סקוט הבנר, סגן נשיא בחטיבת הרשיונל של יבמ: "דווקא בזמן משבר – חייבים להשקיע בחדשנות"

"התקופה הנוכחית מתאפיינת מצד אחד בצורך לחסוך בתקציבים, ומצד שני לאפשר לארגון להתגבר על מתחריו. כדי להצליח צריך לעשות את הדברים הנכונים ולא רק את הדברים באופן הנכון", אמר הבנר בכנס המפתחים השנתי של חטיבת רשיונל של יבמ, שמתקיים השבוע בפלורידה ● ג'יימי תומס, סגנית נשיא לפיתוח ביבמ רשיונל, הציעה באירוע להתחיל בתהליך השינוי בגישה פרגמאטית

"דווקא בתקופת משבר, חייבים להשקיע בחדשנות", קבע סקוט הבנר, סגן נשיא לשיווק בחטיבת רשיונל של יבמ, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במסגרת כנס המפתחים השנתי של החטיבה, שנערך השבוע באורלנדו, פלורידה. לדבריו, "רק מחצית מפיתוחי התוכנה מצליחים לעמוד ביעדים ובמסגרת הזמן והתקציב – וגם זה בדוחק. התקופה הנוכחית מתאפיינת מצד אחד בצורך לחסוך בתקציבים, ומצד שני לאפשר לארגון להתגבר על מתחריו. כדי להצליח צריך לעשות את הדברים הנכונים ולא רק את הדברים באופן הנכון".

הבנר ציין, כי חברות רבות מבינות זאת ומשלבות תוכנה במוצריהן. "כך, לדוגמה, מציעות חברות הרכב שיפורים עצומים בחוויית המשתמש באמצעות תוכנה – שילוב של פונקציות הטלפון הסלולרי בלוח המחוונים וכו'. גם יבמ מכוונת לכך, במסגרת יוזמת כוכב הלכת החכם שלה".

ג'יימי תומס, סגנית נשיא לפיתוח ביבמ רשיונל, אמרה באירוע שכיום עומדים בפני מנהלי פיתוח התוכנה אתגרים רבים, במיוחד בתחום התוכנה המשובצת. תומס מציעה להתחיל בתהליך השינוי בגישה פרגמאטית, להגדיר את האתגרים והיעדים העסקיים והתפעולים, לקבוע סדרי עדיפויות ומפת דרכים ולהאיץ את ההטמעה, ובפרט חשוב להקפיד על דיווח וניתוח תוצאות. תוכנת רשיונל עוסקת בשיתופיות של קבוצות פיתוח, אוטומציה של שלבים בתהליך הפיתוח וכן תיעוד של מה שהיום נמצא בראשיהם של המתכנתים ועל המחשב האישי שלהם.

בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כיצד ניתן יהיה להתגבר על הגורם האנושי של המתכנתים שנוהגים לשמור את הרעיונות שלהם לעצמם, אמרה תומס, כי "האתגרים הללו קשורים לשינויים התרבותיים. ארגונים צריכים לעודד את המפתחים לחלוק יותר את הידע שלהם. הרבה ארגונים עשו מיקור-חוץ לפיתוח התוכנות והאנשים שקודם עבדו אצלם עזבו לחברת האאוטסורסינג עם הידע שבראש שלהם ובמחשב שלהם. המערכת שלנו מחייבת אותם לשמר את הידע בתוך הארגון".

לדבריה, "המנהלים בארגוני שירות רוצים לדעת על מה אנשים מבלים את זמנם ולכן הם מקדמים שימוש בכלי שיתופיות אלה. ארגונים צריכים לתת לעובדיהם פרס על שיתוף במידע, במקום שאנשים יהיו 'גיבורים' בארגון, כי רק הם יודעים מה התוכנה עושה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים