ד"ר שוקי וולפוס, אוניברסיטת בר-אילן: כך תיצרו מצגת מרתקת ומעשירה

"לצערנו, כ-95% מההרצאות והפרזנטציות יוצרות את תחושת השעמום המוכרת והמיותרת", אמר ד"ר וולפוס - חוקר ומרצה באוניברסיטת בר-אילן, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים ● הוא שטח בפני המשתתפים את העקרונות להכנת מצגת מרתקת והסביר איך לגרום לקהל לצאת מההרצאה נשכר ומחויך

"מצגת – הרצאה, חוויה מרתקת ומעשירה או מילים נרדפות לשעמום?", שאל ד"ר שוקי וולפוס – חוקר ומרצה באוניברסיטת בר-אילן, את משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, בהרצאה שנשא בפניהם. "'נו, מתי כבר יגמר הסבל הזה? עוד שניה אני נרדם. איך אני יוצא מפה בלי שירגישו?' מוכר לכם? לא לחינם נטבע כבר לפני יותר מעשור המונח 'Death by PowerPoint'. לצערנו, כ-95% מההרצאות והפרזנטציות יוצרות את תחושת השעמום המוכרת והמיותרת. הכלי שאמור היה להפוך את העברת החומר לחוויה נעימה, הפך לכלי המאפשר לחמוק מאחריות על ההרצאה".

"אז איך נדאג שההרצאות/מצגות שלנו יהיו מהמיעוט שמשאיר 'טעם של עוד?'", שאל והשיב: "להלן המרכיבים המרכזיים ששילובם בהרצאה יסייע להזכרת שמכם עם חיוך – ולא עם תחושות שעמום מתיש. קודם כל, עיצוב. העיצוב נועד לשרת ולתמוך במסר של כל שקף ושקף. עלינו לוודא שכל שקף משאיר מסר אחד ברור אצל הקהל ולבנות את השקף באופן שיתמוך במסר זה. קצר, ברור ופשוט הם שם המשחק. ודאו שהמסר אותו מעביר השקף חשוב. עדיף לוותר על שקף מאשר שיהיה אחראי לשעמום של הקהל שלכם".

"המרכיב הבא הוא הסיפור", פירט וולפוס. "תראו לי מישהו שלא אוהב סיפורים, במיוחד סיפורים מעניינים ואולי אפילו פיקנטיים. את העובדות, המידע והנתונים יכול הקהל שלנו למצוא אונליין. אין לנו כוונה להתחרות בגוגל (Google). לכן, נביא לקהל את הזווית האישית שלנו, את הניסיון המיוחד שלנו ונזכור שזהו הערך המוסף שרק לנו יש ואין לאף אחד אחר".

לדבריו, "המרצים הטובים ביותר הם אלה שיודעים לתאר את התמונה הגדולה ולהאיר הקשרים פנימיים והשלכות שונות באופן שאינו ברור מאליו. לכן, המרכיב השלישי הוא התמונה הכללית".

"אמפטיה – הקשר הרגשי ביניכם לבין הקהל שלכם, הוא הסוד האמיתי והמרכיב הבא עליו נדבר", המשיך וולפוס. "תיזכרו בהרצאה המלווה במצגת שבוודאי חוויתם, וגרמה לכם להצטער על הרגע שנכנסתם אליה. עליכם לשים את עצמכם כל העת במקום הקהל ולנסות לחוש מה הוא מרגיש כשהוא שומע אתכם וצופה בכם. הצעה ידידותית: הסתכלו לקהל בעיניים. מיד תבחינו אם הם אתכם או שהמבטים המזוגגים שלהם מספרים לכם ללא מילים שאתם עלולים להפוך לעוד אחד מאותם מרצים משרי שעמום. מכיוון שזה הדבר האחרון שתרצו, עליכם לשנות משהו – ויפה שנייה אחת קודם".

"המרכיב הבא הוא משחק – הומור, צחוק ומשחק, במינון נכון כמובן, הם כלים נפלאים המאפשרים ליצור קשר עם הקהל ולהעביר חומר בצורה נעימה – ותתפלאו: אפילו כיפית", ציין. "אני ממליץ בחום להסתכל באתר TED וללמוד מהמרצים שם".

לבסוף, אמר ד"ר וולפוס, המרכיב האחרון הוא משמעות: "מצגת היא הזדמנות. זוהי הזדמנות לחלוק עם אחרים את הניסיון המיוחד שלכם, את המומחיות, הידע והסיפור שלכם. אם ככה תנהגו, הקהל שלכם ירגיש בערך המוסף ויצא נשכר ומחויך".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך דצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים