מיקרוסופט שחררה גרסת בדיקה טכנית של אופיס 2010

עשרות אלפי משתמשים ייבדקו את הגרסה - רבים מהם מקרב השותפים העסקיים של החברה ● בין השיפורים המשמעותיים שיכללו באופיס 2010: איגוד מיילים באותו נושא ומחיקת כל ההודעות באיגוד מסוים, יכולת משופרת לעריכת מצגות, הוספת סרטים באיכות HD ועוד

14/07/2009 15:12

מיקרוסופט (Microsoft) שחררה אמש (ב') גרסת בדיקה טכנית של חבילת התוכנות אופיס 2010 (Office 2010). ההכרזה על כך נערכה במליאת הפתיחה של הכנס העולמי השנתי של שותפיה העסקיים, שמתקיים השנה בניו אורלינס, בנוכחות מעל 5,500 שותפים וכאלפיים מנהלי מיקרוסופט. על פי מיקרוסופט, עשרות אלפי משתמשים ייבדקו את הגרסה – רבים מהם מקרב השותפים העסקיים של החברה. בסוף השנה, מסרו קברניטי החברה, עתידה לצאת כבר גרסת בטה ציבורית, ואם הכל יתנהל כמתוכנן – במחצית השנה הראשונה של 2010 תשוחרר הגרסה הסופית.

בכירי מיקרוסופט הרבו לדבר בכנס על השיפורים המשמעותיים שיכללו באופיס 2010, דוגמת גישה לקבצים מכל מקום ומכל התקן ויכולות שיתופיות משוכללות בטיפול במסמכים ובמצגות ויכולת משופרת לניהול מייל. כך, למשל, יציע אאוטלוק 2010 איגוד (Threading) של כל המיילים באותו נושא (תכונה שקיימת כבר מזמן בגי'-מייל) ומחיקת כל ההודעות באיגוד מסוים (תכונה שלא קיימת בג'י-מייל). כמו כן, תציע ענקית התוכנה יכולת משופרת לעריכת מצגות והוספת סרטים באיכות HD להן.

האם זו התשובה לאיומים של גוגל (Google) על מערכת ההפעלה Chrome OS, שמקווה "לקצץ", ולו במעט, בהכנסותיה של מיקרוסופט? ואולי זהו בכלל מהלך מוגבר של מכת-מחץ ל-Google Apps או אופן-אופיס? כידוע, נתח השוק של החלופות לאופיס היה ונותר מזערי ביותר, אז אולי יש משהו בטיעוניה של מיקרוסופט שעליה לטפל במאות מיליוני משתמשיה בעולם ולכן היא משקיעה משאבים אדירים בהמשך פיתוח מסודר של התוכנות, ולא משחררת גרסאות מעת לעת, עם "עוד כמה תכונות טריוויאליות". קשה להתחרות בעושר הביצועים שמציעה מיקרוסופט בחלונות ובאופיס בעיקר.

האם בעצם חוזר הסיפור של מערכת ההפעלה של המחשבים המרכזיים של יבמ (IBM) מלפני 45 שנה? האם עכשיו זה קורה למיקרוסופט שממשיכה בשלה לספק גרסאות ל-90% מהמשתמשים בפלטפורמות PC? ימים יגידו.

ביל ווגטה – סגן נשיא בכיר לעסקי חלונות במיקרוסופט, ואליסון ווטסון – סגנית נשיא במטה לשותפים עסקיים בחברה, הציגו במליאת הפתיחה לאלפי השותפים את ההזדמנות העסקית האדירה המונחת לפתחם עם חלונות 7 החדשה, שתשוחרר בספטמבר, לאחר שעברה בהצלחה את עיניהם הבוחנות של עשרות אלפי מקצוענים ומנהלים בעולם, וגם עם אופיס 2010, שתושק כאמור בשנה הבאה. בימים מאתגרים אלה, אמרו השניים, שותפים של מיקרוסופט נהנים יותר מזרמי הכנסה יציבים וגדלים, לעומת המתחרים.

עוד הכריזה ענקית התוכנה בכנס על מהדורת Office Web, שתאפשר שימוש ללא תשלום ביישומי אופיס. מעניין, אגב, לראות שהמילה "חינם" לא מופיעה בהודעה המקורית של מיקרוסופט. אולי מכירים שם את הביטוי הישראלי "מה שעולה חינם, שווה חינם", ולכן דבקים ב-"ללא עלות". מכובד ומכובס.

תוכנות אופיס של מיקרוסופט מייצרות לה הכנסה של 20 מיליארד דולרים כל שנה, עם רווחיות גולמית עצומה של 60%. לא זורקים מקור הכנסה אדיר זה סתם כך לשמיים ולא משחררים סתם כך את הקוד ללקוחות בענן. לא במיקרוסופט, המאורגנת בפיתוח תוכנה, כשהיא בת 34 שנה ושבעת הצלחות פנומנאליות וכישלונות אחדים (ויסטה, כבר אמרנו?). תהליך שחרור גרסת אופיס ללקוחות הפרטיים והארגוניים, כל מגזר בענן שלו, הוא תהליך מסודר ומפוקח ורב-שלבי.

כך, בתגובה להכרזות של יצרניות התוכנה "החופשית", כמו גוגל ואדובי, שזכו לכיסוי נרחב ביותר במדיה העולמית, מיקרוסופט הודיעה שבמחצית השנייה של השנה הבאה, כל אחד יוכל להשתמש ביישומים המקוונים של אופיס, כמו וורד, אקסל ופאוור-פוינט, ללא תשלום. מספיק שייפתחו חשבון במערכת המקוונת Windows Live. שירות זה מתאים למשתמשים פרטיים, שכן המשתמשים הארגוניים יוכלו להשתמש בחלונות 2010 במקוון דרך אפשרויות אחדות למנוי בתשלום. לקוחות קטנים ירשמו בשירותי אירוח מקוון של קצביהם במיקרוסופט, שיבטיחו להם גם ניהול גיבוי וגם אבטחה, למשל. לקוחות גדולים, שיש להם כמובן רישיונות אופיס ארגוניים, יוכלו לעבוד גם הם במקוון – או באירוח של מיקרוסופט או באתר האירוח הפנימי של הארגון.

בהודעתה של מיקרוסופט נמסר שכבר כיום יש לה 400 מיליון לקוחות Windows Live דרך חשבונות ההוטמייל והמסנג'ר שלה. מיקרוסופט מצהירה על 90 מיליון מנויי אופיס בארגונים בעולם, שיחד עם הפרטיים יביאו אותה לקרוב לחצי מיליארד משתמשים מקוונים של אופיס 2010, בעוד שנה.

כריס קפוסלה, מנהל מערכות אופיס, לא רואה איבוד הכנסות משמעותי עקב השימוש החינמי המקוון באופיס, כי לדבריו, אלה גרסאות מוגבלות יותר מאופיס המלא ומתאימות למסמכים קצרים ופשוטים יחסית. נחיה ונראה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים