האם הסמארטפון GT Neo 3 של רילמי משתלם?

הטלפון החדש של רילמי - מכשיר שוק ביניים גבוה - מצויד במטען בהספק שמגיע ל-150 וואט, שמטעין במהירות, בתוך כ-20 דקות, ויש לו ביצועים טובים בהחלט, ומצלמה ראשית שווה - אבל האם העלות שלו תואמת ליכולותיו?

Realme GT Neo 3.

אחד הדברים שבלטו לעין מיד כשקיבלתי ליד את ה-NT Geo 3 של רילמי (Realme) שהשליח הביא לבדיקה, היה גודל הקופסה. זו אחת הקופסאות הארוכות ביותר בהן נתקלתי בשנים שאני סוקר טלפונים, והסיבה לכך לא ממש ברורה – הרי כיום שטח מדף הוא לא ממש נושא שלוקחים בחשבון בעולם בו מכירות רבות מתרחשות באופן מקוון, או שלפחות הבחירה מתבצעת לפני שמגיעים לחנות הפיזית בפועל.

אולי זה בגלל שצריך הרבה מקום לשם המלא של המכשיר – Realme Nt Geo 3 150W? אולי. מה שבטוח שהתוספת של ה-150W בהחלט משכה את תשומת הלב – כלומר זה הדבר השני שמיד בלט לעין.

בפנים אכן מצאתי מטען, כבד למדי בוודאי מול מטענים מהשורה, שאמור על הנייר לבצע הטענה של הטלפון החדש של רילמי בהספק שמגיע ל-150 וואט.

הטענה מהירה וסוללה שמחזיקה מעמד יפה

באופן טבעי למדי, זה היה אחד הדברים הראשונים שמיהרתי לבדוק. הרצתי כל מה שאפשר, ובדרך נהניתי למדי ממשחקים באיכות גבוהה, כדי לאפס את הסוללה, חיברתי את המטען ואחרי 22 דקות לערך היה לי ביד טלפון שסוללת ה-4,500mAh שלו מלאה לחלוטין. בחברה טוענים ל-15 דקות, אבל גם 22 דקות זה מאוד, אבל מאוד, מרשים. יש רק להקפיד להשתמש בכבל שמגיע יחד עם המטען. זהו כבל שמסוגל להעביר הספק של 150 וואט, וכמובן אפשר להשתמש בכבל שמתאים להעברת הספק כזה. שימוש בכבל סטנדרטי, או של מטענים בעלי הספקים נמוכים יותר, יאריך באופן משמעותי למדי את זמן הטעינה.

אם כבר הוזכרה הסוללה, היא מעט נמוכה יותר מהממוצע בשוק, אך זה ממש לא צריך להדאיג, ולא רק בגלל שמספר דקות עם שקע חשמלי פנוי מספיקות לכמה שעות עבודה. בבדיקות שלי היא החזיקה מעמד כמעט 15 שעות, וזה אומר שממש לא תצטרכו לחפש שקע אחרי טעינה מלאה במשך יום עבודה וכנראה עוד חצי לפחות, בשימוש סטנדרטי כמובן.

GT Neo 3 מבוסס על המעבד Dimensity 8100 של מדיה-טק, והוא הגיע אלי לבדיקה עם 8 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. יש לו מסך AMOLED מוצלח, בגודל 6.7 אינץ' ובקצב ריענון של 120 הרץ – שניתן לבחור במקומו 60 הרץ, או לתת למערכת לבחור – ברזולוציית +FHD ועם זכוכית הגנה מסוג Gorilla Glass 5. חיישן טביעות האצבע ממוקם מתחת למסך, והוא פועל מצוין עם תגובה כמעט מיידית. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12 ומעליה הממשק של רילמי, שלא מעמיס יותר מדי, אם כי מוסיף קצת נופחות מיותרות.

מבחינת ביצועים אי אפשר לבוא בתלונות ל-GT Neo 3. הוא אינו טלפון צמרת, אם לא הובן עד עתה, וברמת התמחור שלו שמתאימה למעמדו כמכשיר שוק ביניים גבוה הוא בהחלט מספק תוצאות טובות.

בבדיקות של Geekbench הוא הגיע ל-974 נקודות במבחן הליבה האחת, שזה אכן ביצוע שמתאים לשוק הביניים, אבל במבחן ריבוי הליבות הצליחה מעבד ה-Dimensity 8100 להגיע ל-4,069 נקודות, שזה כבר די מתקרב לביצועים של הטלפונים שמכונים מכשירי דגל. בבדיקות של Antutu הוא הגיע ל-825,359 נקודות, וגם זו תוצאה שממקמת אותו, מבחינת ביצועים, במקום יפה מאוד בחלק העליון של טבלת מכשירי שוק הביניים.

שלוש מצלמות – רק אחת שווה

המצלמה הראשית – שיחד עם חברותיה ממקמת בתוך בליטה מרובעת גדולה יחסית מאחור – מבוססת על חיישן IMX766 של סוני והיא מספקת תמונות חדות, עם צבעים מלאי חיים ברוב מצבי התאורה הסביבתית, כולל בלילה. אבל הבעיה היא שמצלמת הרוחב על, וברוב המקרים גם מצלמת המאקרו, עם חיישני 8 ו-2 מגה-פיקסל בתאמה, לא ממש מצליחות להרשים עם הרגשה של חוסר בפרטים בתמונות רבות, שבאה לידי ביטוי גם בגרעיניות יתר, ובמאקרו התמונה לעיתים לא מספיק חדה. אין גם מצלמת טלפוטו, כך שאין גם זום אמיתי, וכל ניסיון הגדלה מוסיף הרבה רעש לתמונות.

בשורה החתונה מדובר בטלפון שהוא, במילה אחת, נחמד. בשתי מילים, נחמד למדי. מי שאוהב ביצועים, אבל לא בתמורה לריקון הכיס, ומי שכמובן אוהב טעינה מהירה, והמצלמה היא לא הנושא העיקרי אצלו, יחבב מאוד את GT Neo 3.

הטלפון הגיע לבדיקה מ-KSP, שהחלה לייבא את הטלפונים של רילמי בעצמה, והיא רוצה עבורו 1,999 שקלים. לדעתי מחיר קצת יותר נמוך, בערך ב-200 שקלים, היה מעט מתאים יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    אני משתמש במכשיר הזה כחודשיים. הכתבה לדעתי לא עושה חסד עם המכשיר. הוא מכשיר מצויין עם תצוגה נהדרת וסאונד טוב. והסוללה מדהימה (אגב אצלי נטען בפחות מ 20דקות אז קצת מוזר). טעינה אלחוטית הייתה שמה את המכשיר הזה ביחד עם המכשירים הכי טובים בשוק. לגבי הציון של הביצועים זה חסר משמעות כי המכשיר עובד מצויין בעומס עם יישומים כבדים.

אירועים קרובים