יישום מציאות רבודה, פיתוח יבמ חיפה, מאפשר השוואת מחירי מוצרים בסופרמרקט

"המערכת עובדת על בסיס השוואת תמונות לבסיס נתונים, ומאפשרת קבלת מידע בהתאמה אישית - מחירים, ערכים תזונתיים, מרכיבים, ואפילו המקום בו יוצר הפריט", מסביר אמנון ריבק ממרכז המחקר של יבמ בחיפה, בסיור עיתונאים לקראת תערוכת התיקשוב הגדולה בעולם, CeBIT 2013 ● עוד הוצג במסגרת הסיור מערכת שבה הטלפון הסלולרי מחליף את הכרטיס המגנטי המוכר לנו כיום

אמנון ריבק ממרכז המחקר של יבמ (IBM) בחיפה יציג בתערוכת CeBIT 2013, שנפתחת היום (ג'), יישום המאפשר לרשתות שיווק להציע ללקוחותיהן פרטים על מוצרים באמצעות צילום של מקטע ממדפים. המערכת, המותקנת בשלבי ניסיון במספר רשתות שיווק בבריטניה, משווה את התמונות לאלו שסופקו לה על ידי היצרנים וממגוון מקורות נוספים. ריבק הציג את הפיתוח של יבמ ישראל במסגרת סיור עיתונאים מקדים, לקראת פתיחת תערוכת התיקשוב הגדולה בעולם.

בשיחה עם אנשים ומחשבים, מסביר ריבק, כי על כל מוצר נאספים פרטים חיוניים רבים, בהם מחירים, ערכים תזונתיים, מרכיבים, ואפילו המקום בו יוצר – פרמטר שתופס תאוצה באירופה, שכן צרכנים מחפשים מוצר שיוצר ברדיוס של עד כ-100 קילומטרים מביתם, במטרה להקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלהם.

"המערכת עובדת על בסיס השוואת תמונות. זה פותר את הצורך להוסיף כלל מיני דברים מתוחכמים לאריזות. אנו מזהים את התמונה ומשווים אותה לבסיס הנתונים", אומר ריבק. "אחד העיתונאים שאל אותי מה יקרה אם היצרן ישנה את האריזה – וזה אכן קורה רבות. כך, למשל, אסם שהחליטה להוסיף למוצר 20% תוספת, ולהצהיר זאת בהודעה על גבי העטיפה. כמו כל מערכת טובה, הדרישה היא שהמידע יהיה נכון ומעודכן".

לדבריו, "לאחר מכן יוכל המשתמש למיין את התמונות בהתאם לדרישותיו: לפי הערך הקלורי הנמוך ביותר, למשל, או לאתר את המוצרים שאינם מכילים סוכר. לחלופין, ניתן גם לבחור את המוצרים לפי קריטריון של חומרים 'בעייתים' המרכיבים אותם – פרמטר חשוב עבור בעלי אלרגיות למיניהם". עם זאת, מדגיש ריבק, כי "המערכת מאפשרת דברים נוספים. היא מאפשרת לחזור לתקופת המכולות, כאשר בעל החנות היה מכיר כל לקוח אישית ומציע לו הצעות רלוונטיות – מוצרים משלימים, קופונים או כל מידע אחר – כאילו איש מכירות היה מסתובב עם הלקוח בחנות". ואולם, אפשרויות אלו, על פי ריבק, היו קיימות עוד קודם לכן. "כל הדברים הללו אינם חדשים", הוא מבהיר, "אפשר לעשות זאת בכל אתר מכירות באינטרנט. החידוש בפיתוח הנוכחי הוא שניתן לעשות זאת ברכישה פיזית".

"בתערוכת הסלולר בברצלונה, MWC 2013, הצגנו בשבוע שעבר את המערכת. אך במקום מזון, הצענו פרטים על דגמים שונים של מכשירי טלפון סלולרי, ואפשרנו לכל אחד לראות ולהשוות למי יש הכי הרבה זיכרון, משך חיי סוללה, גודל המצלמה, משקל, גודל ואיכות המסך, וכמובן מחירים", מציין ריבק. "במקום כל פעם לקחת מכשיר אחד, להסתכל ולרשום – אפשר לחבר אוסף של שאלות, להסתכל, ומהר מאוד סוגרים את ההשוואה", סיכם.

אמנון ריבק, מרכז המחקר של יבמ בישראל, מדגים את היישום

בתחנה אחרת בסיור, הציג אחמד סדיגי ממכון פרנהאופר בדורטמונד, מערכת שבה הטלפון הסלולרי מחליף את הכרטיס המגנטי המוכר לנו כיום, שכן הוא קל יותר לניהול ומאפשר תכונות הרבה יותר מורכבות. כיצד זה עובד? "כשאתה נכנס למקום עבודה אתה מקבל את שם המשתמש והסיסמה. מורידים את האפליקציה, מכניסים את הפרטים ואז ניתן להוריד את המפתחות. תהיה לך גישה לכמה עצמים – המשרד, המכונית, וכו'. אתה יכלו לתת למישהו אחר עותק של המפתח כשאתה במכונית והוא רוצה להיכנס למשרד, למשל. דוגמה אחרת – אפשר לתת מפתח כניסה למשרד לאורח, ולהגביל אותו במספר הפעמים או במיקומים בהם הוא יוכל להשתמש בכרטיס", מסביר סדיגי. עוד אפשר להשתמש באפליקציה כתחליף לכרטיסים, לחדר ולשירותים אחרים במלון, שכיום מתבצעים בעזרת מפתחות או כרטיס אלקטרוני – ואפילו כמפתחות לכספות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים