קורין פרץ, בנק הפועלים: "ה-IT צריך לשרת את הגוף העסקי של הבנק, ולהיענות במהרה לדרישות העסקיות"

"לייעול ה-IT ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות יש חשיבות רבה בעמידה בתחרות בין הבנקים", אמרה פרץ - ארכיטקטית ראשית במשרד ה-CTO של הבנק, שאירח שניים מהפורומים הטכנולוגיים של אנשים ומחשבים ● במפגש הוצגו הישגי מחלקת ה-IT של בנק הפועלים בשנים האחרונות ב-SOA, קונסולידציה של שרתים ובסיסי נתונים ו-ITIL

"גוף ה-IT קיים כדי לשרת את הגורם העסקי, ולאפשר לו לפתח מוצרים בנקאיים במהירות כדי להתמודד עם התחרות בין הבנקים. לייעול ה-IT ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות יש חשיבות רבה בעמידה זו בתחרות", אמרה קורין פרץ – הארכיטקטית הראשית במשרד ה-CTO של בנק הפועלים. הבנק אירח הבוקר (ד') את חברי שניים מהפורומים הטכנולוגיים של אנשים ומחשביםפורום CTO ופורום CISO.

לדברי פרץ, מטרת המפגש הייתה לחשוף את היכולות בתחומים בהם משקיע גוף ה-IT של הבנק את עיקר מרצו: SOA, וירטואליזציה ו-CMDB. מחלקת ה-IT של בנק הפועלים, ציינה, משרתת 7,000 בנקאים בסניפים, 600 בנקאים המספקים שירות בטלפון, 700 אלף משתמשים פעילים באינטרנט ו-23 אלף עסקים הפועלים באינטרנט. בסך הכל מטפלת המחלקה במאות מיליוני טרנזקציות ו-5 מיליון בקשות מידע מדי יום. תשתית ה-IT כוללת כאלף מ"ר של אולמות מחשב הצורכים כאלפיים אמפר, 250 טון קירור, ומבוזרים בשני אתרים גיאוגרפיים עיקריים, כאשר בכל אתר מחשב מרכזי ואינסוף שרתים, בנוסף לכל סוגי בסיסי הנתונים והתשתיות שקיימים.

צחי לוטטי
, ארכיטקט במשרד ה-CTO של בנק הפועלים, סיפר מה עושה הבנק בתחום ה-SOA ומהם האתגרים העומדים בפניו. בין היתר, הוא תיאר את יכולות ה-ESB (ר"ת Enterprise Services Bus) ואת האתגרים הנוגעים למדיניות ה-SOA. בעיקר התמקד בשאלות, כיצד יודעים למי שייך השירות שבו רוצים להשתמש גם במערכות אחרות, מה תהיה השפעה של שינוי באותו שירות שאחד מלקוחותיו מבקש לבצע על המערכות האחרות המשתמשות בו, במי פוגע השינוי וכיצד לפתח מלכתחילה שירות שניתן לשימוש בכמה מערכות ועוד. לוטטי הסביר, כי יש לעקוב אחר מחזור החיים של השירות – משלב איסוף הדרישות מהמשתמש העסקי ועד הכנסתו לתפעול במסגרת "ייצור".

"המערכת תוכננה כך שתנצל את התוכנות הקיימות בארגון, וכך יוצא שלעיתים כשבוחנים תהליך כלשהו, ומסתכלים מהי פיסת התוכנה שמפעילה אותו מיינפריים, מגלים שהתוכנה נכתבה בשנות ה-70' או ה-80' והאנשים שכתבו אותה כבר לא איתנו, אבל היא בכל זאת מתפקדת וניתן לנצל אותה ליישומים רבים".

לדבריו, "אנחנו רוצים שבכל פעם שתהיה דרישה עסקית נוכל לתת לה מענה מהיר. לשם כך, יש צורך להשתמש בסטנדרטים של ממשקים ברורים וצימוד טכני חלש בין נותן השירות למקבל השירות מאשרים אינטגרציה מהירה. הסטנדרטים הללו חייבים להיות בלתי תלויים בטכנולוגיה".

עופר ורדי, מנהל תחום הסיסטם ב-IT של בנק הפועלים, שהקים ומנהל את נושא הווירטואליזציה מבוססת ה-VMware בבנק, תיאר את החיסכון בשיתוף משאבים בין כל הגורמים. לדבריו, "זיהינו שצריכת המערכות מתוך השרתים היתה נמוכה מאוד. בכל שרת שבדקנו, הניצולת היתה חד-ספרתית, למרות שמדובר בשרתים עם שרידות מלאה. רצינו להגיע למצב שבו מנצלים את עוצמת השרתים. לכן החלטנו לאחד מערכות ושרתים תוך צמצום בצריכת חשמל ושטחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים