אמיר שבט, גוגל: "יש נטייה לשכוח שהיישום השימושי ביותר הוא עדיין הדפדפן"

"כיום, עם הצמיחה הגדולה בשימוש בטלפונים החכמים והטאבלטים, חושבים באופן אוטומטי רק על היישומים שונים, ומתעלמים מכך שהדפדפן משמש בעיקר לגלישה", אמר שבט - מנהל יחסי מפתחים בענקית האינטרנט, בכנס המפתחים DevCon September ● עופר יניב, קומברס: "לצד אובדן חלק מהתכונות של שימוש בבסיס נתונים SQL רציונאלי, יש יתרונות רבים בעבודה עם NoSQL"

"יש נטייה לשכוח שהיישום השימושי ביותר הוא עדיין הדפדפן. כיום, עם הצמיחה הגדולה בשימוש בטלפונים החכמים והטאבלטים, חושבים באופן אוטומטי רק על היישומים שונים, ומתעלמים מכך שהדפדפן משמש בעיקר לגלישה", כך אמר אמיר שבט, מנהל יחסי מפתחים בגוגל (Google). לדבריו, "זה אומר שאתם לא צריכים לרוץ ולכתוב יישומים טבעיים, כי אפשר לבנות יישומי דפדפן מרשימים ויפים".

שבט אמר את הדברים בכנס המפתחים DevCon September של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') באוזןבר בתל אביב. בכנס השתתפו כ-180 אנשי פיתוח שרכשו כרטיסי כניסה ובאו לשמוע על חדשנות בתחום הפיתוח לרשת ולמובייל וליהנות מקצת מוזיקה.

שבט הציג באירוע כלים שונים, רובם חינמיים, שמאפשרים לקצר את הדרך להכנת יישומים. "תהיו בטוחים שיהיו משתמשי ניידים מהדור החדש שיצרכו את היישומים שלכם, ויש אתרים שמספקים כלים לבחון כיצד יראה היישום ברזולוציות שונות, שמתאימות למכשירים השונים בהם משתמשים כדי לגלוש כיום", הסביר.

עומרי חיים, סגן נשיא למחקר ופיתוח בסולוטו (Soluto), הסביר מדוע לדעתו חברת הזנק צריכה להיות דינמית, מהירה וזריזה, וסיפר איך החברה שלו מצאה את הפתרונות להם היא הייתה זקוקה בשיטת Lean Startup. "הרגשנו שאנחנו חייבים לעבור שינוי – כל הזמן לדחוף קדימה וכל הזמן לשאוף להישגיות", אמר. "דרושה היכולת ללמוד לבנות דברים, למדוד אותם וללמוד אותם כמה שיותר מהר, ולעשות זאת בעולם התוכנה, בדיוק כמו שעושים זאת בטויוטה (Toyota)".

עומרי חיים, סגן נשיא למחקר ופיתוח בסולוטו. צילום: אורי זהבי (מתוך וידיאו)חיים אמר עוד, כי יש להגדיר בכל פעם נקודת ערך מינימלית (MVP) שתאפשר לבצע מדידה, ולקבל משוב מהמשתמשים, כאשר גם משוב אפסי יכול להוות דרך ללימוד. הכי חשוב, לדעתו, הוא להתנער מהנחות: "אתם חייבים להבין שאתם צריכים ללמוד וזה ידחוף אתכם בכל פעם להפיק לקחים. אנחנו מבצעים ניסוי עבור כל כפתור ומאפיין, ושואפים להקטין הנחות יסוד וללמוד מה באמת רוצים המשתמשים. אנו בוחנים היטב, ואם צריך – אז מתחילים שוב מחדש".

עופר יניב, ארכיטקט תווכה בקומברס (Comverse) דיבר על NoSQL ועל Big Data. לדבריו, "לצד אובדן חלק מהתכונות של שימוש בבסיס נתונים SQL רציונאלי, יש יתרונות רבים בעבודה עם NoSQL, בעיקר יכולת הטיפול בכמויות מידע ענקיות שלא היו קיימות עד היום, וקשה מאוד לתת להן פתרונות ב-SQL. אבל כשמדברים על NoSQL, מדברים על כמות גדולה של פתרונות, ולכן צריך לבחור היטב את הפתרון המתאים".

אמיר קירש, מתכנת ראשי בקומברס. צילום: אורי זהבי (מתוך וידיאו)בהמשך, הסביר יניב מה הוביל את החברה להשתמש בפתרונות ארכיב ההודעות שלה ב-HBase – בסיס נתונים המבוסס על Hadoop. "אנחנו פועלים במקום בו יציבות ועקביות מהווים דברים קריטיים, וזו אחת הסיבות לבחירה שלנו. המדובר באשכולות שבהן כל צומת מחזיק 10 טרה-בייט, והחלו כבר דיבורים על עליה ל-20 טרה-בייט. אלו מספרים מטורפים, וכשמדברים על אשכול של עשרה צמתים – אפשר להגיע לכמויות עצומות, שאין מה לדבר עליהן בעולם ה-SQL הישן. בבחירה ב-Hbase, נתנו תעדוף ליציבות ולזמינות".

ליאור שיאון, ה-CTO של Get Taxi. צילום: אורי זהבי (מתוך וידיאו)אמיר קירש, מתכנת ראשי בקומברס, קבע כי ה-SQL לא הולך להיעלם. לדבריו, "זה נכון בעיקר עבור מוסדות פיננסיים, כמו בנקים, אך גם בסוגי ארגונים אחרים יש יתרונות לשימוש ב-NoSQL, מכיוון שהוא נותן דברים ש-SQL לא יכול לתת".

ליאור שיאון, ה-CTO של Get Taxi – יישום המוניות הפופולארי, הציג באירוע את הכלים בהם משתמשת החברה לצורכי הפיתוח, כולל הכלים בהם היא משתמשת לתקשורת פנימית, הכוללים מאפיינים רבים של רישות חברתי. לפי שיאון, החברה עובדת עם מספר קבוצות של מפתחים בעולם, מעבר לישראל. קבוצות אלו פועלות בארצות הברית, אוקראינה ודרום אפריקה. עם זאת, ציין, כי "כל המפתחים עובדים בצורה שטוחה, כלומר שכולם עוסקים באותה עבודה. אין חלוקה לצוותים, כשכל צוות עובד על פיתוח של מאפיין – כולם עובדים ביחד. בנוסף, אנחנו עובדים בשיטה שמגדירה בדיוק את מה שיכול להיכנס לתהליך הראשי, ומתי זה קורה. שיטה זו משתמשת בסוקרי קוד, אבל גם במאשרי קוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים