אמזון: משתמשי קינדל יהיו זכאים להחזרים – אם הסכם הפשרה יאושר

בית המשפט צפוי לדון בקרוב בפשרה שהושגה בין אמזון למו"לים שהואשמו בתיאום מחירים, אם האישור יינתן, הלקוחות יהיו זכאים להחזר של 30 סנטים עד 1.32 דולרים על ספרים אלקטרוניים שנרכשו בין אפריל 2012 למאי 2012 - כך על פי החברה

הבעלים של מכשירי קינדל (Kindle) יהיו זכאים להחזרים על ספרים אלקטרוניים שרכשו בעבר, והמחירים של הספרים האלקטרוניים עתידים לרדת – כך על פי הודעה ששלחה אמזון (Amazon) ללקוחותיה בסוף השבוע בדואר האלקטרוני. עם זאת, מהלכים אלה מותנים בכך שבית המשפט יאשר את הסכם הפשרה עם המו"לים שהואשמו בתיאום מחירים.

בהודעה ציינה אמזון, כי הלקוחות יהיו זכאים להחזר של 30 סנטים עד 1.32 דולרים על ספרים אלקטרוניים שנרכשו בין אפריל 2012 למאי 2012. מדובר בספרים שיצאו לאור בשלוש הוצאות שהסכימו לפשרה בתביעה שבה הואשמו בניפוח המחירים של הספרים האלקטרוניים. הסכם הפשרה כפוף, כאמור, לאישור של בית המשפט, ודיון בעניין אמור להיערך בחודש פברואר 2013.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאמזון באשר למספר הלקוחות שיהיו זכאים להחזר.

הסכם הפשרה הושג לאחר שמשרד המשפטים האמריקני האשים באפריל את אפל (Apple) וחמישה מו"לים בתיאום מחירים בניגוד לחוק, על מנת להיאבק נגד מעמדה הדומיננטי של אמזון בשוק הספרים האלקטרוניים. שלושה מבין המו"לים – HarperCollins ,Simon & Schuster ו-Hachette – הסכימו להתפשר. אמזון עצמה לא הייתה צד לתביעה. התנאים של הסכם הפשרה פורסמו כאן.

אם השופט יאשר את הסכם הפשרה, ההחזרים יזוכו אוטומטית בחשבונות של הלקוחות שיהיו זכאים לכך באמזון. הלקוחות יוכלו להשתמש בזיכוי כדי לרכוש ספרי נייר או ספרים אלקטרוניים, או לקבל המחאה בסכום ההחזר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים