ד"ר קונדוליסה רייס: "אירועי ה-11/9 שינו לעד את נושא האבטחה והשמירה על ביטחון הפנים"

"על אף שהיה לנו הצבא הגדול והמצויד ביותר בעולם, לא הצלחנו לעצור קבוצת טרוריסטים שהצליחה לחורר את הפנטגון בהשקעה של 300 אלף דולר", אמרה ד"ר קונדוליסה רייס, שרת החוץ לשעבר של ארה"ב בכנס של מוטורולה סולושנס בישראל ● שמעון דיק, נשיא החברה בישראל: "בימים אלה מקימה מוטורולה סולושנס ישראל רשת תקשורת לאומית שתשמש כרשת לצרכי תקשורת קריטית במצבי חירום"

"אירועי התקפות הטרור שינו לעד כל נושא האבטחה והשמירה על ביטחון הפנים. פתאום התבררה לנו במלוא עוצמתה החשיבות של מודיעין בזמן אמת, פענוחו והעברתו לגורמים הרלוונטיים", כך אמרה ד"ר קונדוליסה רייס, שרת החוץ לשעבר של ארה"ב, בכנס מיוחד שערכה היום (א') מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) במתחם אבניו במתחם קריית שדה התעופה.

רייס, שזהו ביקורה ה-25 בישראל, התייחסה בדבריה להשתלשלות העניינים בעת התקפת הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר 2001, ואמרה כי בדקות הראשונות להתקפה, היא לא הצליחה להשיג בטלפון אף אחד מראשי מערכת הביטחון האמריקני.

לדבריה, "על אף שהיה לנו הצבא הגדול והמצויד ביותר בעולם, לא הצלחנו לעצור קבוצת טרוריסטים שהצליחה לחורר את הפנטגון בהשקעה של 300 אלף דולרים. מחויבותה העליונה של מדינה לאזרחיה היא לספק להם תחושת ביטחון. אין רגע קשה יותר עבור מנהיג, מאשר הרגע בו הוא מבין את גודל האתגר של הגנה על הציבור".

רייס הוסיפה, כי "הבנו שאין גבול בין הביטחון פנים וביטחון חוץ. בנוסף, לראשונה הבנו את החשיבות הרבה של כוחות ההצלה במצבי חירום, ואת התפקיד של ראשי הערים בהצלת האזרחים ובהחזרת תחושת הביטחון האישי לאזרחים".

שרת החוץ לשעבר אף הדגישה את הקשר בין ארה"ב לישראל בסוגיית הביטחון. "אני יודעת שראש עיריית חיפה, יונה יהב, חווה באופן אישי את האתגר שבשמירה על ביטחון אזרחיו. לישראל וארה"ב יש מטרה משותפת של מלחמה בטרור ומניעה מגורמי טרור לזרוע פחד ואימה בקרב האזרחים. לטכנולוגיה יש תפקיד חשוב בשמירה על ביטחון זה. לשם כך אתם כאן היום. מוטורולה משתמשת בטכנולוגיות תקשורת כדי לשפר את תחושת הביטחון".

שמעון דיק, נשיא מוטורולה סולושנס ישראל, אמר כי "בימים אלה מקימה מוטורולה סולושנס ישראל רשת תקשורת לאומית שתשמש כרשת לצרכי תקשורת קריטית במצבי חירום".

לדבריו, "אנחנו מעריכים שבשנים הקרובות יעלו על הרשת הזו גם כוחות ההצלה ובראשם מגן דוד אדום, מכבי אש ועוד. עיריות רבות רוכשות כיום מערכות שליטה ובקרה: רכבת ישראל הודיעה על זכייתנו בתחום האינטרנט האלחוטי (WiFi) לקרונות, וגם חברות התשתיות הלאומיות בהן חברת החשמל, רשות שדות התעופה, נמל אשדוד וכן הלאה".

הוא הוסיף, כי "תחום העברת תמונות בשידור חי, למשל, הוא חיוני ביותר עבור כוחות ההצלה. במקומות בהם רשתות הסלולר לא תמיד פועלות, הרשת הקריטית שלנו לא מאבדת קשר לרגע".

גרג בראון, יו"ר מוטורולה סולושנס, שתחת הנהגתו נכנסה מוטורולה לפיתוח בתחומי הביטחון הלאומי ואבטחה ציבורית, אמר כי "לפני כשנה וחצי התחלנו במהפכה במוטורולה, שחוד החנית שלה הוא המו"פ בתחום רשתות התקשורת המשמשות למצבי חירום לצרכי ביטחון הלאומי ואבטחה ציבורית. זהו ביקורי העשירי בישראל, ובכל פעם אני מתרשם מחדש מהכחשרון והיכולות בתחום המו"פ. אנחנו מפתחים בישראל את המו"פ הקריטי ביותר שלנו בתחום הביטחון".

"מוטורולה מזוהה אמנם עם טלפונים סלולריים ותקשורת קולית", הוסיף בראון, "אבל ליבת העסקים שלנו היא כיום תחום הביטחון. אנחנו בונים את רשת הדור הבא של העברת המולטימדיה בפס רחב, וישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם אחרי ארה"ב בה ניישם את הרשת הזו. מרכז הפיתוח שלנו בישראל מונה 1,500 אנשי פיתוח, ואנחנו שולחים אליהם את המשימות המורכבות והמסובכות ביותר שלנו".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיפר על ההתמודדות של הנהגת העיר חיפה תחת המתקפה במלחמת לבנון השנייה. "כשאתה תחת מתקפה, ההתמודדות וכללי ההתנהלות נקבעים תוך כדי ריצה".

מתן וילנאי, השר להגנת העורף, אמר כי "בכל מלחמה עתידית תתקיים חזית של הצבא, וחזית אזרחית. תוצאות המלחמה יקבעו במידה רבה בחזית האזרחית. למוטורולה יש ניסיון רב בפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לחזק את העורף. יש צורך רב בפיתוח שמתבצע כיום במרכז הפיתוח שלה בארץ ואנחנו מתכוונים ליישם אותו בשטח".

בכנס דיבר גם משה יעלון, הרמטכ"ל לשעבר וכיום המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים