צרות בגן עדן: האי לאנאי שבבעלות לארי אליסון "נדבק" בקורונה

האיש שייסד את אורקל הוא בעליו של חלקו הארי של האי השייך למדינת הוואי, והוא חולש על כל העסקים בו ● אלא שהאי - שהיווה במשך חודשים מקלט מקורונה ונחשב כמקרה בוחן למקום אוטופי מבחינת בריאות - נצבע אדום

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

מייסד אורקל (Oracle), המיליארדר לארי אליסון, חשק בנכס יפהפה, אקסקלוסיבי ועתיר שלווה כשקנה בשנת 2012 אי שהוא חלק משרשרת איי הוואי. והאי הוולקני לאנאי הוא אכן כזה – 364 קמ"ר של גן עדן אקזוטי. אלא שלאנאי "נדבק" בקורונה לפני כחודש, דבר ששם את אליסון, כנראה, בבעיה.

בלאנאי יש שני אתרי נופש יוקרתיים של הרשת העולמית ארבע העונות (Four Seasons), והם בבעלות אליסון, ומכונים סנסיי (Sensei). כ-3,200 התושבי המקומיים של האי מתגוררים בכפר יחיד, ומרביתם עובדים בתיירות באתרים אלו, אולם אליסון הוא למעשה הבעלים של כל העסקים בעיר, אפילו רשת המרכולים Richard’s Market שלו. ומכאן שאליסון הוא לא רק הבעלים של 98% משטח האי, אלא גם משלם את משכורתם של מרבית תושביו.

בנוסף, לפי דיווח של פורבס, האי לאנאי היווה בעבור אליסון מעין אבטיפוס לסביבה אידיאלית מבחינה בריאותית, המונעת מעיבוד נתונים – מומחיות שאליסון צבר באורקל שלו. הוא אף קיווה שמאגר הנתונים המתוחכם יהיה מודל תומך למניעת הפצת הקורונה והטיפול בה בכל רחבי תבל.

האי גם עבר תחת ניהולו של אליסון למקום שכל האנרגיה שלו היא נקייה. בהתאמה, אליסון הוא גם הבעלים של חברה מקומית בשם Pulama Lanai – חברה לניהול קרקעות ומשאבים, שגם מתיימרת לבנות את הקהילה באופן מושקע ולהפוך אותה באמת לדוגמה ומופת לעולם. החברה מסבירה באתרה כי "אנו מפתחים פתרונות הנעים בין תכניות שימור לגינון הידרופוני למערכות מים מתוקים המשרתים את התושבים והן את האורחים. אנו מפגישים אנשים וחברות לקידום שימור, התקדמות וקיימות בלאנאי".

האי לאנאי שבהוואי. בבעלות לארי אליסון. צילום: BigStock

האי לאנאי שבהוואי. בבעלות לארי אליסון. צילום: BigStock

ובאמת, עם פרוץ מגיפת הקורונה, כשכל העולם כמעט נכנס לטלטלה ודרמה, היווה לאנאי במשך חודשים מקום מקלט בטוח שהנגיף לא הגיע אליו. אבל אז, עקב תיירים שהביאו את המחלה איתם, המצב השתנה לחלוטין כשמ-0 חולים קפץ מניין החיוביים לקורונה ל-100 – מה שגרם לשלטון להורות לאנשים להסתגר בבתיהם החל מה-27 באוקטובר ולאי להיכנס לסגר, כשכל העסקים בו כמעט קפואים. למרות הבידוד, גם בראשית נובמבר עוד התגלו באי מקרים חדשים של הידבקות בנגיף.

במקרה של לאנאי כניסת המגיפה והצורך בסגר לאי נושאים איתם משמעותיות שמעבר לאלו של עוד מקום שהפך לאדום – אליסון קיווה שהוא יראה לעולם כיצד ניתן לחיות באמת בבריאות ובאיכות, בעזרת חדשנות והקפדה על התנהלות נכונה ומדודה. אלא ש"הידבקות" האי בקורונה שיבשה זאת.

מאחר שהמגיפה פוקדת את האזור שתלוי כמעט לחלוטין באליסון, המדורג כאדם כ-12 בעושרו בעולם – על אף שהוא עצמו מתגורר רוב הזמן בקליפורניה – גם פתרון המצב אמור, לפחות כך מצופה, לבוא ממנו. במיוחד בהתחשב בהכרזות שלו על האי הבריא במיוחד ובעל הקהילה המשגשגת והמטופחת.

אלא שעושה רושם, לכאורה, שאליסון קצת אובד עצות כעת. בכתבה שהתפרסמה באחרונה בבלומברג דווח כי נציגי אליסון באורקל ובפולאמה לאנאי, המפקחים על חלק גדול מהאי, לא הגיבו למספר מיילים ושיחות טלפון שביקשו מהם תגובה בנוגע לתכניותיו של אליסון להחזרת האי לימיו הבריאים. גם דובר ארבע העונות לאנאי סירב להגיב לבקשות אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים