תא"ל (מיל') ארנון זו ארץ: "ה-IT מעצים ומשפר את האפקטיביות המבצעית"

"בעידן המידע בו אנו מצויים כיום, התיקשוב מקבל יותר תקציבים בשל משקלו הסגולי הגדל", אמר זו ארץ - בכיר בקבוצת אמן, בכנס C5Israel ● כך, אמר, "צה"ל מייצר כיום קישוריות בין-זרועית על בסיס מערכות מתקדמות, תוך אבטחת מידע המאפשרת פעילות מבצעית שוטפת" ● לדבריו, "האתגר הוא ליצור 'חדר מצב סייברי', שבו יוכלו להחליט אילו פעולות מיחשוב נדרש לעשות, תוך היתוך של המידע"

"הקמת אגף התיקשוב ב-3 במרץ 2003 עשתה רק טוב לצבא: התיקשוב הצבאי מעצים את יכולות צה"ל והקישוריות משפרת את האפקטיביות המבצעית", כך אמר תת-אלוף (מיל') ארנון זו ארץ, לשעבר ראש מטה אגף התיקשוב וקצין תיקשוב ראשי. זו ארץ היה יושב ראש ועדת ההיגוי של C5Israel – הכנס הלאומי לתיקשוב ולמגזר הביטחון. לכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-600 משתתפים מהמגזר הביטחוני. האירוע נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי בקבוצה.

לדברי זו ארץ, כיום בכיר בקבוצת אמן, "בעידן המידע בו אנו מצויים כיום, התיקשוב מקבל יותר תקציבים בשל משקלו הסגולי הגדל. כך, צה"ל מייצר כיום קישוריות בין-זרועית על בסיס מערכות מתקדמות, תוך אבטחת מידע המאפשרת פעילות מבצעית שוטפת".

זו ארץ ציין, כי צה"ל פועל בשני וקטורים, שבחלקם הם מנוגדים. אחד מהם הוא העובדה שהטכנולוגיה ממשיכה לספק את היכולת לשפר את האפקטיביות המבצעית – משמע, שיתופיות בין-זרועית בין חילות היבשה, האוויר והים, בכל היבטי שיתוף חוזי ועבודה משותפת לאיתור ולפגיעה במטרות. זאת, על מנת לקבל את היתרון היחסי הטמון בכל זרוע וזרוע. "צה"ל טבע את המונח 'לדעת ראשון, להחליט ראשון, לפעול ראשון', וה-IT הוא זה שמקנה לו יתרון יחסי בשדה הקרב המודרני", אמר זו ארץ. "מנגד, הצבא פועל על בסיס המתווה של ועדת ברודט, שקבעה שעליו לצמצם את עלות הקיום השוטף שלו ולהפנות משאבים לבניין הכוח".

הוא סיכם באמרו, כי נדרש לייצר תמונת מצב בזמן אמת, גם של עולם הסייבר, תוך קבלת נתונים מחיישנים חיצוניים ופנימיים. "כיום יש מערכות שליטה ובקרה על מערכי התקשורת, על ה-IT, על כוחותינו ועל האויב, אולם אין שליטה ובקרה לסייבר. זה האתגר – ליצור 'חדר מצב סייברי', שבו יוכלו להחליט אילו פעולות מיחשוב נדרש לעשות, תוך היתוך של המידע".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    עוד בזבוז כספים לריק של משלמי המיסים... הצבא לא מסוגל להגן על אזרחים בפני רקטות בשדרות, והנה לנו קצינים שרצים לספר מעשיות...

אירועים קרובים