המכונית של אינטל ופורד תתניע רק אם היא תזהה את פני הנהג

פרויקט שמבצעות שתי החברות יאפשר לראות את הרכב בכל רגע נתון באמצעות אפליקציה סלולרית, להגביל אוטומטית את מהירות הנסיעה ולמנוע אפשרות של שיחות בטלפון הנייד בזמן נהיגה

תחום הרכב עומד להיות ככל הנראה זירת הפעילות הלוהטת של חברות המיחשוב בשנים הקרובות. אחרי שגוגל (Google) הכריזה בכנס המפתחים שלה Google I/O על כך שהיא מתכוונת להיכנס חזק לתחום, מיהרה אינטל (Intel) להציג מכונית חדשנית בשיתוף פעולה עם פורד (Ford), פרי פרויקט שמכונה Mobii (ר"ת Mobile Interior Imaging – דימות פנים מנויד).

"לא אושרת כנהג ברכב" של פורד ואינטל. צילום: מתוך הסרטוןהנהגים במכונית החדשנית סביבת נהיגה וטיפול ברכב באופן שונה ממה שאנחנו מכירים כיום. כך למשל בוחנות שתי החברות את היכולת של המכונית לזהות עוד לפני ההתנעה שהנהג שיושב ליד ההגה הוא אמנם נהג מורשה. כמו כן, ניתן יהיה לקבוע הגדרות שונות לגבי הנסיעה עצמה, בין היתר הגבלת מהירות וביטול האפשרות להשתמש בטלפון נייד לצורך שיחות, אם הוא מחובר למערכת.

הפרויקט מבוסס על מערכת מצלמות שמורכבת ברכב כשמסביבן חיישנים שונים, וכן על קביעת הגדרות מראש. המצלמות מאפשרות לבעל הרכב לראות בעזרת אפליקציה מה מצב המכונית שלו גם כשהוא רחוק ממנה. כך, לדוגמה, אפשר לבדוק אם משהו שלא מוצאים פשוט נשכח ברכב.

"המטרה שלנו במחקר Mobii היא לבחון את האינטראקציה של הנהגים עם הטכנולוגיה ברכב וכיצד נוכל לעשות אותה יותר אינטואיטיבית ובעלת יכולת חיזוי," אמר פול מסקרנאס, המנהל הטכני הראשי וסגן נשיא חטיבת המחקר והחדשנות של פורד. "השימוש בצילום פנים המכונית הוא מחקרי לחלוטין בשלב זה, אך התובנות שנפיק ממנו יסייעו לנו לעצב את חוויית הלקוחות לעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    כך בעזרת המצלמות תוכל האשה לבדוק האם הבעל בוגד בה או שהבעל ידע האם האשה בוגדת בו. בתוספת האפליקציה של GPS שיודיע היכן הרכב נמצא בכל דקה ודקה "1984" כבר כאן

אירועים קרובים