אם ה-IT לא יעזור למנהל השיווק, הוא יפנה לפתרונות חיצוניים

"המנהלים של היום גדלו בעולם ממוחשב, ולכן כל דבר נראה להם בר השגה - ובמהירות", אמר עפר קריצ'מן - מנהל מחלקת תשתיות וה-CTO של ישראכרט, במפגש פורום CTO & IT Architects של אנשים ומחשבים ● אבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר, אמר במפגש כי נוצר היום תפקיד חדש - ה-Marketing CTO, שתפקידו הוא לסייע למנהל השיווק לתרגם את האסטרטגיה לטכנולוגיה

"אם ה-IT לא יעזור למנהל השיווק, הוא יפנה לפתרונות חיצוניים", הסביר עפר קריצ'מן, מנהל מחלקת תשתיות וה-CTO של ישראכרט, במפגש של פורום CTO & IT Architects של אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ה') בכפר המכביה. בעבר, אמר, "פיתוח תוכנה היה נחלתו הבלעדית של גוף מערכות המידע בארגון. היום אותו גוף IT הוא גורם מרכזי בכלל ענפי המשק – פיננסים, בריאות, תקשורת ועוד. לכן, הגורמים העסקיים רואים לעיתים את אנשי ה-IT כגוף איטי שמערים קשיים וכתוצאה מכך פונים לגורמים חיצוניים".

לדברי קריצ'מן, "המנהלים של היום גדלו בעולם ממוחשב, ולכן כל דבר נראה להם בר השגה – ובמהירות. לפיכך, יש להתאים את הארכיטקטורה ל-TTM (ר"ת Time To Market) מהיר מאוד. כדאי לבדוק שימוש במתודולוגיית Agile – לאו דווקא עבור ליבת הפיתוחים, אלא בעיקר למתן מענה לצרכים שיווקיים".

ארי רוזנבאום, יועץ טכנולוגיות בכיר במטריקס ויו"ר ועדת ההיגוי של הפורום, אמר במפגש כי "תקציבי השיווק גדולים מתקציבי ה-IT, והם רק הולכים וגדלים. הטכנולוגיה מצויה היום בלב פעילות השיווק, אולם 83% ממנהלי השיווק בוחרים את הטכנולוגיות מספקים חיצוניים, בלי לערב את המנמ"ר".

אבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר, אמר כי קיימת היום סינרגיה משמעותית בין מנהל השיווק לבין המנמ"ר. "ככל שעובר הזמן, גדל הצורך בשימוש בטכנולוגיה ליצירת תובנות שיווק. אם ארגון ה-IT לא ישתנה בהתאם, פשוט יעקפו אותו. האם זה אומר שה-IT הופך להיות לא רלוונטי? כמובן שלא. הוא ימשיך להיות דומיננטי בארגון, אך התפקיד שלו ישתנה. כך, נוצר תפקיד חדש – Marketing CTO, שתפקידו הוא לסייע למנהל השיווק לתרגם את האסטרטגיה לטכנולוגיה".

לדברי אריה מלמד, מנהל השיווק של ECI, "לפני חמש שנים לא היה קשר בין אנשי המכירות, אנשי השיווק ואנשי ה-IT. אנשי השיווק היו מארגנים ביתנים בתערוכות ונמדדים על יופיים ומדי פעם הוציאו הודעות לעיתונות. גם אם הם הביאו לידים – לא היה מי שיבדוק שאכן חוזרים ללקוחות הפוטנציאליים. אז התרחש המשבר הכלכלי של 2008. תקציבי המכירות והשיווק קטנו – והארגון השתנה".

מיכאל מיטרני, מנהל שיווק דיגיטל בסופר-פארם, התייחס למאמר של יהודה קונפורטס – העורך הראשי של אנשים ומחשבים, שעסק בטשטוש בין ה-IT והשיווק, ואמר כי הוא מסכים עם הניתוח. "השיווק הופך להיות הרבה יותר דיגיטלי. הלקוחות שלנו גם הם הפכו לטכנולוגיים יותר – הם מסתובבים עם סמארטפון ומצפים לשירותים מתקדמים, כמו למשל השוואת מחירים. "כשהגעתי לסופר-פארם – כמי שמדבר גם שיווקית וגם טכנולוגית, תפקידי היה לחבר בין שתי המחלקות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    המשמעות הינה בחברה בעלת פעילויות ליבה (מחקר ופיתוח) ופעילויות ייצור (תפעול ומכירה) תפקיד ניהול קשרי הלקוחות (CRM) צריך להיות מוגדר כניהול קשרי לקוחות ריווחיים במחירים (CRMEP). .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

  2. אמיר סרנגה

    ניתן להוציא רשימת DATABASE של כל הלקוחות שאבד עימם הקשר ב- CRM ולנסות ב- WEB לאתר פרטי קשר חדשים. .. אמיר סרנגה M.B.A מנהל עסקים

אירועים קרובים