אריק לב, DataManage: "הענן הוא המשך ישיר של הווירטואליזציה"

"העובדה שהווירטואליזציה של השרתים הפכה לכורח בכל ארגון היא חצי מהפכה", אמר לב, מנכ"ל החברה ● "עם זאת", לדבריו, "סביבות אבטחת המידע, הגיבוי, האחסון והרישות טרם חוו את התהליך הזה, והווירטואליזציה ולא תיעצר ברמת השרתים" ● לב העריך, כי השלב הבא בווירטואליזציה מצוי בתחום האחסון, "בגלל הצורך לפשט את ניהול האחסון והתועלות הכספיות הטמונות בכך"

"אומרים 'וירטואליזציה' ו-'ענן', אבל אין חלוקה והפרדה בין השניים. מיחשוב הענן הוא המשך ישיר של הווירטואליזציה, וזה הכיוון אליו הולכים בדטה סנטר", כך אמר אריק לב, מנכ"ל DataManage.

לב דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס בנושא וירטואליזציה, שייערך ב-27 לנובמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי לב, "העובדה שהווירטואליזציה של השרתים הפכה לכורח בכל ארגון היא חצי מהפכה. עם זאת, בדטה סנטר יש כמה סביבות שטרם חוו את התהליך הזה: אבטחת מידע, גיבוי, אחסון ורישות". הוא העריך, כי "הווירטואליזציה לא תיעצר ברמת השרתים. יש לרכישה של VMware לפני ימים אחדים את Nicira, חברה שמציעה תוכנה לניהול רשת, תמורת 1.26 מיליארד דולרים, משמעות אחת: הליכה מעבר לשרתים".

ארז ברקנר, מנהל תחום אבטחת מידע בענן בצ'ק פוינטהוא העריך, כי השלב הבא בווירטואליזציה הוא האחסון. "הסיבות לכך הן הצורך לפשט את ניהול האחסון והתועלות הכספיות הטמונות בכך. יצרני האחסון מציעים וירטואליזציה של האחסון, אבל רק בפלטפורמה שלהם. המגמה הבאה תהיה שכבה מעל האחסון, אגנוסטית לה. מה שקורה בעולם השרתים בתחום הווירטואליזציה יקרה בעולם הגיבוי".

"החסמים הגדולים בווירטואליזציה: אבטחת מידע וניהול"
ארז ברקנר
, מנהל תחום אבטחת מידע בענן בצ'ק פוינט (Check Point), אמר ש-"ה-TCO, הערך שחברות מקבלות ממימוש וירטואליזציה, הוא עצום – בהיבטים הכספיים, נדל"ן, רכישת שרתים וניצול ה-CPU". לדבריו, "הווירטואליזציה שינתה את המצב שהיה קיים בעבר, של העדר ניצול המיחשוב ברמה של 80%. המעבר לווירטואליזציה הונע מהחיסכון שמנמ"רים הבינו שיקבלו".

ברקנר הוסיף, כי "שני החסמים הגדולים בתחום הם אבטחת מידע וניהול. המנמ"רים שואלים את עצמם האם השכבה החדשה שרצה במערך המיחשוב, זו הווירטואלית, מוגנת? שאלה נוספת היא האם לאחר שבוצעה קונסולידציה של שרתים ניתן עדיין לבצע הפרדה טובה ביניהם? קיימת עוד בעיה: ההתפשטות הכמעט אין סופית של מכונות וירטואליות, שמביאה עימה קשיי ניהול".

"ככלל", אמר, "הווירטואליזציה הביאה עימה ליותר בעיות אבטחת מידע ולערבוב והפרדה של מטלות המנהלים בתחומים השונים: וירטואליזציה, רשת, אבטחת מידע ואחסון".

לדבריו, מוצרי צ'ק פוינט רצים בתוך הלב של VMware ומשם הם פועלים – מכבים ומנתקים מכונות וירטואליות במידת הצורך, וכן מאפשרים למנהלים להחליט מרחוק מה לסגור. "אנחנו עושים הרבה דברים בעולם הווירטואליזציה, לא רק להריץ פיירוולים", אמר. הוא ציין שצ'ק פוינט לא חשה מאוימת ממוצרי אבטחת המידע שמספקת VMware.

מתעניינים בווירטואליזציה? הירשמו לכנס בתחום, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים