יבמ פתחה את כנס IOD השנתי

"יבמ השקיעה קרוב ל-20 מיליארד דולרים כדי להוביל את תחום אספקת המידע האמין לפי דרישה", אמר ד"ר אמבוג' גויאל, מנכ"ל קבוצת ניהול המידע בחטיבת התוכנה של יבמ, בפתיחת הכנס

03/06/2009 18:26

יבמ פתחה אתמול (ד') את הכנס השנתי השני IOD (ר"ת Information On Demand, מידע לפי דרישה) – בהשתתפות מעל 1,700 משתמשיה, שותפיה העסקיים, מנהלי ומומחיה באזור EMEA. השנה הכנס נערך בברלין, בירתה של גרמניה. בכנס מציגה יבמ מבחר של פתרונות תוכנה ושירותים המסייעים ללקוחותיה לייצר תובנות מהמידע העסקי שהם מנהלים – חלקם רוחביים לתעשייה כולה ואחרים ייעודיים לפי תעשייה. כל הפתרונות נועדו לאפשר לארגונים להשתמש במידע האמין שצברו, לקבלת החלטות נכונות ונבונות יותר.

בכנס מודגשת ביתר שאת חשיבות אמינות המידע. הדוגמה הנפוצה ביותר למידע לא אמין, נובעת מעותקים רבים של אותו מסמך המנוהלים במקביל ואין ביטחון איזה מהם הוא ה-"נכון". כמובן שפתרונות התוכנה של יבמ מטפלים באתגר החשוב של ניהול מידע אמין, הנעשה כך לנכס האסטרטגי של הארגון המתחרה במצב הכלכלי המאתגר וחברות אחרות באותו מגזר. כלומר, לא מספיק לאסוף מידע, לאחסנו, להפיצו ולנהל את מחזור החיים שלו כהלכה – כאשר אין כלל ביטחון שהמידע אמין לחלוטין.

ד"ר אמבוג' גויאל, מנכ"ל קבוצת ניהול המידע בחטיבת התוכנה של יבמ, היה מרצה המפתח במליאת הפתיחה של היום הראשון של הכנס, הנמשך שלושה ימים. לדבריו, בעת שחברות אחרות היו עסוקות ברכש של חברות יישומים, יבמ עסקה בשיפור תהליך ניהול המידע הארגוני וזיכוכו. כך, אמר, גם ניהול נכון של היישומים הארגוניים כמו ה-ERP וה-CRM, אינו מבטיח הצלחה או אף הישרדות לארגון, כשהמידע המהווה בסיס לניהול מערכות אלה אינו אמין דיו.

גויאל נקב במספרים וטען שיבמ השקיעה 10 מיליארד דולרים בפיתוח הפתרונות לאבטחת אמינות המידע, לניהולו ולאופטימיזציה של קבלת החלטות עסקיות. לא רק בינה עסקית, אלא גם אופטימיזציה של המידע ותהליך ההחלטה. עוד כשבעה מיליארד דולרים השקיעה יבמ ברכש חברות תוכנה שישלימו את פתרונותיה בתחום. ההשקעות הפנימיות של יבמ נעשו בין היתר במעבדות המחקר, הפיתוח והתוכנה שלה בעולם – גם באלה בחיפה, למשל. ואכן, פרופ' איה סופר – מנהלת בכירה במחלקת טכנולוגיית מידע ואינטראקציה במעבדה בחיפה, וד"ר דוד קונופניצקי, גם הוא מיבמ חיפה – משתתפים בתערוכה הצמודה לכנס ומציגים פיתוחים מעניינים בקדמת ניתוח אופטימלי של מידע הנאסף באמינות בארגונים, כמו ספקי שירותי טלקום ובריאות, בין היתר.

ד"ר גויאל סיכם והציג את יבמ כמי שהשקיעה קרוב ל-20 מיליארד דולרים כדי להוביל את התחום החשוב של אספקת מידע אמין לפי דרישה, וניתוחו לקבלת החלטות אופטימאליות.

גויאל הזכיר שאת יוזמת IOD הוא החל עם כניסתו לתפקיד, לפני שלוש שנים, כמנהל קבוצת ניהול המידע בחטיבת התוכנה של יבמ. גויאל הסביר שפתרונות ניהול המידע לפי דרישה שיבמ מציעה ללקוחותיה הם לא רק מוצרים שפותחו ו-"נזרקו" לשוק ונדחפו ללקוחותיה (עוד עקיצה למתחרותיו של הענק הכחול), אלא פתרונות שנוסו אצל עשרות אלפי משתמשיה של יבמ בארגונים מובילים בעולם וגם אצל כ-2,500 שותפיה העסקיים בתחום.

שתי מגמות חדשות גויאל צופה בשוק ניהול המידע לפי דרישה. הראשונה היא שפתרונות התוכנה לניהול האנאליזה והאופטימיזציה העסקית ישנו את ניהול העסקים והארגונים, בדומה לשינוי שגרמו תוכנות ה-ERP וה-CRM של השנים הקודמות. לחיזוק מגמה זאת, הציב גויאל את הממצאים הבאים: המעבר מהשלב הראשון של התוכנות הארגוניות של האוטומטיזציה של העסקים, דרך השלב השני של ניהול המשאבים ועד לשלב השלישי והנוכחי של בינה עסקית – כיום הגידול השנתי המצטבר בהשקעות של לקוחות בינה עסקית הוא 8% לעומת רק 3% בהשקעות מקבילות באוטומטיזציה עסקית. וההשקעות בפרויקטי אופטימיזציה כפולות לעומת אלה של האוטומטיזציה. שורה תחתונה: יבמ חזתה נכונה את העתיד והיא נמצאת בשוק הנכון, אותו יצרה במו ידיה, והיא מובילה אותו בגדול. להערכתו של גויאל, היא משיגה את מתחריה בתחום בשנתיים לפחות.

המגמה השנייה עליה הצביע גויאל, היא של ההתפתחות של עולם ניהול התוכן הארגוני ECM (ר"ת Enterprise Content Management). אם לפני 25 שנה דובר רק על אוטומטיזציה של ניהול המסמכים והארכיון, שזה היה המקור לכל התחום למעשה, וממנו עברנו לשלב ניהול התהליכים העסקיים, הרי כיום אנו בשלב השלישי ושוב המתקדם ביותר, שלב האנליזה המשובצת, Embedded.

לאחר המליאה נפתחו חמשת מסלולי הכנס: תובנה עסקית וניתוח ביצועים BI/PM, ניהול התוכן הארגוני ECM, ניהול המידע DM ואינפו-ספיר לניהול מחסני נתונים, שילוב נתונים וניהול איכותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים