מטריקס תקים בסין מרכז פיתוח בשיתוף פעולה עם הממשל המקומי; ההיקף: עשרות מיליוני דולרים

על פי מזכר הבנות שנחתם בין עיריית צ'אנגג'ו למטריקס גלובל ו-PTL, הפעילות תהיה במודל "תלפיות" הישראלי, בעזרת השלוחה הסינית של ג'ון ברייס הפעילה כבר כמה שנים ברחבי סין ● יואב צ'רניץ, מנכ"ל ג'ון ברייס סין: "הבוגרים יופנו לעבוד במרכז הפיתוח שיוקם על ידי מטריקס בעוד יותר משנה, אשר יבצע פרויקטי פיתוח עבור השוק הסיני וחברות רב לאומיות מרחבי אירופה וארה"ב"

מטריקס גלובל, זרוע הפיתוח ובדיקות תוכנה של מטריקס הישראלית, תקים בעיר צ'אנגג'ו מרכז פיתוח שיעסיק בשיאו כמה מאות מהנדסי תוכנה ומהנדסי מחשבים סיניים, בוגרי האוניברסיטאות השונות. הפרויקט הוא פרי עבודתו של היזם הישראלי צבי שלגו, מנכ"ל PTL הסינית, אשר מסייעת לחברות ישראליות לחדור לשוק הסיני. הממשל המקומי בעיר צ'אגנגג'ו גיבש תוכנית חומש, שאחד ממטרותיה היא להפוך את העיר למודל לגיוס חברות טכנולוגיות והיי-טק, שישמש אחר כך מודל לחיקוי ליתר הערים והמחוזות בסין. היקף ההשקעה הכולל לא נמסר לפרסום, אולם גורמים מעריכים, כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים באופן ישיר, ועשרות מיליוני דולרים באופן עקיף.

הסיוע על ידי הממשלה הסינית הוא בבניית תשתיות ולוגיסטיקה, שרובן כבר קיימות, כדי לאפשר למטריקס לעבוד. הפעילות תיעשה במסגרת שיתוף פעולה עם ג'ון ברייס הדרכה, המפעילה שלוחת הדרכה רחבה בסין מזה חמש שנים, ונחשבת לאחד מזרועות ההדרכה המבוקשים בסין המוכרת על ידי גורמי הממשל.

פרטים על המיזם המשותף נחשפו בפגישה שנערכה עם משלחת של עיתונאים מישראל, שהוזמנה על ידי ממשלת סין. זאת, במסגרת המאמצים הרבים שמשקיעים הסינים באחרונה כדי למשוך חברות היי-טק ישראליות במטרה להקים שלוחות במדינת הענק, ולנצל את הפוטנציאל האדיר הקיים בשוק הסיני. המשלחת נפגשה עם ראשי העיר צ'אנגג'ו, ביקרה בקריה הטכנולוגית הענקית שמוקמת בפאתי העיר ושמעה מראשי PTL על היוזמה להקמת החממה הטכנולוגית.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי יואב צ'רניץ, מנכ"ל ג'ון ברייס סין שיעמוד גם בראש המיזם של מטריקס גלובל, "בעקבות הסכם ההבנות, תחל מטריקס בסיוע PTL, שותפתה של ג'ון ברייס בסין, בתהליך של גיוס מהנדסי תוכנה סינים שיוכשרו על ידי ג'ון ברייס. קורס ההכשרה יימשך כשנה, וישים דגשים על טכנולוגיות נדרשות, יכולות באנגלית ועבודת צוות בפיתוח תוכנה".

על פי המודל, בתום שנת לימודים, הסטודנטים המצטיינים יופנו לעבודה במרכז הפיתוח והבדיקות של מטריקס גלובל בצ'אנגג'ו. הבוגרים יקבלו התחייבות להעסקתם במשך שלוש שנים, ובתמורה לכך הלוואה השנתית שהם מקבלים עבור שכר הלימוד – תהפוך למענק. מחזור ראשון צפוי להתחיל את לימודיו כבר במרץ 2013, וכעבור שנה בוגריו יחלו לעבוד במרכז הפיתוח של מטריקס, שימוקם באותו מקום בעיר צ'אנגג'ו. "אנו בהחלט מבקשים להעתיק את המודל של "תלפיות" הישראלי, וליישם אותו בסין", אומר צ'רניץ, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

צבי שלגו, מנכ"ל PTLבקורסי ההכשרה של ג'ון ברייס בסין, אומר צ'רניץ, עוברים כיום כ-2,000 סטודנטים בשנה עם 4,000 שעות הדרכה. ההדרכות נעשות בשנחאי, בייג'ין ובשורה ארוכה של אתרים של חברות בינלאומיות מובילות, ששוכרות את שירותי ההכשרה של ג'ון ברייס ומעדיפות אותה על מתחרות. "אנו מעסיקים כ-200 יועצים ומדריכים, חלקם סינים וחלקם מומחי תוכנה ופיתוח ישראלים מהשורה הראשונה שמגיעים לפה ברכבת אווירית אחת לתקופה", מספר צ'רניץ. "לדעתי, הערך המוסף שלנו הוא בכך שאנו משלבים מדריכים ישראלים וסינים ברמה הכי גבוהה". הוא מציין, כי פרויקטי הפיתוח של מטריקס גלובל הם חלק משבעה מרכזים כאלו שקיימים מחוץ לישראל, והפעילות בסין תהיה גם עבור השוק הסיני וגם עבור לקוחות גדולים באירופה וארה"ב, שגילו את הפוטנציאל הגלום בפיתוח בסין.

צ'רניץ קורא לחברות ויועצים מישראל להצטרף לצוותי ההדרכה והיועצים של ג'ון ברייס בסין. "אני רואה בפעילות שלו פלטפורמה שדרכה יכולים חברות מישראל, המתמחות בתכנים הקשורים לפעילות שלנו, להיכנס לשוק הסיני ולבצע שם פרויקטים. צריך לזכור, כי מאחורי כל פרויקט הדרכה יש פרויקט IT, ואנחנו יותר מנשמח אם בעקבות פעילות הדרכה של יועצים ישראלים, אותה חברה תקבל גם פרויקטי הטמעה ופיתוח בחברות עצמן", אומר צ'רניץ.

"מיזם מטריקס גלובל יהפוך את צ'אנגג'ו לעמק הסיליקון של סין"
צבי שלגו, מנכ"ל PTL – השותפה של מטריקס בפעילות בסין, המשמש גם כיושב ראש לשכת המסחר הישראלית בשנחאי, אומר כי "מיזם מטריקס גלובל יהפוך את העיר צ'אנגג'ו לעמק הסיליקון של סין. החזון של פרויקט מטריקס גלובל הוא להסתייע בהכשרה הייעודית שתבוצע למהנדסים המקומיים, כדי שחברות היי-טק נוספות יוכלו לפעול בסין – על בסיס כוח אדם ייחודי שהוכשר לצרכיהן".

לדבריו, "הסטודנטים הטובים שלומדים הנדסה בסין לא חוזרים הביתה לערים כמו צ'אנגג'ו. המטרה היא להחזיר את כוח האדם האיכותי לצ'אנגג'ו – עיר עשירה המרוחקת 180 ק"מ משנחאי, אבל עד כה לא היו פה תעשיות היי-טק ותעשיות חכמות אחרות. האתגר הגדול הוא לקחת הידע הנצבר ב-PTL, המסייעת כבר שנים רבות לחברות ישראליות להיכנס לשוק הסיני, ולהביא את מטריקס גלובל וג'ון ברייס מהיקף הכנסות של 60 מיליון דולרים ל-400 מיליון דולרים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לסין

אירועים קרובים