האולטרה-בוק – במרכז כנס השותפים של אינטל
נושא מחשבי האולטרה-בוק עלה כמעט בכל נאום ודיון שהתקיימו במהלך הכנס, שהתקיים באחרונה בדבלין ● לדברי סם ביילי, מנהל מכירות והפצה ואחראי לערוץ המוכרנים ב-EMEA באינטל, "אנחנו מאמינים שהאולטרה-בוק מהווה תפיסה מצוינת"
קטגוריית מחשבי האולטרה-בוק עומדת להמשיך להיות חלק מרכזי במאמצי המכירות של אינטל (Intel) במהלך השנה הקרובה, וגם הרבה לאחר מכן – כך עולה מכנס ISS, כנס השותפים הגדול שערכה החברה באחרונה בדבלין.
נושא מחשבי האולטרה-בוק עלה כמעט בכל נאום ודיון שהתקיימו במהלך הכנס. אינטל ניסתה להראות לשותפים הרבים שהגיעו אליו את המגוון והאפשרויות הרבות שמציע התחום, לצד הפתרונות המסורתיים שמציעה החברה ולצד הכניסה שלה לתחום המובייל, שהוא לא פחות חשוב עבורה. אחד הביטויים לכך היה בתצוגה ענקית שחיכתה למשווקים השותפים של החברה והכילה עשרות דגמים של מחשבי אולטרה-בוק במגוון תצורות, שחלק גדול מהן היו של יצרני OEM מאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), שאינם שייכים לחברות המובילות את השוק, אם כי הם מוכרים יותר לגורמים מקומיים.
"אנחנו מאמינים שהאולטרה-בוק מהווה תפיסה מצוינת", אמר סם ביילי, מנהל מכירות והפצה ואחראי לערוץ המוכרנים ב-EMEA באינטל, במענה לשאלת אנשים ומחשבים. "יותר חשובה מהמכירות עצמן היא ההשפעה על המכירות בכלל השוק ועל מה שקורה למחשבים כיום".
לדבריו, אינטל אינה מאוכזבת מכמות המכירות של המכשיר. לטענתו, הכיוון שלה היה להשפיע על השוק, ובכך היא הצליחה. "אנחנו מרוצים ממה שזה עשה לתצורה של המחשבים", אמר. "הכניסה של מחשבי האולטרה-בוק שינתה את השוק והובילה, בסופו של דבר, לכניסה של המחשבים המתהפכים והניתקים. לפני שנתיים הדברים הללו לא היו קיימים. עצם העובדה שהצגנו את הטכנולוגיה הזו קידמה את שוק המיחשוב והכניסה רעיונות חדשים. אנחנו לא שונים בכך מחברות אחרות בשווקים אחרים – גם הן מציגות מוצר על שמושך את השוק אחריו עם הרבה דגמים. מעבר לכך, בכנס ניתן היה לראות את כמות הדגמים והתצורות של מחשבי האולטרה-בוק".
לפי ביילי, קיימים מספר מחשבי אולטרה-בוק במחירים שונים, שמתאימים לכל כיס. "האולטרה-בוק יכול להגיע במספר תצורות שיאפשרו את הורדת המחיר שלו, הוא יכול לנוע בעצמו ממוצר פרימיום למוצר זול יותר, ידי שיבוץ SSD זול יותר או כונן קשיח רגיל, או הורדת איכות החומרים", אמר.
שילוב המגע
אחד השינויים הנוספים בתחום הוא שילוב המגע. לדברי פול ריצ'י, מנהל קבוצת ערוצי הצרכנות הגלובליים באינטל, "המחקרים שלנו מראים שב-80% מהמקרים, הצרכנים רוצים להשתמש במגע. זה יקרה, ואפילו IDC שינתה את התחזית שלה והגדילה את צפי המכירות של המחשבים המצוידים במסך מגע ב-2013 בשמונה מיליון יחידות, ל-44.5 מיליון".
הוא הוסיף ש-"עד סוף השנה נציע יותר מ-50 דגמים שתומכים במגע. התחום הזה הוא השינוי הכי גדול שקורה בימים אלה בשוק".
ריצ'י ציין ש-"יש כיום בעולם חצי מיליארד מחשבים בני ארבע שנים ומעלה שמחכים להחלפה,. בהרבה מאוד מהמקרים זה קורה, כי בעלי אותם מחשבים חושבים על טאבלטים. אנחנו נותנים להם את הכלים והמכשירים להראות להם שהפתרון כבר קיים – השילוב ההיברידי".
בהמשך הוא התייחס למיחשוב התפיסתי (Conceptual Computing) ולדרך בה הוא יכול להשפיע על השימוש במחשבים ועל ההזדמנויות למכירה. "למעשה, המיחשוב התפיסתי הוא כמו הוספת חושים לאינטראקציות, ליכולות של המשתמשים לשלוט במיחשוב, כולל שליטה במחשב באמצעות דיבור. כמו כן, ניתן להשתמש במצלמה תלת ממדית כדי לבצע מחוות ופקודות מבלי לגעת במחשב עצמו", אמר.
הוא גם סיפק הדגמה לכניסה מהירה למחשב על ידי שימוש בזיהוי פנים. "אנשים לא רוצים לחכות או להקליד סיסמה מסובכת בעת שהם נכנסים למחשב שלהם", הוסיף ריצ'י. "הם רוצים להיכנס למחשב מייד, בלי שהות. הטכנולוגיה שאנחנו מציעים מאפשרת למצלמה לזהות במהירות שיא את פני המשתמש ולאפשר לו גישה למחשב שלו".
"שינוי בצורת החשיבה של אינטל"
לפי סטיב שקספיר, מנהל צרכנות אזורי של אינטל באיחוד האירופי, המהלכים הללו מהווים שינוי בצורת החשיבה והדרך בה פונה חברה ללקוחות, בעיקר תוך שימוש בחוויית המשתמש. "מה זו חוויה ומה ההזדמנות לערוץ העסקי? מה זה אומר לאינטל?", שאל והשיב: "באופן פילוסופי, יש שינוי בחברה שלנו ובדרך בה אנחנו פונים ללקוח דרך השותפים שלנו. עד לאחרונה היינו ממוקדים באספקת הסיליקון הטוב ביותר. כיום אנחנו מתחילים לספק יכולות ותכונות חדשות שנוגעות לשימוש במוצר. אנחנו רוצים כיום להגדיר את חוויית השתמש מחדש. אנחנו רוצים שהמחשב יבין אותנו, יהיה מהיר ויתמוך במגע. הדור הרביעי של מחשבי האולטרה-בוק יספק את החוויות הללו. הוא יהיה מחשב שימציא מחדש את המחשב. אנחנו מאוד מתרגשים ממה שמגיע כיום לשוק".
לדבריו, עבור השותפים של אינטל, השוק רחב וגדול מאוד כיום. "80% ממשתמשי הטאבלטים שוקלים לרענן את המחשב שלהם ובאזור EMEA יש כ-60 מיליון מחשבים בני ארבע ומעלה. לכן, יש כאן הזדמנות גדולה. אני פועל על מנת לאפשר צמיחה מחדש וכבר יש סימנים לכך. אנשים חיכו שיהיה משהו חדש וזה מה שאנחנו מביאים כיום".
הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאירלנד
תגובות
(0)