קודאק הפסידה לאפל ול-RIM בתביעה על הפרת זכויות בפטנטים

ועדת הסחר הבינלאומית של ארצות הברית אימצה את החלטת השופט מטעם הוועדה, שקבע ששתי החברות לא הפרו את זכויותיה של קודאק ב-"פטנט 218", הכולל טכנולוגיה להצגת תמונות דיגיטלית ● ענקית הצילום לשעבר פושטת הרגל, שמסתמכת באחרונה על הכנסות מתביעות כגון זו, הודיעה שתערער על ההחלטה לבית המשפט הפדרלי לערעורים

קודאק (Kodak) ) הפסידה בתביעה על הפרת זכויות בפטנטים שהגישה נגד אפל (Apple) ו-RIM. זאת, לאחר שוועדת הסחר הבינלאומית (International Trade Commission) של ארצות הברית אישרה בסוף השבוע את החלטת השופט מטעם הוועדה מסוף מאי, שקבע שאף לא אחת משתי החברות הפרה זכויות של קודאק ב-"פטנט 218", הכולל טכנולוגיה להצגת תמונות דיגיטלית.

"בכך הסתיימה החקירה", הודיעה הוועדה.

עם היוודע ההחלטה הודיעה אמש (א') קודאק, כי היא מתכננת לעתור נגדה לבית המשפט הפדרלי לערעורים בוושינגטון. על פי החברה, "תקפותו של 'פטנט 218' כבר נתמכה בדיונים קודמים בוועדת הסחר הבינלאומית ואושרה על ידי משרד הפטנטים בשני מקרים נפרדים. אנחנו סמוכים ובטוחים שתקפותו של הפטנט תתקבל ותאושר, בסופו של דבר".

ענקית הצילום לשעבר קיוותה לזכות בתביעה בלפחות מיליארד דולרים, באמצעות מכירת פטנטים שיסייעו לה בתהליך פשיטת הרגל בו היא נמצאת החל מינואר השנה, אז היא ביקשה להכריז עליה כפושטת רגל ולהגן עליה מפני נושים.

בשנים האחרונות מהוות תביעות הפטנטים חלק נכבד מהאסטרטגיה של קודאק להשיג הכנסות. בחודש שעבר היא אף קיבלה אישור של בית המשפט לפשיטות רגל למכור יותר מ-1,100 פטנטים – פחות מעשירית ממאגר הפטנטים שלה – כדי לשלם לנושיה, בעוד היא עסוקה בהעברת המיקוד של עסקיה מצילום להדפסה.

פטנטים אלה הם חלק ממאגר הפטנטים של קודאק שנוגעים למכשירים כמו מצלמות דיגיטליות, סמארטפונים וטאבלטים, שהניבו לה מאז 2001 הכנסות של יותר מ-3 מיליארד דולרים. החברה הודיעה, כי תוציא אותם למכירה פומבית בתחילת החודש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים