סקירה: התקן NAS של QNAP

ה-TS-219 Turbo הוא מכשיר מצוין שמתאפיין בהגדרה ותפעול קלים למדי ● מצד אחד הוא מציע שירותים לא רעים, אך מצד שני הוא יקר מאוד ● הציון הסופי: 75

באחרונה פרסמנו, כי למרות ירידה חדה של למעלה מ-15% בשוק האחסון בכוננים קשיחים חיצוניים, תחום ה-NAS (התקני אחסון צמודי רשת) דווקא זכה לעדנה עם עליה של כ-4%. הסיבה לכך פשוטה: רבים החלו להשתמש בהתקני ה-NAS במקום בכוננים קשיחים חיצוניים פשוטים – בעיקר, כי ההתקנים הללו מספקים אפשרויות רבות נוספות מעבר לנפח שמירה.

QNAP, חברה המתמחה במוצרי אחסון, זיהתה וסימנה את תחום ה-NAS כבר לפני מספר שנים כמטרה, וכיום מציעה לא מעט התקנים שמיועדים לשימוש בשווקי ה-SMB, ה-SOHO ואפילו למשתמשים הביתיים. לאור המגמה הזו, החלטנו לבחון בעצמנו את ה-QNAP TS-219 – התקן NAS בו אפשר להרכיב שני כוננים קשיחים בגודל 3.5 אינץ' זה מעל זה (או זה לצד זה בגרסת ה-P שתומכת גם בכונני 2.5 אינץ'). המדובר בהתקן שמיועד לתחום הביתי, ובעיקר עבור אלו ששומרים כמויות גדולות של קבצים, ורוצים להשתמש בהתקן גם כחוצץ בין האינטרנט לכוננים הקשיחים המותקנים במחשב האישי שלהם. ההתקן פועל על הפצת הלינוקס של פדורה (Fedora), מה שאומר   שהמכשיר מוגן באופן אוטומטי נגד גישה מרחוק, כשההיגיון שעומד מאחורי זה פשוט: קודם כל אבטחת מידע, רק אחר כך פתיחת שירותים ויציאות.

ההתקנה הפיזית של הכוננים ב-TS-219 קלילה וגם אדם לא טכני יסתדר בקלות. גם החיבור והפרמוט של הכוננים הם עניין של מה בכך, והם מתבצעים בעזרת תוכנית קטנה שמספקת למשתמש אשף לבחירת דרך הפעולה. מכיוון שישנם שני כוננים, מדובר למעשה בעבודה בשיטת RAID והבחירה בשיטה המבוקשת מלווה בהסבר ברור, קל להבנה וקל להגדרה. אחרי פחות מרבע שעה כבר היו הכוננים מוכנים לעבודה.

אבל אף אחד לא קונה התקן NAS לשימוש מול המחשב בלבד, וה-TS-219, כמו כל חבריו, מציע שירותים כמו FTP, התחברות לשרת iTunes, שרת MySQL, שרת מולטימדיה שמאפשר לחבר את הכונן למערכת קולנוע ביתי ועוד. כך, למשל, אפשר גם להשתמש בו כאמצעי אבטחה ולחבר אותו אל מצלמות IP או מצלמות אלחוטיות ולהקליט ברצף עד גודל הכונן הקשיח. כמו בכל המקרים האחרים, ההגדרות מתבצעות באמצעות אשף שעוזר בביצוע הבחירות. עבור מי שעוסק בהורדות באמצעות ביט-טורנט (BitTorrent), ניתן להשתמש בכונן הזה כדי לזרז עניינים ולהגיש לו רשימת טרקרים של קבצים אותם מבקשים להוריד מאתר זה או אחר.

ממשק המשתמש עבר שדרוג רציני לאחרונה, והוא גרפי וידידותי הרבה יותר למשתמש הקצה ההדיוט. עם זאת, יש צורך בידע מסוים בכדי לחבר את ה-NAS הזה לעולם. צריך בסופו של דבר לדעת לגשת לנתב כדי לבצע העברת יציאות כדי שניתן יהיה לגשת אליו מבחוץ, וצריך גם לדעת כיצד להגדיר משתמשים ואת זכויות השימוש שלהם – למרות שגם פה מדובר בממשק שקל יחסית להסתדר בו. עד כמה קל? רק נאמר שכדי לאפשר את השירותים השונים בדרך כלל מספיק לסמן אותם ב-V.

כל השירותים שמציע המכשיר נגישים דרך ממשק דפדפן, וניתן לבצע העתקת קצבים לתיקיות השונות מהמחשב לאחר הגדרה מתאימה או מהממשק עצמו. כדי להימנע מטעויות או מחיקות קבצים, ניתן אפילו להגדיר תיקיית "סל מחזור", ואם רוצים אפשר גם לקבל חיווי באמצעות דואר אלקטרוני על בעיות שונות. תכונה יעילה נוספת מאפשרת לחבר את המכשיר לאל-פסק, שבמקרה של הפסקת חשמל מפעיל את ה-NAS מחדש.

בשורה התחתונה, מדובר בהתקן חביב למראה שיכול בהחלט להתאים לשולחן משרדי-ביתי. החסרונות הם המחיר הגבוה והצורך בידע רב בכדי להשתמש בו. לזכותו עומדים ממשק צבעוני וידידותי ואשפים שעוזרים בהתקנה ובקביעת השירותים השונים.

ציון סופי: 75

מידע
מחיר: כ-2,400 שקלים
ספק: ויז'ואל די. ג'י

מפרט
מעבד: Marvell 6281 במהירות שעון 1.2 ג'יגה-הרץ
זיכרון: 512 מגה-בייט
אמצעי אחסון: 2 כוננים קשיחים בגודל 3.5 אינץ'
שירותים: שרתי קבצים, FTP, גיבוי, MySQL, מדפסות, iTunes, ווב ו-UpnP Media, תחנת הורדות ומולטימדיה, תחנת אבטחה וביט-טורנט
ממשק: RJ-45, 3xUSB, כפתור גיבוי אוטומטי, כפתור לאתחול סיסמה ושימושי רשת
מידות: 115x175x214 מ"מ
משקל: 2.4 ק"ג

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פלונטר

    הפתרונות שלהם נהדרים ויש להם דברים כמו שרת איחסון ל 8 דיסקים במחירים מדהימים

אירועים קרובים