכל להתחיל בהחלפת המחשבים הקיימים", אומר רובינסון.

במיקרוסופט הפיקו לקחים

בשיחה עם אנליסטים בקיץ האחרון טען מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, כי "לדעתי, רבים מביניכם מייחסים לעסקי חלונות 7 בעיות שכלל אינן קיימות". אולם, אין ספק שבמיקרוסופט הפיקו מהכישלון של ויסטה כמה לקחים כואבים. כך, למשל, בתחילה הבטיחה מיקרוסופט כי ויסטה תכלול מערכת קבצים חדשה לחלוטין, שלא הופיעה בסופו של דבר. במקרה של חלונות 7, נמנעו אנשי מיקרוסופט מלפזר הבטחות עד שידעו לבטח איזה חידושים תציע מערכת ההפעלה: הפעם לא היה צורך לערוך שינויים משמעותיים בתוכניות במהלך הפיתוח.

כדי למנוע פגיעה במוניטין של מערכת ההפעלה החדשה כתוצאה מבעיות תמיכה בתוכנות ובציוד חומרה, הציעה מיקרוסופט לחברות תוכנה, יצרניות מחשבים וארגונים גדולים כלים מיוחדים לבדיקת תאימות. עוד מציעה מיקרוסופט כלים חופשיים שמסייעים לארגונים לתכנן את מחזור ההתקנה – כלי לניהול נכסים, כלי לבדיקת תאימות של יישומים וכלי שמסייע להעביר נתונים ממחשבים עם חלונות XP. "היו הרבה תלונות של לקוחות על ויסטה", מודה ג'ון דה-ואן, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט. "היינו צריכים לפעול בצורה שונה, להיות שותפים אמינים יותר, לספק איכות גבוהה יותר".

ביחס לוויסטה, אחת התלונות העיקריות כלפי חלונות 7 היא שלא ניתן לשדרג אליה ישירות מ-XP וחייבים לערוך התקנה מלאה. כדי להעביר את כל התוכנות וההגדרות מ-XP לוויסטה, יכולים אנשי מיחשוב בארגונים גדולים להיעזר בכלים שמציעה מיקרוסופט – User State Migration Tool או System Center Configuration Manager. לקוחות קטנים יותר ייאלצו לגבות את הנתונים במקום אחר ולהיעזר בכלי Windows Easy Transfer. כן מייעצת מיקרוסופט לחברות שמשדרגות מ-XP לוויסטה להיעזר בערכת הכלים Application Compatibility Toolkit כדי לערוך מבחני תאימות.

לאחר שדילגו על ויסטה, פועלים בענקית המזון Del Monte בשיתוף עם מיקרוסופט כדי להבטיח תאימות של היישומים. כלים של מיקרוסופט מסייעים לבדוק, למשל, אם תוכנות מנסות לפנות לקבצים שאינם קיימים עוד בוויסטה. כן שוקדת החברה על תהליך שדרוג רשמי מ-XP ל-7 בעזרת System Center Configuration Manager. שדרוג מלא נמשך כ-30 דקות כאשר הקבצים והתיקיות של המשתמשים נותרים כפי שהיו.

ובכל זאת, בעיות התאימות של ויסטה עדיין לא נשכחו, ונוכח בסיס ההתקנות הרחב של XP, מציעה מיקרוסופט פיתרון נוסף לחברות שמהססות לשדרג – XP Mode. מדובר במופיע וירטואלי של XP שפועל לצד חלונות 7 ומאפשר להפעיל יישומים שאינם פועלים היטב בוויסטה. המשתמשים יכולים לטעון יישומים אלה ככל יישום אחר – בלחיצה על סמל במכתבה או בבחירה מתפריט Start.

רובינסון מ-KSLA רואה במצב XP Mode פיתרון טוב להפעלה של יישומים שמתקשים לפעול בדפדפן אינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer), אשר משולב בוויסטה. "במבחנים שערכתי לא מצאתי אף יישום שלא ניתן להפעיל במופע הווירטואלי של XP", אומר רובינסון.

ובכל זאת, יתכן שלא כולם יראו ב-XP Mode פיתרון אידיאלי: ראשית, גרסה מלאה של XP חייבת להיות מותקנת בכל מחשב שבו משתמשים במצב זה; שנית, מיקרוסופט מייעדת את מצב XP Mode בעיקר לצרכנים פרטיים ולעסקים קטנים, ומשום כך הוא אינו כולל כלי ניהול וחייבים להתקין ולנהל אותו בכל מחשב בנפרד; ושלישית, נחוץ זיכרון RAM בנפח נוסף של 1 ג'יגה-בייט, מעבר לדרישות המערכת של חלונות 7.

בארגונים גדולים שרכשו את תוכנית הרישוי Software Assurance, ומוכנים להשקיע סכום נוסף בכל לקוח, אפשר להיעזר בערכת Microsoft Desktop Optimization Pack וב-Microsoft Enterprise Desktop Virtualization – פתרונות שכוללים מנגנוני ניהול. אפשרות נוספת שנכללת בערכת Microsoft Desktop Optimization Pack היא טכנולוגיית App-V לווירטואליזציה של יישומים.

בדיקת תאימות של יישומים

נראה שסוגיית התאימות ליישומים השתפרה מאז ימי ויסטה, אך עדיין היא מעוררת לא מעט חששות: זהו החסם השני בחשיבותו לשדרוג, על פי הסקר שערך InformationWeek האמריקני. אחרי הכל, חלונות 7 מבוססת על הקוד של ויסטה, ואם יישום אינו פועל כיום בוויסטה, סביר להניח שלא יפעל גם בחלונות 7.

בעיות שונות עדיין לא נפתרו. בחברת סימנטק (Symantec), למשל, שוקדים על בעיה בתוכנות האבטחה לנקודות קצה שגורמת להופעת התראה על כך שהמחשב אינו בטוח, למרות שהוא אמור להיות בטוח. בענקית המזון Del Monte ציינו בעיה זו בין הסיבות שמונעות מעבר מיידי למערכת ההפעלה החדשה.

בעיה נוספת מציבים יישומים ייחודיים לענפי תעשייה מסוימים ויישומים פיננסיים שחייבים לשכתב כדי שיוכלו לפעול במערכת ההפעלה החדשה. "בוויסטה, האפשרות היחידה הייתה לתקן את היישום", אומר טוני סקוט, מנהל המידע הראשי של מיקרוסופט (במיקרוסופט משתמשים בוויסטה כבר למעלה ממאה אלף עובדים וקבלנים). " כיום, טכנולוגיות וירטואליזציה שונות מסייעות לצמצם בעיות כאלה".

העובדים יבחינו בחידושים

שניים מהחידושים הבולטים בחלונות 7 הם מנגנון DirectAccess ומנגנון BranchCache. שני מנגנונים אלה מחייבים להתקין במקביל גם את מערכת ההפעלה החדשה לשרתים, חלונות סרבר 2008 R2 (Windows Server).

מנגנון DirectAccess מאפשר למשתמשים לגשת מרחוק לרשת הארגוננית ללא צורך בתוכנת VPN. ברגע שמאתחלים מחשב עם חלונות 7 שמצויד במנגנון DirectAccess והוא מגלה חיבור לאינטרנט, מתבצע אימות זהות בערוץ מוצפן מול שרת DirectAccess. תפקוד VPN Reconnect שב ומחבר את המשתמשים באופן אוטומטי לרשת VPN במקרה של נתק בתקשורת.

מבחינת המשתמשים, היתרונות שמציע מנגנון DirectAccess ברורים: אין עוד צורך בתוכנת VPN מעצבנת. מחלקת המיחשוב, מצידה, חוסכת את ההשקעה בתשתיות VPN, אם כי יתכן שיהיה עוד צורך לתמוך בתשתיות אלה במשך תקופה ארוכה, עד שכל העובדים ישתמשו במנגנון DirectAccess.

בחברת ETS-Lindgren מתכוונים להתקין במקביל את חלונות 7 ואת חלונות סרבר 2008 R2. בשל החיסכון המשמעותי בהוצאות, שוקלים מנהלי החברה להשתמש גם במנגנון DirectAccess. כדי לתמוך בוויסטה יש לשדרג את תוכנת VPN של סיסקו (Cisco), דבר שכרוך גם בדמי רישוי גבוהים יותר.אולם, אם מנגנון DirectAccess יעמוד בהצלחה במבחני הביצועים, לא יהיה עוד צורך בתוכנה של סיסקו, ההוצאות יהיו נמוכות יותר והתקשורת עם עובדים ברחבי העולם תהיה פשוטה יותר – אומר בורדר.

מנגנון BranchCache שומר תכנים בזיכרון המטמון: בסניפים מרוחקים נשמרים התכנים בשרת מטמון ייעודי, ואילו בתקשורת P2P נשמרים התכנים במחשבי PC מקומיים. הגישה לתכנים מתוך זיכרון המטמון חוסכת אמנם רוחב פס יקר, אך בניגוד למכשירים עצמאיים וייעודיים למיטוב WAN, מנגנון BranchCache אינו עושה שימוש בפרוטוקולים מתקדמים להאצת התקשורת.

בחברת ETS-Lindgren החלו לערוך ניסוי ראשוני במנגנון BranchCache, אך בורדר מבקש לדחות השקעות נוספות במיטוב WAN. "המשתמשים שלנו תובעניים מאוד, אנו פועלים ב-12 מקומות קבועים ברחבי העולם והשקענו ממון רב ברשתות WAN ובטכנולוגיות למיטוב "WAN אומר בורדר.

במקרה לדוגמה שמביאה מיקרוסופט, מעריכים אנשי Systex, חברה לשירותי מיחשוב מטייוואן, כי החיסכון בהוצאות על רוחב פס כתוצאה משימוש במנגנון BranchCache מגיע לשיעור של 20% – או מאה אלף דולרים, במקרה שלהם.

לא קל יהיה למכור גם את מערכת ההפעלה החדשה המיועדת לשרתים, בנוסף להשקעה המשמעותית במערכת ההפעלה למחשבים השולחניים. מיקרוסופט מבטיחה טכנולוגיה מתקדמת יותר לווירטואליזציה של שרתים, אשר כוללת, בין השאר, את מנגנון Live Migration להעברה של מחשבים וירטואליים, תוך כדי עבודה, בין שרתים פיזיים – יכולת שמשתמשי VMware, הספקית המובילה של פתרונות וירטואליזציה, ידעו ודאי להעריך. בגרטנר (Gartner) צפו לא מכבר שעד שנת 2012 יגדל הנתח של מיקרוסופט בשוק הווירטואליזציה פי שלושה, ושהחברה תוסיף בתקופה זו עוד תפקודים.

חידושים נוספים במערכת ההפעלה לשרתים כוללים ממשק ניהול חדש למנגנון Active Directory, שבעזרתו יכולים מנהלי המערכת לשחזר מזהים שנמחקו בטעות; אפשרות להציג יישומים וירטואליים בתפריט Start של מחשבי PC; תמיכה בעד 256 מעבדים לוגיים; ויכולת לקבוע מדיניות באופן אוטומטי, לפי סוג קובץ.

במציאות הכלכלית הנוכחית, נופתע מאוד לגלות הסתערות המונית על חלונות 7, אלא אם יוצגו הוכחות חד משמעיות לחיסכון בהוצאות – הוכחות שלא הוצגו עד כה. ביותר משליש מהחברות לא מתכוונים כלל להתקין את חלונות 7, לפחות לפי שעה, אך מצד שני, ביותר ממחצית מבין החברות ערכו מבחנים כלשהם למערכת ההפעלה החדשה. הגורמים העיקריים שמעודדים מעבר לוויסטה הם סיום התמיכה ב-XP והשיפורים באבטחה; שאר החידושים נמצאים רק במקום השלישי.

נראה שבמיקרוסופט אכן הצליחו להציע הפעם מערכת הפעלה יציבה, אך למי שינסו לשכנע את החברות לשדרג לא מצפה משימה קלה: מרבית הלקוחות דילגו על ויסטה, נותרו עם XP ולא חשים שחסר להם משהו. התקציבים אינם מתירים רכישות שאינן הכרחיות – אך לפחות מבחינתה של מיקרוסופט, הפעם ההצעה משכנעת יותר מוויסטה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Polprav

    Hello from Russia! Can I quote a post in your blog with the link to you?

  2. גיא

    במידה ואתם משתמשים ב- ClearCase ושוקלים לעבור ל- Windows 7 , כדאי שתדעו שהתוכנה עובדת אך בצורה חלקית ע"ג Windows 7 . לקראת תובנות נוספות בנוגע לחלונות החדשה: http://gomidjets.com/counter/click.php?id=65

  3. אריאל

    אני לא מבין... לינוקס נמצאת להם מול העיניים, והם כמו עיוורים מגששים קיר... אבטחה, קוד פתוח, חסינות ממפגעים, יציבות, יעילות, ועוד הרבה דברים שלינוקס לוקחת בהליכה... והכל חינם!! אני משתמש בUBUNTU 9.04 לצרכים רבים ומגוונים, ואני לא מבין איך עד עכשיו הסתפקתי במייקרוסופט.

אירועים קרובים