האקר מקבוצת Lulzsec נידון לשנת מאסר על פריצה למערכות של סוני

קודי קרטסינגר הודה באפריל 2012 בסעיף אחד של קשירת קשר ובסעיף נוסף של פגיעה במערכות מחשב, במסגרת הסכם טיעון עם התביעה – ונידון בסוף השבוע האחרון לשנת מאסר ולאלף שעות עבודות שירות ● בתביעה סירבו להשיב אם קרטסינגר זכה להקלה בעונש בתמורה להסגרת חברים אחרים בקבוצה

קודי קרטסינגר, האקר בן 25 מקבוצת Lulzsec שהודה בשנה שעברה כי לקח חלק במתקפה הנרחבת על המערכות של סוני (Sony Pictures Entertainment), נידון בסוף השבוע בבית המשפט בלוס אנג'לס לשנת מאסר – כך נמסר מהתביעה הפדרלית של ארצות הברית.

קרטסינגר היה פעיל באינטרנט תחת הכינוי Recursion. הוא הודה באפריל 2012 בסעיף אחד של קשירת קשר ובסעיף נוסף של פגיעה במערכות מחשב, במסגרת הסכם טיעון עם התביעה. בקבוצת Lulzsec, הנחשבת למעין פלג של קבוצת אנונימוס (Anonymous), לקחו אחריות על שורה של מתקפות על מחשבים של הממשל ושל חברות פרטיות.

השופט הטיל על הנאשם בנוסף אלף שעות של עבודות שירות, אותן יבצע לאחר שישתחרר מהכלא – כך על פי טום מרוזק, דובר התביעה הכללית של לוס אנג'לס. במהלך הדיון שבו הודה באשמה, שנערך כאמור בשנה שעברה, אמר קרטסינגר כי הצליח לגשת לאתר האינטרנט של סוני והעביר את המידע שמצא שם לחברים אחרים בקבוצה, אשר פרסמו אותם באתר האינטרנט של הקבוצה והפיצו אותם בעדכוני טוויטר (Twitter).

בסך הכל, טענו התובעים, גרמו קרטסינגר וחברים נוספים בקבוצת Lulzsec לנזק כולל של יותר מ-600 אלף דולרים עבור סוני. בתביעה סירבו להשיב אם קרטסינגר זכה להקלה בעונש בתמורה להסגרת חברים אחרים בקבוצה, אך ידוע כי בשנתיים האחרונות נעצרו לא מעט חברים בקבוצות Lulzsec ואנונימוס בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים