מיקרוסופט: מחשבים המריצים אינטרנט אקספלורר חשופים להשתלטות מרחוק של האקרים

החברה הזהירה מפני הסיכונים והכריזה כי תציג 12 טלאי עדכון לתיקון חורי אבטחה ● בין הסיכונים הנוספים שציינה – פגיעויות במערכת ההפעלה חלונות, במיקרוסופט סרבר, בחבילת אופיס ובמערכת דוט.נט

מיקרוסופט (Microsoft) צפויה לפרסם 12 טלאי עדכון עמוסי תיקונים ביום ג' השבוע, שיכללו טיפול ב-57 פגיעויות אבטחה במוצריה. מפרסום מוקדם של החברה עולה, כי לפחות עד לפרסום הטלאים, כל מחשב שמריץ אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) חשוף כרגע להשתלטות מרחוק של האקרים.

מתוך 12 הטלאים, 5 עדכונים מדורגים כקריטיים ומטפלים בחורי אבטחה המאפשרים להאקרים להפעיל קוד מרחוק על המערכות הפגיעות. באופן כללי, פגיעויות אלה קיימות במערכת ההפעלה חלונות (Windows), בדפדפן אינטרנט אקספלורר, בתוכנת מיקרוסופט סרבר (Microsoft Server), בחבילת אופיס (Office) ובמערכת דוט.נט.

בדרך כלל מיקרוסופט משלבת תיקוני באגים לאינטרנט אקספלורר בעדכון אחד מדי חודש, אבל הטלאי של החודש יכלול שתי פעימות של עדכונים, המתייחסות שתיהן לפגימויות קריטיות של האינטרנט אקספלורר. כל הגרסאות של האקספלורר, מ-6 ועד 10, כולל מעבדי ARM המריצים את גרסת חלונות RT בטאבלטי Surface של מיקרוסופט, יזדקקו להתקנת הטלאי.

העדכון הקריטי השלישי מיועד לזליגות מידע בחלונות XP, 2003 וויסטה (Windows Vista), אבל לא גרסאות מאוחרות יותר של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. העדכון הרביעי מכסה את מיקרוסופט אקסצ'יינג' (Excahnge), והעדכון הקריטי החמישי משפיע רק על חלונות XP. שבעת העדכונים הנוספים מדורגים כחשובים ומאפשרים הגברת הגנה וחסינות.

אירועים קרובים