צייר לי אפליקצייה

הפעם החלטנו ללכת על אפליקציית אומנות ומצאנו את עצמנו מרוצים ● האם נמצאה המחליפה ל- FreeHand האגדית?

מי שעוקב אחרי המדור יודע עד כמה אני אוהב אפליקציות שמאפשרות לאנשים להביא את ה "אני העצמי" שלהם לידי ביטוי, במיוחד כשמדובר ביצירתיות. ArtFlow היא אחת מאותן אפליקציות.

למעשה, מדובר במעין מחברת רישום שמאפשרת לצייר באופן ידני וחופשי לחלוטין כל דבר שעולה בראשו של המשתמש, תוך שימוש בתמונות רקע או בדף לבן לחלוטין, עם אפשרויות בחירת צבעים נרחבות, ועם כלים רבים ונגישים בקלות שמאפשרים לבצע בחירות רבות לגבי התמונה שמציירים. אם תרצו, מדובר במעין גרסה מעודכנת לסביבת האנדרואיד של FreeHand האגדית, מתוכנות הציור הטובות ביותר שהוצעו למחשב האישי.

כמו תמיד, במקרים הרלבנטיים חשוב להפריד בין הגרסה שבתשלום לבין זו החינמית. בחנתי את הגרסה החינמית של האפליקציה. ההבדלים בין הגרסה החינמית לגרסה המלאה  מתוארים בהמשך, אך מבחינת העבודה השוטפת אין שום הבדל בין שתי הגרסאות.
הפעלת האפליקציה מציגה בפני המשתמש מסך לבן. לא, זו אינה שגיאה. עיגול שחור קטן בפינה הימנית העליונה של המסך מגלה שהאפליקציה לא תקועה אלא פשוט מחכה שתעשו משהו. הלחיצה הבאה  על העיגול, אם זה הדבר הראשון שאם רוצים לעשות, תגלה את התפריטים הבסיסיים של האפליקציה. לחיצה חוזרת על הנקודה, או על מקום ריק תעלים את התפריטים ותחזיר אתכם בחזרה אל השטח הריק שהוא בעצם דף הציור שלכם, ואל כלי הציור העיקרי, האצבע שלכם.

בפס הכלי העליון אפשר לבחור, על ידי לחיצה בריבוע, את צבע השרטוט וצבע המילוי של הגופים אותם משרטטים וזאת מתוך לוח צבעים מלא או על ידי קביעה אישית של הצבע באמצעות מערכת בחירה מתקדמת. חוץ מזה אפשר, על ידי לחיצה על הדלי, למלא שטחים גדולים בצבע הנבחר, או מחוק שטחים באמצעות לחיצה על המחק, למרוח שטחים באמצעות לחיצה על האצבע, או לחזור לכלי הציור העיקרי על ידי לחיצה על העט/עפרון. לחיצה ארוכה על כל אייקון ברשימה הזו מציגה את שם הכלי.

לחיצה קצרה על האייקון האחרון, של העט/עפרון, פותחת רשימה ארוכה של כלי ציור. כל כלי מאפשר לבצע פעולות 'ציור' אחרות, וניתן אף להגדיר עבור כלי חלק מהאלמנטים שלו כמו בהירות, פיזור צבע, חדות ועוד, כך שהמבחר בפועל הוא פשוט מרשים.

פס הכלים הצדדי מציע שתי ערכות של כלים שמוסתרות זו מאחור זו. הכפתור העליון לא מתחלף והוא מציע גישה לכלי השכבות. בכלי זה אפשר להוסיף עוד שכבה לציור/רישום, כשהעבודה בכל שכבה בוצעת בפני עצמה, ובכל עת נתן לבחור למזג את שתי השכבות לאחת, כשבעת שמירת הקובץ מדובר פעולה הכרחית. לחיצה על אייקון שלוש הנקודות מחליפה בין שני פסי הכלים: ערכה אחת שקובעת את הבהירות (אלפא) של הכלי בו משתמשים ואת העובי שלו, וערכה שנייה של כלי עזר שמאפשרים לשרטט קווים ישרים, גופים ריבועיים ועגולים, להניח על התמונה קוים מנחים שמגדירים את הפעולות שמבצעים לאחר מכן, ועוד.

האייקונים של הכלים הללו, שהינם כאמור כלים שמגדירים את הפעילות שמבצעים על הדף לאחר מכן, מופיעים בפינה השמאלית התחתונה של המסך וזאת כדי להתרות על ההגבלה שהם מטילים באותו רגע על הציור החופשי. מעבר לכך, האייקונים הללו מאפשרים עם גמר השימוש בכלים לבטל אותם: פשוט לוחצים על הכלי וחוזרים לציור/שרטוט חופשי.

בתחתית פס הכלים הזה מוצאים גם את האיקונים של השיתוף השמירה וההגדרות. הגרסה החינמית מוגבלת להוספת עוד שכבת תמונה אחת בלבד, כלומר שתיים לכל היותר, ל-20 כלים ולביטול של עד 6 פעולות אחורה. בגרסה המלאה, שמחירה 18 שקלים בלבד בעת כתיבת שורות אלו, מוסרות המוגבלות הללו וניתן להוסיף עד כ-16 שכבות לתמונה, כלי הביטול מאפשר לחזור אחורה אין סוף פעולות, ויש למעלה מ-70 כלים ומברשות מוגדרים מראש. בנוסף, מעבר לשמירת הקובץ כתמונת JPG או PNG, גרסה ששומרת על השקיפויות בתמונה, ניתן לשמור אותה גם כקובץ PSD וזה אומר לשמור את התמונה עם כל השכבות שלה פתוחות, עם יכולת לפתוח אותה בתוכנות עריכת תמונה מתקדמות במחשב. בגלל אופי העבודה והפעילות באפליקציה הזו, היא מיועדת בעיקר לשימוש עם טאבלטים שמציעים שטח פעולה נרחב יותר. עם זאת, אפשר להפעילה גם בטלפונים עם מסכים קטנים יותר. מבחינה טכנית אין שום מגבלה.

אם אתם אוהבים לצייר, זו אחת התוכנות הכי מורכבות והכי קלות לשימוש שתמצאו כיום בחנות האפליקציות של גוגל. העומק שלה, גם בגרסה החינמית, מרשים ביותר. בנוסף, בכל פעם שתבצעו פעילות ראשונית כלשהי, על המסך יופיע הסבר מפורט שיראה לכם בדיוק מה לעשות, וכיצד. מאותו רגע, רק הדמיון הוא המגבלה שלכם (וטוב, גם כמות הזיכרון הפנויה שיש לכם במכשיר).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים