אקסנצ'ר: הנכונות לצפייה בתכנים טלוויזיוניים בסלולר הולכת וגדלה, בעיקר בקרב צעירים
60% מהמשיבים עד גיל 25 ענו, כי יהיו מוכנים לשלם עבור שירות צפייה בתכני טלוויזיה במכשירים הניידים, לעומת 38% בלבד מבני ה-55 ומעלה ● הנכונות לתשלום גדולה פי שלושה במדינות המתפתחות מאשר במדינות המפותחות ● דייוויד וולף, מנהל בכיר באקסנצ'ר: "צפייה בתכנים טלוויזיוניים בסלולר הופכת חלק אינטגרלי מחיי היומיום שלנו"
למרות המיתון הגלובלי, גדלה נכונות הצרכנים לשלם עבור תכני טלוויזיה במכשירים סלולריים – כך עולה מ-"סקר צרכני הצפייה" העולמי השנתי שפרסמה ספקית שירות הייעוץ, מיקור-חוץ ו-IT אקסנצ'ר לפני ימים אחדים. 60% מהמשיבים עד גיל 25 ענו, כי יהיו מוכנים לשלם עבור השירות לעומת 38% מהמשיבים בני 55 ומעלה. עוד עולה מהתוצאות, כי 40% מהמשיבים יהיו מוכנים לצפות בפרסומות תמורת תכנים חינם.
עוד עולה מהסקר, כי מספר המעוניינים לצפות בשידורי טלוויזיה במכשירים סלולריים גבוה כמעט פי שלושה (65%-71%) במדינות מתפתחות דוגמת ברזיל ומלזיה, לעומת 22%-26% בלבד במדינות מפותחות, כגון ארצות הברית, בריטניה וגרמניה.
דייויד וולף, מנהל בכיר בחטיבת המדיה והבידור של אקסנצ'ר, אמר עם פרסום התוצאות, כי "נראה שתכנים של שירותי מנויים הם העמידים ביותר במצב הכלכלי הקשה, כיוון שאין סימנים שצריכתם נפגעה כתוצאה מקיצוץ תקציב ההוצאות של הצרכנים". לדבריו, ממצא זה מדגיש את טבעו העמיד בפני מיתון של מודל המנויים, גם באקלים הכלכלי הקשה השורר כיום בעולם.
וולף הוסיף, כי "אפשרויות הצפייה השונות, המספקות חלופה לחוויית הטלוויזיה המסורתית, הופכות חלק אינטגרלי מחיי היומיום שלנו ולא איזושהי חדשנות מקרית. כתוצאה מכך, הספקיות בשוק צומח זה חייבות להניע את חווית השימוש עם הסוג הנכון של התכנים, המועברים על גבי הסוג הנכון של ההתקן, עבור כל שוק בנפרד".
הוא ציין, כי "לכמחצית מאוכלוסיית העולם יש כיום גישה אל מכשירי סלולר, ובמקומות רבים – פילוח האוכלוסייה נותן לספקיות תוכן הזדמנויות ליצור הכנסה".
לדברי וולף, "המפתח ממשיך להיות הבנת הצרכנים ורצונותיהם, תוך מינוף של מידע זה במהירות. זאת, על מנת לפתח ולספק לשוק את המוצרים והשירותים הנכונים".
אקסנצ'ר ערכה את הסקר בינואר השנה, באמצעות משאל אינטרנטי שהקיף 14 אלף צרכנים מ-13 מדינות: אוסטרליה, ברזיל, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, מלזיה, מקסיקו, דרום קוריאה, סינגפור, ספרד, אנגליה וארצות הברית. כל מדינה מיוצגת בסקר באמצעות 1,000 משיבים לפחות, בני 18 ויותר.
תגובות
(0)