עידו גרין, גוגל: "אנחנו חיים בעולם של יישומי רשת מודרניים"

"בשנות ה-90' עוד עבדנו עם דפים סטטיים, אך מהר מאוד - אחרי שעברנו לדפים דינמיים, כבר הגענו למצב של שימוש ביישומים של-ממש בתוך הדפדפן", אמר גרין - תומך פיתוח בגוגל, בכנס המפתחים DevCon September ● אופיר כהן, LivePerson: "הדרישה הראשונה עבור כל מערכת מידע, היא לא לאבד את המידע. אם אני לא יודע לאסוף ולשמור את כל המידע שאני צריך, אז אני לא יודע לעשות כלום" ● ויטאלי קושנר, מייסד Astrails, דיבר על רשת-בזמן-אמת וסיפק סקירה של טכנולוגיות דחיפת מידע ליישומים שונים

"אנחנו חיים היום בעולם של יישומי רשת מודרניים", קבע עידו גרין, תומך פיתוח בגוגל (Google). "בשנות ה-90' עוד עבדנו עם דפים סטטיים, אך מהר מאוד – אחרי שעברנו לדפים דינמיים, כבר הגענו למצב של שימוש ביישומים של-ממש בתוך הדפדפן. בנוסף, השימוש ב-HTML5 לבניית יישומים, הפך לקל יותר מאי פעם ומעניק למפתח כלים מתקדמים ליצור יישומים מודרניים".

גרין אמר את הדברים בכנס המפתחים DevCon September של אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ד') באוזןבר בתל אביב. בכנס השתתפו כ-180 אנשי פיתוח שרכשו כרטיסי כניסה ובאו לשמוע על חדשנות בתחום הפיתוח לרשת ולמובייל וליהנות מקצת מוזיקה.

"יש כמה מכנים משותפים ליישומים מודרניים טובים", הסביר גרין וסיפק דוגמאות לשימוש בכלים בהם משתמשת גוגל לפיתוח יישומים. "המאפיין הראשון הוא שימוש בדף אחד בו מבוצעות כל הפעולות, מבלי להעביר את המשתמש לעמודים ולתכנים אחרים. מכנה משותף נוסף הוא שימוש במתודולוגיות מתקדמות משותפות שקובעות, בין השאר, שבדומה ליישומים טבעיים – יישומי רשת יעבדו גם כשאין קישור לאינטרנט. הן מבצעות סנכרון ברגע ההתחברות, ושואפות להורדת מירב המשאבים למכשיר המקומי".

גרין המליץ על מספר תבניות פיתוח שעובדות כיום על צד הלקוח, והגדיר אותן ככאלה שיובילו בסופו של דבר את השוק בשנים הקרובות, כולל Angular.js – שמאפשרת להשתמש בהרחבות חכמות ל-HTML באופן דינמי, Backstone.js ו-Ember.js – אותן הגדיר כ-"Roby on Rails אבל לצד הלקוח". הוא קבע, כי "יש לבנות מראש את היישום ולחשוב כיצד הוא יתנהג במצב לא מקוון, ואז להוסיף את היכולות המקוונות ואת מה שהיישום יבצע לאחר שהוא יתחבר".

אופיר כהן, מנהל פלטפורמת המידע בחברת LivePerson – שמספקת שירותי שירות לקוחות חכמים ברשת, הציג את הטכנולוגיות בהן בחרה החברה כדי לבנות את המערכת שלה. "הדרישה הראשונה עבור כל מערכת מידע, היא פשוט לא לאבד את המידע", אמר . "אם אני לא יודע לאסוף ולשמור את כל המידע שאני צריך, אז אני לא יודע לעשות כלום. אחרי זה, כמובן, צריך לדאוג להגיש את המידע באופן נכון וקל לשימוש, ואם אפשר אז לעשות זאת על ידי שימוש בחתיכת קוד פשוטה ככל האפשר. בסופו של דבר, אנו חושבים שנגיע למצב בו גם מפתחים מבחוץ יוכלו לשתול קוד בצורה קלה במערכת שאנחנו מציעים, כדי להרחיב את היכולות לצרכים שלהם".

ויטאלי קושנר, מייסד ומנהל טכנולוגיה ב-Astrails, דיבר על רשת-בזמן-אמת וסיפק סקירה של טכנולוגיות דחיפת מידע ליישומים שונים, והשימוש בהן בעידן בו משתמשים מצפים לקבל את המידע ברגע שהוא זמין. "אחת המגמות החזקות לאחרונה היא דרישה לעבודה בזמן אמת של יישומים ברשת", אמר, "אבל כשמדברים על זמן אמת של רשת, מתכוונים שאם יש תוכן חדש – הוא מגיע למשתמש הקצה כמעט באותו רגע וללא צורך לבצע רענון בדפדפן, כשבדרך כלל מדובר בהשהיה של פחות משניה".

קושנר ציין, כי אחד היישומים הראשונים שפרצו את הדרך היה ג'י-מייל (Gmail) ב-2004. לדבריו, היום כבר רוב הארגונים הגדולים מציעים מידע בזמן אמת, והשאלה היא איך להיות שם ובמה להשתמש. הוא הציג מספר טכנולוגיות דחיפת מידע שונות, כמו HTTP Streaming, פלאש (Flash) ועוד, והתייחס ליתרונות ולחסרונות של כל טכנולוגיה. "אז במה להשתמש? בכולן. אני ממליץ להשתמש בספריות מוכנות שיודעות לבחור את הטכנולוגיה לבד, ולא לעשות זאת בקידוד ידני. בעיקר חשוב למצוא כאלו שיודעות לתמוך גם בדפדפנים ישנים יחסית, דוגמת socket.is. מכיוון שבצד השרת אנחנו צריכים לבנות שרת שיודע לתמוך בהרבה מאוד חיבורים פתוחים, ויש ספריות שונות שמתאימות לשפות השונות בהן משתמשים לכתיבת היישומים, ההמלצה ברמות מסוימות היא אפילו להשתמש בשירותים מאורחים שמעניקים יכולות דחיפת מידע, ואפילו כאלה שלא משתמשים בשרת של ממש כדי לספק את היכולות הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים